לא משחק ילדים: פספוס התחזיות עולה לפלייטיקה ביוקר - המניה צונחת והשווי נחתך בכ-3 מיליארד דולר

ענקית הגיימינג הישראלית דיווחה על הכנסות ורווח נמוכים מהצפוי והפחיתה את התחזית השנתית • בתגובה צללה המניה אל מתחת למחיר ההנפקה ומוחקת כמעט 3 מיליארד דולר משוויה • המנכ"ל והמייסד: "הרבעון השלישי הציג בפנינו הזדמנויות להשקיע במוצרים"

פלייטיקה בנאסד''ק / צילום: יח''צ
פלייטיקה בנאסד''ק / צילום: יח''צ

תוצאות פיננסיות חלשות מהצפוי והפחתת תחזית שנתית הובילו לירידה של 23% במניית פלייטיקה (מחיר של כ-23 דולר למניה) ביום המסחר (רביעי) לאחר פרסום הדוחות הכספיים שלה לרבעון השלישי של השנה. מדובר במחיקה של כמעט 3 מיליארד דולר משווי החברה.

חברת הגיימינג הישראלית פספסה את תחזיות האנליסטים ברבעון, כשרשמה הכנסות של 636 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP בגובה 20 סנט למניה, זאת בזמן שהאנליסטים ציפו להכנסות של כ-661 מיליון דולר ורווח של 25 סנט למניה.

במקביל, התחזית השנתית יורדת וכעת החברה צופה הכנסות של 2.57 מיליארד דולר ולא 2.6 מיליארד דולר כפי שציפתה בעבר; וכן EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 980 מיליון דולר, ולא מיליארד דולר.

המשמעות היא שההכנסות ברבעון הרביעי יהיו זהות להכנסות הרבעון השלישי, וה-EBITDA בו יהיה נמוך יותר. לפי התחזית המעודכנת, שנת 2021 תסתיים עם צמיחה של 8.4% בהכנסות ושל 4.1% ב-EBITDA. שיעור ה-EBITDA השנתי יהיה 38.1%, בהשוואה לשיעור גבוה יותר של 39.7% ב-2020.

הונפקה כאחת הישראליות הגדולות בוול סטריט

פלייטיקה הונפקה לראשונה בתחילת השנה הנוכחית והפכה מיידית להנפקה הגדולה ביותר שיצאה מישראל ולאחת מהחברות הישראליות הגדולות ביותר בוול סטריט. שווי החברה בהנפקה עמד על 11.1 מיליארד דולר והחברה גייסה בהנפקה 500 מיליון דולר, כשבמקביל, קונסורציום סיני שרכש את השליטה בה מספר שנים קודם לכן מכר בהנפקה מניות בתמורה ל-1.66 מיליארד דולר.

מחיר המניה בהנפקה היה 27 דולר, והשיא במניה הגיע זמן קצר לאחר מכן, בתחילת חודש פברואר, עת נסחרה המניה במחיר של כ-34.3 דולר למניה ששיקף לחברה שווי שוק שהתקרב לכ-13.5 מיליארד דולר.

בהמשך ירד מחיר ההנפקה, אף מתחת למחיר ההנפקה, והגיע בחודש אוגוסט לשפל של 22 דולר (שווי שוק של 9 מיליארד דולר). בזמן האחרון נסחרה מניית פלייטיקה שוב ברמות מחירים גבוהים מעט ממחיר ההנפקה, אך הדוחות שפורסמו כעת הובילו שוב לנפילת מחיר המניה מתחת למחיר ההנפקה (כ-23 דולר).

"הזדמנות להשקיע במוצרים ולהיערך לצמיחה"

ברבעון השלישי, הכנסות פלייטיקה היו כאמור כ-636 מיליון דולר, צמיחה של 3.7% ביחס לרבעון המקביל. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה ההכנסות צמחו ב-7.6% ליותר מ-1.9 מיליארד דולר. לפי נתוני החברה, ההכנסות ממשחקי Casual (משחקים שמיועדים לקהל הרחב, בניגוד למשחקי נישה) צמחו ב-12%.

הרווח הנקי ברבעון התכווץ ב-32.9% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-80.5 מיליון דולר, כאשר מתחילת השנה הרווח עלה משמעותית והסתכם ב-206 מיליון דולר. ה-EBITDA הרבעוני, בסך 248 מיליון דולר, היה נמוך ב-5.2% מזה שנרשם ברבעון המקביל, אך מתחילת השנה הוא צמח ב-5.4% והסתכם ב-770 מיליון דולר.

במהלך הרבעון הודיעה החברה על רכישת השליטה ב-Reworks הפינית, יצרנית האפליקציה Redecor המשלבת את תחום עיצוב הבית והגיימינג, תמורת 400 מיליון דולר במזומן. פלייטיקה העריכה אז כי הרכישה צפויה לתרום כ-30 מיליון דולר להכנסותיה ב-2021. בסוף הרבעון היו לפלייטיקה בקופה קרוב למיליארד דולר, לצד אפשרות למשוך עד 600 מיליון דולר מקו אשראי קיים.

"הרבעון השלישי הציג בפנינו הזדמנויות להשקיע במוצרים ולהיערך לצמיחה ב-2022 ואחריה", אמר רוברט אנטוקול, מנכ"ל ומייסד החברה. הוא הזכיר את הרכישה שבוצעה והשקת משחקים חדשים וציין כי החברה ממוקדת בצמיחת עסקיה. סמנכ"ל הכספים ונשיא פלייטיקה קרייג אברהמס הוסיף כי "אנו בטוחים כי התשתית וההשקעות במוצרים שעשינו ברבעון השלישי של 2021 יאפשרו לנו להציג צמיחה רצופה ב-2022. אנו נותרים אופטימיים בנוגע לעתיד, עם 1.5 מיליארד דולר נזילים וזמינים לביצוע מיזוגים ורכישות ומיזמים אסטרטגיים חדשים".