בורסות עולם | סיקור שוטף

שיאים חדשים בוול סטריט לאחר הודעת הפד; קלטורה צנחה ב-28%

הפדרל ריזרב, הודיע, כצפוי, על תחילת ה"טאפרינג" - צמצום רכישות האג"ח • הריבית בארה"ב נשארת, כצפוי, ללא שינוי, ברמה של 0%-0.25% • פלייטיקה, קלטורה, סאפיינס, ראדא וסולאראדג' פרסמו דוחות • הנפט צנח ביותר מ-4%

מסחר בבורסה / צילום: Shutterstock
מסחר בבורסה / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

22:00

מדדי המניות המובילים בוול סטריט טיפסו לשיאים חדשים, לאחר הודעת הפדרל ריזרב. הדאו ג'ונס טיפס בכ-0.3% וה-S&P 500 עלה ב-0.7% ל-4,660 נק'. 

קלטורה התרסקה ב-28% ופלייטיקה צנחה ב-23% לאחר ששתיהן פרסמו דוחות. טבע נפלה ב-7%. למונייד, מנגד, עלתה ב-5.4%. 

20:10

הבנק המרכזי האמריקאי, הפדרל ריזרב, הודיע, כצפוי, על תחילת ה"טאפרינג" - צמצום רכישות האג"ח (ההרחבה הכמותית). הריבית בארה"ב נשארת, כצפוי, ללא שינוי, ברמה של 0%-0.25%.

חברי "ועדת השווקים הפתוחים" של פד החליטו לצמצם את רכישות האג"ח, שעמדו על כ-120 מיליארד דולר לחודש (80 מיליארד דולר לרכישות של אג"ח ממשל ועוד 40 מיליארד דולר לאג"ח מגובות משכנתאות) בכ-15 מיליארד דולר לחודש (10 מיליארד דולר באג"ח ממשל ו-5 מיליארד דולר באג"ח מגובות משכנתאות, החל מהמשך החודש), בשלב ראשוני.

בוול סטריט נמשכת המגמה המעורבת. נפט מסוג WTI צונח בכ-3.5%. הדולר נחלש בכ-0.1% מול האירו. התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עולה ל-1.59%. 

18:45

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת. גם בניו יורק המגמה מעורבת, כשמדד הנאסד"ק נסחר בעלייה קלה ואילו הדאו ג'ונס בירידה קלה. 

מניית קלטורה  צונחת בכ-25% לאחר שהחברה פרסמה תוצאות מאכזבות לרבעון האחרון.

לאחר הדוחות שפרסמה חברת סולאראדג' מציינים באופנהיימר כי החברה "פרסמה תוצאות בהתאם לצפי, וסיפקה תחזית הכנסות בדומה לקונצנזוס גם לרבעון הבא, וזאת על אף הטלת הסגר על פעילות מפעל ייצור מרכזי בווייטנאם שגרמה לאבדן כושר ייצור למשך 12 שבועות. החברה מצליחה להעביר את ייצור מוצריה לסין, אך הדבר עלול לפגוע בשולי הרווח הגולמי ברבעון הבא, עקב תעריפי יבוא גבוהים לארה"ב ועלויות הלוגיסטיקה. סולאראדג' מצליחה להתמודד בהצלחה עם אתגרים רבים בשרשרת הייצור והאספקה, נהנית מצב הזמנות גדול במיוחד ובכך אמורה ליהנות מצמיחה גבוהה מהצפי בשנת 2022". האנליסטים של אופנהיימר ממשיכים להחזיק בשלב זה בהמלצת Perform הנייטרלית, וממתינים "לשיפור בשיעורי הרווחיות ולהתקדמות במנועי הצמיחה החדשים".

16:20

בזירת המסחר בסחורות רושם חוזה על נפט מסוג WTI ירידה של יותר מ-2% לרמה של 81.8 דולר לחבית. גם הזהב נסחר בירידה חדה לרמה של 1,767 דולר לאונקיה.

בוול סטריט נרשמות עליות חדות במניות גיים סטופ  ו-AMC .  בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות אורמד , אבן קיסר, למונייד  ופלוריסטם.

15:30

פתיחה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק נסחר ביציבות ואילו הדאו ג'ונס רושם ירידה קלה.

