גם אלקטרה מוצרי צריכה נכנסת לתחום הרותח של האנרגיה הסולארית

החברה הודיעה כי חתמה על הסכם שותפות עם סולאראדג' בישראל • במקביל היא רכשה את השליטה בחברה שפועלת בתחום הפאנלים הסולאריים בישראל • לפי הצהרת החברה, מחזור הפעילות שלה בתחום יעמוד בתוך שלוש שנים על כ-400 מיליון שקל

צביקה שווימר, מנכ''ל אלקטרה מוצרי צריכה / צילום: תמר מצפי
צביקה שווימר, מנכ''ל אלקטרה מוצרי צריכה / צילום: תמר מצפי

אלקטרה צריכה  מקבוצת אלקו שבשליטת משפחת זלקינד, הודיעה כי היא נכנסת לתחום האנרגיה הסולארית. החברה שמוכרת בעיקר מפעילותה בתחום הייצור המסחר והמכירה של מוצרי חשמל ושבבעלותם רשתות כמו שקם אלקטריק ומחסני חשמל, הודיעה כי היא נכנסת לתחום הציוד הסולארי, וזאת באמצעות שני מהלכים.

לפי הדיווח של החברה היא חתמה על הסכם עם חברת סולאראדג' במסגרתו תשווק החברה הבת 'אלקטרה סולאר' את מוצרי סולאראדג' למערכות ביתיות בישראל, לרבות שימוש בממירים ופאנלים של סולאראדג' בכל ההתקנות, תחת המותג של סולאראדג'.

במקביל, רכשה החברה את השליטה בחברת 'סולאר סנסאי' העוסקת בייבוא, ייצור, הפצה ושיווק של ציוד למערכות סולאריות כמו פאנלים סולאריים, ממירים, אופטימייזרים ועוד. מדובר בחברה שהינה נציגת חברת SunPower בתחום הפאנלים הסולאריים בישראל. במסגרת המהלך, הוקמה ע"י אלקטרה מוצרי צריכה ו'סולאר סנסאי' שותפות תחת השם 'אלקטרה סולאר ציוד' אשר רכשה את נכסיה ופעילותה של סולאר סנסאי. אלקטרה מוצרי צריכה מחזיקה ב-50.1% מהשותפות.

בהודעת החברה נמסר כי היא צופה ש"לאור כניסתה לתחום הסולאר דרך רכישת פעילות סולאר סנסאי והחתימה על ההסכם עם חברת סולאראדג', פעילותה של אלקטרה סולאר תעמוד בתוך שלוש שנים על מחזור בסך של כ- 400 מיליון שקל".

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, מסר, כי "קיים כיום ביקוש משמעותי שהולך וגובר מצד צרכנים פרטיים ומוסדיים לציוד סולארי כחלק מהתפתחות התחום ולאור הרוח הגבית מצד הרשויות. ההסכם עם סולאראדג' ורכישת פעילות 'סולאר סנסאי' מהווים דריסת רגל משמעותית לתחום צומח זה ובכוונתנו למנף את יכולותינו, בין היתר בתחומי הלוגיסטיקה, המימון, השיווק, המכירות והשירות, כדי להפוך תוך שנים ספורות לשחקן דומיננטי בישראל בתחום הסולארי שאותו אנו רואים כתחום משלים לפעילות החברה בסגמנט מוצרי הצריכה".

מתחילת השנה השלימה מניית החברה עלייה של כ-40%, עם זאת בשלוש החודשים האחרונים נרשמה נסיגה במחיר המניה של כ-9.3%.