מ-JP Morgan לאקסלמד: הכירו את סגנית הנשיא החדשה של קרן הביומד

בגיל 31 ואחרי שסומנה כצעירה מבטיחה, קת'רין ריל מתכוונת לקדם את תחום בריאות האישה ובריאות הנפש באקסלמד

קת'רין ריל / צילום: אקסלמד
קת'רין ריל / צילום: אקסלמד

קרן ההשקעות אקסלמד שמוביל ד"ר אורי גייגר, הודיעה לאחרונה על מינוי סגנית נשיא חדשה, קת’רין ריל. בשיחה עם גלובס, היא מספרת מה גרם לה לעזוב את הבנק JP Morgan שבו צמחה ומה היא מתכננת לקרן, המתמחה בהשקעות בחברות צמיחה בתחום המכשור הרפואי ומיזוג של טכנולוגיות חדשניות אליהן.

ריל, שסומנה כצעירה מבטיחה בפרויקט "30 על 30" של "פורבס", ניהלה ב-JP Morgan פורטפוליו בתחום הפרייבט אקוויטי והייתה חברה בוועדת ההשקעות. את התזה שלה לתואר שני כתבה על רגולציה בתחום הפארמה, אבל למעשה זו הפעם הראשונה שהיא מתמחה בהשקעות בתחום.

"ההחלטה שלי לעזוב את הבנק לטובת קרן כמו אקסלמד נבעה מהרצון להיות קרובה יותר להנהלת החברות, לא להיות נציגה של משקיע במעורבות נמוכה, אלא של משקיע שממש מתווה את הדרך לחברות. הידע העיקרי שאני מביאה הוא מתחום המיזוגים והרכישות", היא אומרת.

"רוצה לקדם את הפמ־טק"

במסגרת תפקידה בבנק, היא הייתה חשופה לעסקאות רבות, גם בתחומי הבריאות, וכבר סימנה כמה מגמות בולטות להשקעה בתחום הרפואה, כמו בריאות דיגיטלית ומוצרים למניעה ולטיפול בהתמכרות במשככי כאבים, תחום שהפך ליותר ויותר מרכזי בשמונה השנים שהייתה בבנק, כאשר התגלה בהדרגה היקף הבעיה. "הגיעו אלינו בהדרגה חברות רבות עם טכנולוגיות שונות בתחום, ועם הזמן השווי המבוקש מצדן הלך והאמיר. היום זה כבר תחום מאוד תחרותי וקשה אפילו לעשות בו עסקה בשווי ראוי".

תחום אחר בולט הוא ההנגשה של תרופות וטיפולים רפואיים. "אנחנו רואים תמריצים של חברות הביטוח לטיפולים מניעתיים, גם דרך רפואה דיגיטלית ורפואה מרחוק. מניעה ונגישות לרפואה הן שני צדדים של אותו המטבע, כי מניעה תוריד את ההוצאה הכוללת של הציבור על בריאות ותקל על הציבור לשלם על כך".

האם מגפת הקורונה נתנה לך את הפוש להתמקצע ברפואה?
"היא בהחלט נתנה לתחום בולטות. אבל ההחלטה התגבשה עוד קודם לכן. אהבתי לראות את החדשנות לפני שהיא מגיעה לשוק. זו תקופה מאוד מלהיבה לאקסלמד, שמגייסת שותפים נוספים ורוצה לשמוע מגוון דעות. למשל, אחד התחומים שאני מתכוונת לקדם הוא פמ-טק (טכנולוגיה לבריאות האישה - ג"ו)".

גם במשרה הקודמת שלך היית מעורבת בפן החברתי.
"ב-2014 (שנתיים אחרי שהגיעה ל-JP Morgan - ג"ו) מוניתי למובילה של מיזם NextGen לקידום ומנטורינג של עובדים בתחילת הקריירה בבנק. אחת המשימות העיקריות שלנו הייתה לפתח את הגיוון התעסוקתי בארגון, וזה קרה בדיוק בזמן כי אז התחילו המהומות של Black Lives Matter, ולנו כבר היו ערוצים פתוחים לאפשר לעובדים לתקשר אלה עם אלה ולפרוק את אשר על לבם. חייבים להיות פרואקטיביים בנושאים כאלה".

