ריט 1 רוכשת מאלקטרה נדל"ן 50% ממתחם סוהו בנתניה תמורת 126 מיליון שקל

המתחם אשר מתמקד בחנויות לעיצוב הבית צפוי לשקף בתפוסה מלאה תשואה שנתית בשיעור של כ-6.5% לרוכשת • גיל רושינק, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן: "מכירת הנכס משלימה מהלך של עשור שבו מכרה החברה את כלל נכסיה 'הישנים'"

מתחם סוהו 1 / צילום: אלקטרה נדל''ן
מתחם סוהו 1 / צילום: אלקטרה נדל''ן

חברת ריט 1, הפועלת כקרן ההשקעות בנדל"ן, רכשה את חלקה של אלקטרה נדל"ן (50%) במתחם "סוהו", המתמקד בחנויות לעיצוב הבית, באזור התעשייה "ספיר" בדרום נתניה (סמוך לחנות איקאה). בתמורה תשלם ריט 1 סכום של 126.3 מיליון שקל (בתוספת מע"מ) כאשר הרכישה תמומן ממקורותיה העצמיים של החברה. 

מתחם סוהו כולל 3 קומות מסחר מעל הקרקע, שטח המושכר לסופרמרקט בחלק מהקומה הראשונה, וכן 424 חניות בחניון תת קרקעי. יתרת הזכויות בו (50%) נותרה בידי החברה הפרטית סינרג'י גרופ אשר הקימה יחד עם אלקטרה נדל"ן את המרכז המסחרי, אשר נפתח ב-2018.

 מריט 1 נמסר כי שיעור התפוסה במתחם סוהו עומד על כ-95%, והוא מושכר לכ-40 שוכרים. ה-NOI (הכנסה תפעולית נקייה) שינבע לחברה מהנכס בתפוסה מלאה, צפוי לשקף תשואה שנתית בשיעור של כ- 6.5%. בין היתר פועלות במתחם חנויות של רשתות כגון דלתות חמדיה, קליל, שמרת הזורע, נטוצי, סימפלי-ווד, ריביירה ועוד. בנוסף, קיים גם מתחם בילוי והסעדה וחנות סופר מרקט גדולה מרשת סטופמרקט.

לקרן ריט 1 תיק נכסים מניבים בהיקף של כ- 5.8 מיליארד שקל, בשימושי משרדים, מסחר, תעשייה, לוגיסטיקה, בתי חולים סיעודיים וחניונים, ובפיזור גאוגרפי רחב. ריט 1 מנוהלת על ידי שמואל סייד, מנכ"ל החברה ודרור גד הוא יו"ר הדירקטוריון. 

דותן גד, סמנכ"ל פיתוח עסקי ריט 1, מסר: "מרכז מסחרי סוהו שנפתח לפני כשנתיים קנה לעצמו מעמד כמרכז מוביל ומשמעותי בתחום עיצוב וריהוט הבית. מיקומו הייחודי של סוהו, בסמוך לחנות איקאה נתניה, יחד עם תמהיל העסקים הייחודי ודרכי הגישה והחניה הנוחים הופכים אותו לאטרקטיבי עבור הצרכנים".

גיל רושינק מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, מסר: "פרויקט הסוהו בנתניה הוא הנכס האחרון מבין 'נכסי אסטרטגית המימוש' של החברה, ומכירתו לריט 1 משלימה מהלך של עשור שבו מכרה החברה את כלל נכסיה 'הישנים' וכיום החברה מתמקדת בתחום הדיור להשכרה והמלונאות בארה"ב באמצעות קרנות השקעה שאותן היא מנהלת".