בעקבות הביקורת: פייסבוק משביתה את מערכת זיהוי הפנים שלה

פייסבוק הודיעה כי כתוצאה מהשבתת המערכת, יותר ממיליארד תווי פנים של אנשים יימחקו • "ישנם חששות רבים לגבי המקום של טכנולוגיית זיהוי פנים בחברה, והרגולטורים עדיין בתהליך לבניית מערכות כללים ברורה שמסדירה את השימוש בה. בתוך אי הוודאות המתמשכת הזו, אנו מאמינים שהגבלת השימוש בזיהוי הפנים לקבוצה מצומצמת של מקרים נקודתיים היא ראויה", נכתב בהודעת החברה

מארק צוקרברג, מנכ''ל פייסבוק וחברת מטא / צילום: Shutterstock
מארק צוקרברג, מנכ''ל פייסבוק וחברת מטא / צילום: Shutterstock

חברת מטא, החברה האם של פייסבוק, הודיעה הערב (ג') כי היא תסיר את מערכת זיהוי הפנים שלה, זאת לאחר הביקורת מצד המשתמשים והרגולטורים. הרשת החברתית אמרה שהיא תמחק יותר ממיליארד תבניות זיהוי פנים של אנשים כתוצאה מהשינוי הזה.

לפי פייסבוק, יותר משליש מהמשתמשים הפעילים של פייסבוק, יותר מ-600 מיליון חשבונות, בחרו להשתמש בטכנולוגיית זיהוי הפנים. לפי הודעת החברה, שירותי פייסבוק המסתמכים על המערכת הזו יוסרו במהלך השבועות הקרובים.

"ישנם חששות רבים לגבי המקום של טכנולוגיית זיהוי פנים בחברה, והרגולטורים עדיין בתהליך לבניית מערכות כללים ברורה שמסדירה את השימוש בה. בתוך אי הוודאות המתמשכת הזו, אנו מאמינים שהגבלת השימוש בזיהוי הפנים לקבוצה מצומצמת של מקרים נקודתיים היא ראויה", נכתב בהודעת החברה.

מהרגע שפייסבוק תשבית את המערכת הזו, היא לא תזהה אוטומטית יותר את הפנים של האנשים בתמונות או בסרטונים. לדוגמה - משתמשים לא יוכלו לתייג משתמשים וחברים באופן אוטומטי בעזרת זיהוי פנים - אלא יצטרכו לעשות את זאת באופן ידני. עם זאת, השינוי ישפיע גם על טכנולוגיית הטקסט האלטרנטיבי האוטומטי, והחברה לא תוכל להציע טקסט שיתאר את התמונות עבור עיוורים או לקויי ראייה.

מטא עדיין תשקול טכנולוגיות זיהוי פנים למקרים בהם אנשים צריכים לאמת את הזהות שלהם או כדי למנוע הונאה והתחזות. "אנו מאמינים שזיהוי פנים יכול לעזור למוצרים כמו כאלו עם פרטיות ושקיפות, כך שאתם מחליטים אם וכיצד נעשה שימוש בפנים שלכם. נמשיך לעבוד על הטכנולוגיות הללו ולשתף פעולה עם מומחים חיצוניים", נכתב בהודעה.

מתי כן טוב להשתמש בטכנולוגיה הזו, לפי פייסבוק? שירותים שעוזרים לאנשים להשיג גישה לחשבון נעול, לאמת את זהותם במוצרים פיננסיים או לפתוח מכשיר בשימוש אישי. אלו מקומות שבהם זיהוי פנים בעל ערך רחב לאנשים וגם מקובל מבחינה חברתית, כשהוא משומש בזהירות.