בקרוב בישראל? ה-FDA אישר את החיסון של פייזר לילדים בגילאי 5 עד 11

לאחר המלצת הוועדה המומחים, מינהל המזון והתרופות האמריקאי אישר הלילה את חיסון הקורונה של פייזר לילדים בגילאי 5 עד 11 • החיסון נמצא אפקטיבי ב-90% במניעת מחלה תסמינית למרות שהמינון שקיבלו הילדים היה נמוך יותר

חיסון לקורונה של חברת פייזר / צילום: Shutterstock, Small365
חיסון לקורונה של חברת פייזר / צילום: Shutterstock, Small365

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA) אישר הלילה (שישי) את השימוש בחיסון הקורונה של פייזר ו-BioNTech לילדים בגילאי 5 עד 11, מהלך שיאפשר לחסן כ-28 מיליון ילדים בארה"ב. השבוע ניתנה המלצת ועד המומחים לחסן ילדים במינון של שליש ממינון המבוגרים, וכן נקבע כי הוא בטוח ויעיל במניעת הדבקה ותחלואה בקורונה. 

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן יהיה חייב לאשר זאת סופית לפני שניתן יהיה להעניק את החיסונים. ההכרעה נקבעה לישיבת ועדה מייעצת לבדיקת המינונים לילדים בשבוע הבא, ומיד לאחר מכן צפויה הפצה פומבית של החיסונים.

אישור ה-FDA - שהיה צפוי - הגיע לאחר שהוועדה המייעצת של הסוכנות לחיסונים ומוצרים ביולוגיים נלווים הצביעה ביום שלישי באופן מוחץ כי המינון של חיסון פייזר לילדים יהיה נמוך יותר.

חברת פייזר ערכה ניסוי בכ-3,000 מחוסנים בהשוואה לקבוצת ביקורת קטנה יותר של לא מחוסנים. החיסון נמצא אפקטיבי ב-90% במניעת מחלה תסמינית ונמצא כי הוא מעלה את רמות הנוגדנים המנטרלים נגד קורונה מוריאנט הדלתא, לאותה רמה שבה הם מצויים אצל מחוסנים טריים בני 16-25, וזאת למרות שהמינון שקיבלו הילדים היה נמוך יותר - שליש מהמינון במבוגרים. בניסוי לא נמצאו תופעות לוואי חמורות לחיסון.

על פי ההערכות, משרד הבריאות יאשר את החיסון גם בישראל.