בזכות הצלחת הפעילות הזאת היא נבחרה להוביל מיזם נוסף בבנק, Women on the move, שעוזר לנשים שעובדות בבנק וגם ללקוחות ולספקיות לבנות את הקריירות שלהן בעולם העסקי ולנהל את השקעותיהן.

"הקבוצות הללו הועילו לי מאוד בקריירה, ואני מאמינה שלהרבה קריירות אחרות. אני חושבת שזו בהחלט היזמית שבי שרצתה לבנות את הקבוצות האלה ומצאה את עצמה בסוף בארגון קצת יותר קטן וקרוב לחברות היזמיות מאשר הבנק".

הגיוס שלך הוא גיוון של ההנהלה של אקסלמד, כך שיש בה כעת שיעור קצת יותר גבוה של נשים, וקצת יותר נמוך של ישראלים.
"תמיד תהיה לנו גישה לישראל, שהיא מקור מדהים לטכנולוגיה. יש לנו מומחים לתחומים שונים שאנחנו מעסיקים בישראל וקשר מעולה עם הרופאים בארץ. נרצה לעבוד יחד כשותפים".

"תחום בריאות הנפש תוסס"

לאחרונה, הודיעה אקסלמד על השקעה בחברת קליק ת’רפיוטיקס, שבמסגרתה היא הובילה גיוס בהיקף של 52 מיליון דולר יחד עם קרן HIG Biohealth. מה הוביל להשקעה הזאת?
"תחום בריאות הנפש הוא תוסס מאוד. קליק מציעה טיפול התנהגותי-מוטיבציוני בהקשר של מצב בריאותי מסוים, שהיא משווקת כ’תרופה באמצעות תוכנה’, משום שהיא יכולה להשיג תועלת בטיפול במחלות שלא נופלת מהתועלת של תרופות. המוצר המוביל שלהם הוא בתחום של הפסקת עישון, ויש להם מוצרים בפיתוח בתחום של מיגרנה, דיכאון וסכיזופרניה.

"יש חברות נוספות עם מוצרים שאמורים לעשות שינויים כאלה, אבל המוצר שלהם ממש מוכח מחקרית, וניתן במרשם, ובזה היתרון היחסי שלו. אנחנו מאמינים כי רוב הטיפולים שיוצעו דרך האפליקציה בעתיד יהיו מוצרים נלווים לתרופות, ובאמת יש לקליק כבר שיתופי פעולה עם חברות פארמה.

"התקופה האחרונה מאופיינת בעליה ברצון לנהל את בריאות הנפש מהבית, בין היתר על רק הקושי להשיג ולהגיע אל טיפול בשיחות, והמחיר הגבוה. זה טרנד שאנחנו רוצים לראות איך יתפתח.

"אגב, המנכ"ל של החברה למד בתיכון בישראל, וסמנכ"ל המחקר קיבל את התואר שלו ברפואה בישראל, אז הקשר הישראלי של החברה הוא חזק ולא עובר רק דרכנו.
"בעיניי זה משפיע גם על הנכונות שלהם לעשות איתנו עסקה וגם על ההתחלה הפוטנציאלית של העבודה המשותפת".

קת'רין ריל
אישי: בת 31, מתגוררת בניו יורק
מקצועי: סיימה תואר שני בבית הספר לכלכלה בלונדון ובעלת תואר MBA מאוניברסיטת קולומביה. החלה את הקריירה שלה ב־JP Morgan, שם התקדמה עד תפקיד מנהלת פורטפוליו לפני הצטרפותה לאקסלמד
עוד משהו: נולדה כחלק משלישייה. "אחות אחת מהנדסת והשנייה רופאה, אז עכשיו יש7 לנו הרבה על מה לדבר"