מתווה התיירות יאפשר לתיירים בודדים להיכנס לישראל; אילו סנקציות יוטלו על מפרי ההנחיות?

בדומה לישראלים, התיירים יידרשו לבצע בדיקת קורונה בטווח של 72 שעות לפני הכניסה לישראל ולבצע בדיקה נוספת לאחר הנחיתה בנתב"ג • המתווה לא מאפשר כניסת ילדים לא מחוסנים המתלווים להוריהם, בשונה ממדיניות של מדינות שונות שמאפשרות לילדים להתלוות להורים המחוסנים

נתב''ג. מתווה הקבוצות יגובש סופית בימים הקרובים / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
נתב''ג. מתווה הקבוצות יגובש סופית בימים הקרובים / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

עכשיו זה סופי: מתווה התיירות אושר, ימים ספורים לפני כניסתו לתוקף ב-1 בנובמבר, בשלב זה לבודדים בלבד. מתווה הקבוצות יגובש סופית בימים הקרובים (תאריך היעד מכוון לאמצע נובמבר, כאשר יש מחלוקות באשר לדרישות מהמטיילים בקבוצות בנוגע לבדיקות).

משרד הבריאות הגדיר תנאים נוקשים למדי לתיירים שתותר כניסתם לישראל, על-פי סוגי החיסונים שקיבלו ועל-פי המועד שבו התחסנו. התנאים נוקשים משום שהם בנויים על התו הירוק המעודכן גם לישראלים - כלומר למי שקיבל חיסון שלישי או שקיבל שתי מנות, ולא חלפה חצי שנה מהמועד שבו התקבלה המנה השנייה.

בין החיסונים המוכרים על-ידי המשרד: פייזר, מודרנה, אסטרהזנקה, סינובאק וסינופארם. המתווה כולל גם הכרה בחיסון הרוסי ספוטניק, אך המחוסנים בחיסון זה יידרשו לבצע בדיקה סרולוגית בנוסף לבדיקת PCR.

ההתייחסות למחלימים כוללת דרישה לבדיקת NAAT (בדיקה מולקולרית דומה ל-PCR) לצד קבלה של מנת חיסון אחת.

המתווה לא מאפשר כניסת ילדים לא מחוסנים המתלווים להוריהם, בשונה ממדיניות של מדינות שונות שמאפשרות לילדים להתלוות להורים המחוסנים.

התיירים, בדומה לישראלים, יידרשו לבצע בדיקת קורונה בטווח של 72 שעות לפני הכניסה לישראל ולבצע בדיקה נוספת לאחר הנחיתה בנתב"ג. התיירים ימלאו טופס כניסה לישראל ויידרשו להצהיר כי לא שהו ב-14 ימים שקדמו להגעתם במדינה אדומה.

בדומה לישראלים, התיירים יידרשו להמתין בבידוד עד לקבלת תשובה לבדיקה שנעשתה לאחר הנחיתה (ועד 24 שעות), ויוטלו סנקציות על המפרים. משרד הבריאות ממליץ כי זר המפר את תנאי הבידוד יהיה מנוע מכניסה לישראל במשך שלוש שנים. מי שיאובחן חיובי יידרש להיכנס לבידוד במלונית, ומי שיפר חובה זו, תיאסר כניסתו לישראל במשך חמש שנים - זוהי תהיה הסנקציה גם למי שייכנס לישראל עם מסמך מזויף.