אוטובריינס הישראלית הודיעה על השלמת גיוס של 101 מיליון דולר

הגיוס של חוברת האוטוטק הובל על ידי קרן ההשקעות הסינגפורית Temasek • על פי הערכות, הגיוס בוצע לפי שווי של מעל חצי מיליארד דולר

גיוס הון / אילוסטרציה: Shutterstock
גיוס הון / אילוסטרציה: Shutterstock

חברת האוטוטק Autobrains (אוטובריינס), לשעבר "קארטיקה",  הודיעה היום (ב') על השלמת סבב גיוס C בסך 101 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות הסינגפורית Temasek. החברה לא מסרה על פי איזה שווי בוצע הגיוס אולם על פי הערכות בענף מדובר בשווי של מעל חצי מיליארד דולר. אוטובריינס פיתחה פתרון בינה מלאכותית לנהיגה אוטונומית. 

בסבב גיוס זה השתתפו משקיעים קיימים כמו ב.מ.וו וחברת קונטיננטל, ומשקיעים חדשים ביניהם ספקית הטיר-1 הגרמנית Knorr-Bremse וקבוצת VinFast מוויטנאם, שעוסקת בין השאר בפיתוח רכב חשמלי, וקרן ההשקעות הממשלתית של סינגפור. הגיוס הנוכחי ישמש את החברה להרחבת הפעילות לשווקים חדשים בתחום הרכב האוטונומי. סך גיוסי החברה עומד על כ-121 מיליון דולר.

את העסקה ליוו משרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן בהובלת עו"ד חנן חביב, ראש הסקטור הטכנולוגי ועו"ד דן שרוט. 

החברה, שהיא ספין-אוף של חברת קורטיקה, מפתחת מערכות עזר מתקדמות לנהג המבוססות על בינה מלאכותית אוטונומית. הטכנולוגיה שלה מוגנת במעל 250 פטנטים ומאפשרת עיבוד נתונים ממגוון חיישנים, כגון מצלמות וראדארים, ובניית מודל סביבתי בזמן אמת לצורך קבלת החלטות, כגון בלימת חירום ושיוט אוטונומי. לטענת החברה התוכנה שלה מפשרת צמצום של כפי 10 בצריכת הספק והסתגלות מהירה לתרחישים מורכבים.

הטכנולוגיה של החברה צפויה להופיע בכלי רכב סדרתיים מייצור המוני לקראת 2023 והיא מפתחת פתרונות הן לשוק ה-ADAS הנרחב, שמכונה "אוטונומיה בדרגה 2" והן לשוק העתידי של כלי רכב עם מערכות אוטונומיות מתקדמות מדרגה 3 ו-4.