כנפיים | בלעדי

הסיבות לכך שאנטרופי לא תמכה בעסקת בעלי העניין של תמי מוזס בכנפיים

כנפיים אחזקות נסוגה מעסקת בעלי העניין להשקעה של עד 10 מיליון שקל בחברת התיירות שהקים בנם של בעלי השליטה "בהמשך לפניות מחזיקים במניות החברה וגופים המייעצים להם" • לגלובס נודע כי חברת הייעוץ אנטרופי המליצה ללקוחותיה להתנגד לעסקה

תמי מוזס-בורוביץ / צילום: שלומי יוסף
תמי מוזס-בורוביץ / צילום: שלומי יוסף

בני הזוג דדי ותמי מוזס-בורוביץ נסוגו לפי שעה מעסקת בעלי העניין שקידמו לאחרונה, שבמסגרתה תכננה חברת חברת כנפיים אחזקות  שבשליטתם להשקיע עד 10 מיליון שקל בחברת מויה תיירות, שהוקמה לאחרונה ונמצאת בשליטת בנם יריב מוזס-בורוביץ.

כחודש לאחר שכנפיים זימנה אסיפת בעלי מניות לאישור ההשקעה במויה תיירות, החברה עדכנה על "דחיית האסיפה למועד בלתי ידוע", וזאת "בהמשך לפניות שנעשו לחברה מצד גופים מוסדיים ופרטיים המחזיקים במניות החברה וגופים המייעצים להם". עוד ציינה כנפיים, כי דירקטוריון החברה בוחן "שינויים אפשריים במבנה העסקה או תנאיה", שאישורה דורש רוב מיוחד מקרב בעלי המניות, בשל היותה עסקת בעלי עניין.

ברקע לעדכון של כנפיים בנושא, לגלובס נודע כי חברת הייעוץ לאסיפות כלליות אנטרופי גיבשה חוות-דעת לקראת האסיפה שתוכננה להתכנס בימים הקרובים, בה היא ממליצה ללקוחותיה להתנגד לעסקה שעמדה על הפרק. ככל הידוע מעבר להתנגדות העקרונית לעסקות בעלי עניין, סברו באנטרופי כי עסקה דומה לזו לא הייתה יוצאת לפועל ללא הקירבה לבעלי השליטה בחברה.

28.5 אלף שקל ל-75% משרה

במסגרת העסקה בין כנפיים ומויה תיירות תכננה כנפיים להשקיע כ-900 אלף שקל תמורת הקצאת כ-70% ממניות מויה. זאת נוסף להזרמה של עד 10 מיליון שקל לצורך "העמדת מימון ראשוני" לפעילותה של מויה, שתוכנן להיות מועבר למויה מעת לעת ועל-פי החלטת דירקטוריון מויה.

מויה, שנוסדה בסוף שנת 2020 והחלה לייצר הכנסות בחודש אפריל השנה בלבד, פועלת בתחום התיירות הקמעונית ובמסגרת זו עוסקת "בעצמה ובאמצעות מיזמים משותפים ושיתופי פעולה עם צדדים שלישיים, במכירת שירותי תיירות, ובהם כרטיסי טיסה, מלונאות, חבילות ושירותים נלווים, ללקוחות פרטיים ועסקיים וב'תיירות בוטיק'".

עוד חשף ההסכם בין כנפיים ומויה, כי יריב מוזס-בורוביץ נהנה בתפקידו כיו"ר החברה, בהיקף משרה של 75%, ממשכורת חודשית של 28.5 אלף שקל והטבות נוספות, וכן כי מויה שוכרת משרדים ברמת החייל מחברה פרטית של תמי מוזס-בורוביץ תמורת כ-34 אלף שקל בחודש.

"השקעות או כניסה לתחומים משיקים"

בעקבות משבר הקורונה, שגרם לפגיעה קשה בעסקיה של כנפיים והוביל אותה לאיבוד השליטה בחברת התעופה אל על, החברה פועלת באחרונה להרחבת הפעילות בענף החבוט.

כיום כנפיים פועלת בתחום החכרת המטוסים על-ידי החברה הבת גלובל כנפיים (ששווי השוק שלה כ-110 מיליון שקל), מחזיקה בנתח של כ-9% ממניות אל על (בשווי שוק של כ-55 מיליון שקל), ונסחרת בעצמה בבורסה בשווי של פחות מ-130 מיליון שקל, אחרי שמנייתה איבדה בשנתיים האחרונות כ-55% מערכה.

בכנפיים מסבירים, כי היא בוחנת "ביתר שאת בשנה האחרונה אפשרויות והזדמנויות עסקיות לגוון את פעילותה והחזקות החברות בקבוצה באמצעות כניסה או השקעות בתחומי פעילות חדשים, לרבות כאלה המשיקים עם פעילות הקבוצה עד היום, ובכלל זה בענפי התיירות השונים".

כחלק מכך, באחרונה עדכנה גלובל כנפיים, כי חתמה על הסכמים לרכישת שני מטוסי איירבוס 220 תמורת כ-75 מיליון דולר, וכן השלימה השקעה של כ-5 מיליון דולר בחברת התעופה הקפריסאית TUS , תמורת 49.9% ממניותיה.

נימוקי אנטרופי נגד עסקת מויה תיירות (הערכות)
> ספק אם העסקה תסייע לקדם את עניינם של כלל בעלי מניות כנפיים
> העסקה כנראה לא הייתה יוצאת לפועל ללא הקשר המשפחתי בין בעלי כנפיים לבעלי מויה