המטבע שזינק במעל 100,000% בשבוע, והקשר ללהיט של נטפליקס

הלהיט של נטפליקס 'משחק הדיונון' השיק מטבע קריפטו ממותג, שאפשר להרוויח באמצעות משחק מקוון המבוסס על הסדרה • מטבע ה-SQUID שלפני שבוע היה שווה סנט אחד בלבד כבר זינק למחיר של יותר מ-11 דולר

מתוך משחק הדיונון / צילום: באדיבות נטפליקס
מתוך משחק הדיונון / צילום: באדיבות נטפליקס

הפופולריות של שוק הקריפטו מייצרת בתדירות גבוהה מאד מטבעות דיגיטליים חדשים שמבוססים על אופנות וטרנדים - הדוגמא הכי אקטואלית היא המטבע שיבה-אינו, שנולד כבדיחה על בדיחה והצליח לעשות המון רעש כשהכפיל את השווי שלו בתוך שבוע. עכשיו תורה של 'משחק הדיונון' - המטבע הדיגיטלי SQUID שווק בשבוע שעבר בתור "המטבע הבלעדי של משחקי הדיונון" - ונסחר בפלטפורמה המבוססת על הסדרה עצמה: לשחק כדי להרוויח.

הטורניר המקוון שיושק בחודש הבא, יתנהל בשישה סיבובי משחקים, כמו בסדרה עצמה, וכדי להשתתף בו יש לשלם דמי ההשתתפות, ב-SQUID ובאסימונים ייחודיים למשחק (NFT) שזמינים לרכישה באתר. מי שירצה להשתתף במשחק האחרון בטורניר יצטרך לשלם יותר מ-33 אלף דולר. המנצח הסופי יזכה ב-90% מהכסף ששילמו המשתתפים, כאשר ה10% הנותרים ילכו אל מפתחי הפלטפורמה.

המטבע SQUID הושק בשבוע שעבר במחיר של סנט אחד בלבד, ומיד נחטף על ידי המשקיעים, ברגע אחד. כעת נסחר ה-SQUID ב-11 דולר, זינוק מטאורי של יותר מ-100,000%, דרך פלטפורמת המסחר הממותגת של משחק הדיונון הטלוויזיוני. ביממה האחרונה בלבד זינק בקרוב ל-400% עם נתח שוק מוטרף של כמעט 8 מיליארד דולר.

מפתחי המטבע החדש מבטיחים שהמפסידים במשחק המקוון לא יישאו בתוצאות קטלניות כמו בסדרה של נטלפיקס, אבל הזהירות כן נדרשת גם בשחקים אונליין: כבר עכשיו נרשמו דיווחים על כך שחלק מרוכשי המטבע לא יכולים לסחור בו בחלק מבורסות הקריפטו הפופולריות. לא ברור לגמרי מה הסיבות למגבלות האלה, אבל ההערכה היא שחלק מהמאפיינים הטכנולוגיים של המטבע מציבים תנאי מסחר מגבילים, וכך מונעים מהמשקיעים לסחור בו בחופשיות. עד עתה לא נמסרה שום תגובה של המפתחי המטבע לקשיים המשמעותיים האלה.