ענקית הגיימינג הישראלית פלייטיקה  פירסמה היום את דוחותיה לרבעון השלישי, והאכזבה למשקיעים גדולה. החברה לא עמדה בתחזיות השוק לא בשורה העליונה ולא בשורה התחתונה - והמניה של החברה צונחת. חברת משחקי המובייל רשמה רווח של 20 סנט למניה, ירידה מ-31 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד ופחות מהתחזיות בשוק, שעמדו על 27 סנט למניה. בסך הכל, הרווח הנקי עמד על 80.5 מיליון דולר, ירידה מ-119.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

13:25

חברת השכרת הרכב אוויס באדג'ט גרופ , שזינקה אתמול ב-108% לאחר שהודיעה על חישמול צי הרכב שלה, מאבדת כ-6% במסחר המוקדם. שלשום החברה פירסמה את דוחותיה הרבעוניים, ולפיהם הכתה את התחזיות עם רווח של 10.7 דולר למניה (לעומת צפי ל-6.9 דולר) והכנסות בהיקף של 3 מיליארד דולר, בעוד שהתחזיות העריכו שהן יעמדו על 2.7 מיליארד דולר.

רדוור  דיווחה על הכנסות בהיקף של 73 מיליון דולר ברבעון השלישי, עלייה של 17% בהשוואה לאשתקד. הרווח המתואם למניה עמד על 23 סנט, בעוד שאנליסטים העריכו רווח של 10 סנט בלבד למניה. המניה יורדת ב-1% בטרום.

12:30

ראדא  הישראלית הדואלית שעוסקת בפיתוח וייצור מכ"מים טקטיים, צונחת ב-6% בטרום מסחר בוול סטריט לאחר שפירסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי. החברה דיווחה על זינוק של 162% ב-EBITDA המתואם ביחס לאשתקד, ל-8.2 מיליון דולר. הכנסותיה הסתכמו ב-32 מיליון דולר, גידול של 57% ביחס לאשתקד אך מעט פחות מהצפי בשוק להיקף מכירות של 32.6 מיליון דולר. בשורת הרווח אנליסטים בשוק ציפו ל-11 סנט רווח למניה, והחברה רשמה רווח של 12 סנט למניה (ובסך הכל רווח נקי של 6 מיליון דולר, זינוק של 184% בהשוואה לאשתקד).

גם סולאראדג'  הישראלית נחלשת במסחר המוקדם (לאחר שאיבדה כ-5% במסחר המאוחר אמש) לאחר שפרסמה את דוחות הרבעון השלישי. החברה, המספקת מערכות לניטור ואופטימיזציה של אנרגיה סולארית ופועלת גם בתחום אגירת האנרגיה, רשמה ברבעון השלישי הכנסות של כ-526 מיליון דולר, נמוך מעט מתחזיות האנליסטים ובתוך טווח התחזית שהחברה מסרה בעבר. הרווח הנקי Non-GAAP למניה, שהגיע ל-1.45 דולר, עקף ב-9 סנטים את תחזיות הרווח של האנליסטים. ייתכן שהמימושים במניה מגיעים גם בשל אכזבה מהתחזית לרבעון הרביעי של השנה - סולאראדג' צופה בו הכנסות של 530-560 מיליון דולר, צמיחה של 48%-56% לעומת הרבעון המקביל, כאשר אמצע טווח התחזיות נמוך מתחזיות האנליסטים.

11:45

בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת, כאשר השווקים העיקריים - בפרנקפורט, לונדון ופריז - רושמים ירידות קלות.

בלונדון בולטת לטובה קבוצת התעופה IAG שעולה ב-3.5%, בעוד שחברת הדלק BP מאבדת גובה. גם אמריקן איירליינס מתחזקת ועולה יותר מ-2%. על מדד דאקס הגרמני מכבידה חברת הפארמה פרסניוס, שמתמקדת בטיפולי כליות, שמאבדת 4.5%.

המסחר על החוזים העתידיים עדיין מתקיים במגמה מעורבת, עם ירידה קלה לדאו ג'ונס ועלייה קטנה לנאסד"ק.

10:10

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת, אם כי התנודות חלשות במרבים השווקים בגוש. דאקס רושם ירידה מזערית, פוטסי מאבד 0.1%. קאק הצרפתי רושם עלייה קלה מאוד, יורוסטוקס 50 נסחר ביציבות.

