דוחות סאפיינס: רשמה ברבעון הכנסות שיא ועמדה בתחזית הרווח

חברת הטכנולוגיה הישראלית עמדה בתחזיות ההכנסות והרווחים, אך מנייתה נחלשת הן בתל אביב והן במסחר המוקדם בוול סטריט • אישררה תחזיות לשנה כולה והעלתה במעט את תחזית הרווח התפעולי

רוני על דור, מנכ''ל סאפיינס/ צילום: איל יצהר
רוני על דור, מנכ''ל סאפיינס/ צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה הישראלית סאפיינס , שעוסקת בתחום פתרונות התוכנה לחברות ביטוח, פירסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה - ועל אף שעמדה בתחזיות השוק בשורות ההכנסות והרווח, המניה מאבדת גובה כעת הן בתל אביב והן במסחר המוקדם בוול סטריט (סימול: SPNS ).

החברה דיווחה על צמיחה של 20.9% בהכנסות (Non-GAAP), שהגיעו לשיא של 118.4 מיליון דולר, לעומת 98 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. זה מעט מעל התחזיות בשוק, שצפו הכנסות בהיקף של 117.6 מיליון דולר.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה (Non-GAAP) עלה ב-23.5% ל-17 מיליון דולר (31 סנט למניה בדילול מלא), כאשר אנליסטים חזו רווח של 29 סנט למניה. ברבעון המקביל אשתקד הרווח עמד על 13.7 מיליון דולר, שהם 27 סנט למניה בדילול מלא.

גם בשורת הרווח התפעולי (Non-GAAP) החברה רשמה שיפור מהותי, והוא הגיע ברבעון לשיא של 21 מיליון דולר, בהשוואה לרווח תפעולי של 17.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

"אנו מאשררים את תחזית ההכנסות לשנת 2021 בטווח של 466-461 מיליון דולר (Non-GAAP( וצופים להגיע לאזור אמצע הטווח", ציין רוני על-דור, נשיא ומנכ"ל החברה. "במקביל, אנו מעלים את תחזית הרווח התפעולי Non-GAAP מהתחזית הקודמת של 17.2%-17.5% לטווח שח 17.4%-17.5%".

עוד מסר על-דור כי החברה מגדילה את עסקיה על-ידי הוספת לקוחות חדשים, "ובנוסף מתרחבים על-ידי מכירת פתרונות נוספים ובאמצעות מכירות צולבות ללקוחות קיימים, כאשר במקביל אנו מתמקדים בהמשך קידום סל הפתרונות שלנו, מתוך מחויבות להצלחת לקוחותינו. התוצאות החזקות שהצגנו ברבעון השלישי של השנה הינן תוצאה ישירה של יישום מוצלח של האסטרטגיה שלנו לצמיחה עקבית בהכנסות ושיפור הרווחיות התפעולית".

בתחילת אוקטובר קיבלה סאפיינס המלצה חזקה מבנק הפועלים, באפסייד של 33% על מחיר השוק - מחיר יעד של 39 דולר למניה. מאז זינקה המניה ביותר מ-20% ומחירה עומד כעת על 36.3 דולר. החברה נסחרת בנאסד"ק בשווי שוק של כמעט 2 מיליארד דולר.

בעלי המניות הגדולים בסאפיינס הן קבוצת פורמולה (43.9%) וחברות הביטוח הראל (5.6%) והפניקס (4.2%). יו"ר הדירקטוריון שלה הוא גיא ברנשטיין, האוחז גם בתפקיד מנכ"ל פורמולה, והמנכ"ל שלה מאז 2005 הוא רוני על דור, המחזיק ב-0.76% ממניות החברה.