סקר עולמי גדול של אורקל מגלה: 75% מרגישים תקועים

סקר בינלאומי של אורקל ו-Intelligence Workplace, שהקיף יותר מ-14,600 איש, משרטט תמונת מצב שצריכה להדאיג את המעסיקים: 93% מהעובדים חושבים מחדש על חייהם, 62% מדווחים ש-2021 הייתה השנה המלחיצה ביותר שלהם בעבודה, ו-82% סומכים על רובוטים יותר מאנשים בכל הנוגע לעצות קריירה

לוגו חברת אורקל / צילום: שלומי יוסף
לוגו חברת אורקל / צילום: שלומי יוסף

הביקושים הגדולים לעובדים, המשכורות המשתוללות והקמפיינים הטלוויזיוניים לחברות שרוצות לגייס עובדים יוצרים תחושה שמעמדם של העובדים בשוק העבודה לא היה מעולם טוב יותר, אבל התמונה העולמית קצת פחות ורודה. סקר חדש של אורקל ו-Intelligence Workplace, חברת ייעוץ ומחקר בתחום משאבי אנוש, שהקיף יותר מ-14,600 עובדים, מנהלים, מנהלי משאבי אנוש ואנשי הנהלה בכירה מארה"ב, בריטניה, איחוד האמירויות, צרפת, הולנד, גרמניה, ברזיל, הודו, יפן, דרום קוריאה, סינגפור ואוסטרליה, 80% מהאנשים הושפעו דווקא לרעה מהשנה האחרונה: 29% חווים קשיים כלכליים, 28% פגיעה בבריאות הנפשית; 25% מדווחים על ירידה במוטיבציה לקריירה ו-23% על תחושת ניתוק מהחיים.

עוד מתוצאות הסקר: 62% דיווחו כי שנת 2021 הייתה השנה המלחיצה ביותר בעבודה עבורם. מספר האנשים שחשים כמעט או ללא שליטה על חייהם האישיים והמקצועיים הוכפל מאז תחילת המגפה. אנשים ציינו שאיבדו שליטה על עתידם (43%); חייהם האישיים (46%); הקריירה שלהם (41%); ומערכות היחסים שלהם (39%). 76% ממשתתפי הסקר חשים תקועים בחייהם האישיים, 31% חשים חרדה מפני העתיד ו-26% מרגישים בודדים יותר מאי פעם.

תקועים מבחינה מקצועית

75% מהמשיבים אמרו שהם מרגישים תקועים מבחינה מקצועית, בין היתר משום שאין להם הזדמנויות לצמוח ולהתקדם בקריירה ומשום שהם חשים מוצפים רגשית מכדי לבצע שינויים. 70% אמרו שתחושת התקיעות בקריירה שלהם השפיעה לרעה גם על חייהם האישיים.

בקרב אלה שמעוניינים בשינוי, כמחצית מהעובדים מוכנים לוותר על ימי חופשה, בונוסים כספיים ואפילו על חלק מהשכר בתמורה ליותר הזדמנויות קריירה. במהלך השנה האחרונה, 93% מהעובדים ניצלו את הזמן למחשבות על שינוי סדרי העדיפויות בחיים ו-88% אמרו שהם השתנו לטובת איזון בין עבודה לחיים אישיים, בריאות נפשית וגמישות.

רוצים המלצות קריירה מרובוטים

אחד הממצאים המעניינים של הסקר הוא שהעובדים סומכים על הטכנולוגיה גם בניווט הקריירה שלהם ו-85% אינם סומכים על המעסיקים שלהם בתחום זה. 75% מהנשאלים אמרו שהיו מבצעים שינויים בחייהם על סמך המלצות מרובוטים. 82% מאמינים שרובוטים יכולים לתמוך בקריירה שלהם טוב יותר מבני אדם בזכות המלצות נטולות הטיות (37%); מענה מהיר לשאלות על הקריירה שלהם (33%); או איתור משרות חדשות המתאימות לכישוריהם (32%).

עם זאת, 46% סבורים שבני אדם טובים יותר במתן תמיכה בצורת עצות המבוססות על ניסיון אישי (46%); זיהוי נקודות חוזק וחולשה (44%); והסתכלות מעבר לקורות חיים כדי להמליץ ​​על תפקידים המתאימים לאישיות (41%). 87% מהמשיבים סבורים שהארגון שלהם צריך לעשות יותר כדי להקשיב לצרכים שלהם, ו-55% ייטו יותר להישאר בחברה שמשתמשת בטכנולוגיות מתקדמות כמו AI כדי לתמוך בפיתוח הקריירה.

לדברי גילי שלזינגר מורן, מנהלת חטיבת אנטרפרייז באגף SaaS, אורקל ישראל, "השנה האחרונה שרטטה מסלול חדש לעתיד עולם העבודה. באופן מפתיע, בין המתח, החרדה והבדידות של המגפה העולמית, העובדים מצאו את קולם, חשו מועצמים, ומבטאים עתה את הרצונות שלהם. האופי המתפתח של סביבת העבודה שינה את האופן שבו אנשים חושבים על הצלחה, ואיפס את הציפיות של אנשים ביחס לדרך הטובה ביותר שבה ארגונים יכולים לתמוך בהם. כדי למשוך ולשמור כישרונות, עסקים צריכים לתת עדיפות גבוהה יותר לשאלה כיצד לעזור לעובדים לזהות ולפתח כישורים חדשים וכיצד לספק להם מסע מותאם אישית בקריירה, כדי שיוכלו לשוב ולהרגיש שליטה על הקריירה שלהם".