חברת האופנה הבריטית נקסט  מאבדת מעל 3% בלונדון, וגם ענקית האנרגיה  BP  מאבדת גובה לאור החולשה בשוק הנפט הגולמי. בפרנקפורט אדידס  רושמת עלייה קלה, דויטשה בנק  נסוג ב-0.2%.

גם בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט התרככו הירידות והמגמה מעורבת כעת, כאשר החוזים על הנאסד"ק צופים עלייה של כ-0.1% בפתיחת המסחר אחה"צ. החוזה על S&P 500 נסחר ביציבות ואילו החוזה על דאו ג'ונס בירידה לא מהותית.

בסין התמתנו הירידות לקראת הנעילה: מדד שנחאי ירד ב-0.2%, שנזן בפחות מ-0.1%. מדד האנג סנג ירד ב-0.5%, כאשר שיאומי הובילה עם ירידה של כ-3% ופטרוצ'יינה עם ירידה של 2.5%.

8:10

המסחר בשווקים האסייתיים מתקיים הבוקר בירידות שערים בעיקר. ביפן הבורסה סגורה בשל יום התרבות. מדד שנחאי יורד ב-0.6%, האנג סנג מאבד כ-1%.

שיאומי בולטת לשלילה בהונג קונג בעקבות ירידה של 3.5% במחזור מסחר גבוה (שנייה רק לבנק אוף צ'יינה, שנסחר ביציבות), וגם יצרנית הרכב החשמלי ג'ילי מאבדת גובה ויורדת בכ-4%. פטרוצ'יינה נחלשת במקביל לירידות במחירי הנפט הגולמי.

לאחר יום הפכפך שנע בין ירידות חדות לעליות, ובמהלכו הדולר הגיע לשפל של 25 שנה, שוק המט"ח יציב יחסית הבוקר כאשר הדולר והאירו נסחרים בעלייה של 0.1% אל מול השקל. הדולר עומד על 3.135 שקלים והאירו על 3.631 שקלים.

החוזים על מדדי וול סטריט נסחרים במגמה שלילית, כאשר המשקיעים ממתינים להחלטת הריבית הערב. אמש המסחר בארה"ב הסתיים בעליות. דאו ג'ונס ו-S&P 500 הוסיפו 0.4%, ונאסד"ק עלה ב-0.3%.

במהלך היום צפויים להתפרסם הדוחות הכספיים של מספר חברות ישראליות, בהן ראדא , אורמת  וסאפיינס  הדואליות וכן קלטורה , רדוור , פלייטיקה  ואבן קיסר  שאינן נסחרות בת"א. אתמול במהלך המסחר המאוחר פלייטיקה איבדה 4.3%.

הערב בשעה 20:00 (שעון ישראל) הבנק המרכזי בארה"ב יפרסם את החלטת הריבית החודשית שלו. לפי הצפי, הפדרל ריזרב יודיע על צמצום ראשון בתוכנית רכישות הנכסים שנפתחה בעקבות משבר הקורונה. הפד רוכש אג"ח בהיקף של 120 מיליארד דולר בחודש, ומוערך שהנגיד ג'רום פאוול יודיע על צמצום בהיקף של 15 מיליארד דולר לחודש. להערכת עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, נוכח ההאטה בצמיחה והחששות מגלי תחלואה נוספים, הנגיד לא יתחייב לגבי מועד סיום הרכישות ולא ירמוז על המועד בו הבנק יתחיל להעלות את הריבית. "צמצום התמיכה של הבנק המרכזי, יגדיל את התנודתיות בשווקים, באג"ח במניות ובשוק המט"ח, שהייתה יחסית נמוכה בשנה וחצי האחרונים".

בגזרת האג"ח של הממשל האמריקאי נרשמות עליות מתונות, כאשר התשואה על האיגרת ל-10 שנים עומדת על 1.55%.

בזירת המסחר בסחורות המגמה שלילית: נפט גולמי מסוג WTI משיל 1.6% ונפט מסוג ברנט יורד ב-1.2%, לרמה של 82.5 ו-83.6 דולר לחבית בהתאמה. גם הזהב נחלש בכ-0.4% לרמה של 1,782 דולר לאונקיה. 

בשוק הקריפטו נרשמות עליות קלות, כאשר הביטקוין נסחר סביב 63.1 אלף דולר והאת'ר ממשיך לשבור שיאים ונסחר תמורת מעל 4,500 דולר.