מערך בדיקות הקורונה לטסים בנתב"ג מוחלף, והמחירים מזנקים

חברת אומגה (צ'ק טו פליי) צפויה לפנות את מקומה לחברת פנגיה, שתפעיל במקומה את מערך הבדיקות לטסים בנתב"ג • הנוסעים ישלמו יותר: במקום 40 שקל, המחיר שגובה אומגה לבדיקה רגילה, פנגיה תגבה 89 שקל לבדיקה כזו - כלומר יותר מכפול • הזינוק במחיר לבדיקה המהירה "מתון יותר": במקום 120 שקל, המחיר עולה ל-149 שקל

נתב''ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
נתב''ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

ממחר (1.11) תיכנס לנתב"ג חברת פנגיה שתפעיל את מערך בדיקות הקורונה ליוצאים. במקביל, חברת אומגה (צ’ק טו פליי) תמשיך להציע את השירות כשהיא צפויה לפנות את מקומה משטחי נמל התעופה ב-21.11. ההחלטה הגיעה בעקבות מאבק משפטי ממושך בו זכתה חברת פנגיה (טסט טו פליי).

ההחלפה מגיעה לאחר מאבק משפטי ממושך שהחל עוד כשאומגה זכתה עם רמב"ם במכרז רשות שדות התעופה להפעלת מערכי הבדיקות לממריאים ולנוחתים. את מערך הבדיקות לנוחתים מפעילה כיום חברת פמי פרימיום שנכנסה במקום אומגה לפני מספר חודשים לאחר שבית המשפט פסל את זכייתה במכרז ולאחר שמשרד הבריאות בחר בה בהליך תיחור.

מאז נשארה אומגה עם מערך הבדיקות ליוצאים שכעת יועבר לחברת פנגיה.

מעבדת אומגה תישאר לפעול בטרמינל 1 בשטחי נתב"ג עד ל-21.11, והיא תפעל במקביל למעבדות של פנגיה למשך שלושה שבועות. ביום רביעי הקרוב אומגה תפתח עמדה נוספת לבדיקות, העמדה תוקם בדינזגוף סנטר והיא תפעל בימים א'-ו'. מעבדה שלישית תיפתח בהמשך ברמת החייל. בשלב זה מוצעות במעבדות אומגה בדיקות מהירות בלבד.

מחירי הבדיקות יזנקו

הנוסעים ישלמו יותר: במקום 40 שקל, המחיר שגובה אומגה לבדיקה לבדיקה הרגילה, כלומר שתוצאותיה מתקבלות עד 14 שעות, פנגיה תגבה 89 שקל לבדיקה כזו, כלומר יותר מפי שניים. הזינוק במחיר לבדיקה מהירה, שתוצאותיה מתקבלות תוך ארבע שעות, "מתון יותר": במקום 120 שקל, המחיר עולה ל-149 שקל.

בכך המחיר של הבדיקות בנתב"ג יהיה יקר לעומת בדיקות שמציעים גופים שונים דוגמת סופר פארם (שגובה 119 שקל לבדיקה ו-89 שקל למחזיקי לייף סטייל), או הרשת בי שגובה 139 שקל או 115 שקל לחברי מועדון שופרסל).

אומגה עצמה גובה על בדיקות לטסים במערך שהיא פתחה לאחרונה בקניון עזריאלי בתל אביב סכום של 135 שקל לבדיקה מהירה שתוצאותיה מתקבלות תוך ארבע שעות.

בימים הקרובים צפויה הרשת גוד פארם של רמי לוי להשיק מערך בדיקות משלה. בדיקות מבצעת גם הרשת ביקורופא (99 שקל) - במרבית הגופים הפרטיים התוצאות יתקבלו עד 24 שעות אחרי בדיקה. את הבדיקות בסניפי ביקורופא מבצעת AID, המציעה בדיקות גם במספר תחנות של סונול.

יצוין כי הדרישה לביצוע בדיקות קורונה לפני הטיסה מישראל נתונה למדיניות של מדינת היעד. לארה"ב למשל כל הנוסעים נדרשים לבצע בדיקה ולצרפת למשל לא. המדינות משנות תדיר את מדיניותן - כך קרה השבוע עם איטליה למשל, שהחליטה לחייב ישראלים בביצוע בדיקה בהחלטה שהתקבלה מהיום למחר. עם זאת ההמלצה היא לבצע בדיקה בכל מקרה ולו בכדי למנוע סיטואציה מביכה למדי במקרה שבו מאובחנים חיוביים לקורונה בבדיקה שתיעשה בחו"ל לפני החזרה לישראל (דרישה של ישראל מכל הנכנסים אליה לבדיקה שתיעשה בטווח של עד 72 שעות לפני הטיסה ארצה). בתוך כך תיירים שיגיעו לישראל במתווה שייכנס לתוקף ב-1.11 יצטרכו גם הם לדאוג לבדיקות קורונה לפני שיעזבו את ישראל על פי דרישת מדינתם.

את התיאום לבדיקה למי שמעוניין לבצע אותה בנתב"ג יש לבצע באתר שהשיקה פנגיה לשם כך, test2fly. את הבדיקות אפשר לבצע בטרמינל או במסגרת דרייב אין.