אמירייטס מכריזה על קו טיסות יומי בין ת"א לדובאי. כמה יעלה כרטיס?

הקו יופעל במטוסי ה-777 של אמירייטס, והנוסעים יקוו שבעתיד היא תשבץ פה את מטוסי ה-A380 המפוארים שלה שזיכו אותה בפרסים רבים בדירוגים בינלאומיים • הדגש העיקרי יהיה בטיסות הקונקשן שהחברה מציעה מדובאי לעשרות יעדים במזרח הרחוק, בדרום אמריקה ובדרום אפריקה

מחלקת העסקים של חברת אמירייטס / צילום: יח''צ Emirates
מחלקת העסקים של חברת אמירייטס / צילום: יח''צ Emirates

עכשיו זה קורה: אחרי שמועד השקת קו הטיסות הישיר של חברת התעופה הגדולה באיחוד האמירויות, אמירייטס, נדחה כמה פעמים, מודיעה החברה על השקת קו יומי תל אביב-דובאי.

הקו יופעל במטוסי ה-777 של החברה, והנוסעים יקוו שבעתיד היא תשבץ פה את מטוסי ה-A380 המפוארים שלה שזיכו אותה בפרסים רבים בדירוגים בינלאומיים.

כיום מפעילה אמירייטס טיסות מתל אביב באופן עקיף, באמצעות החברה-האחות פליי דובאי, שממותגת כחברת לואו קוסט. פליי דובאי כבר הגיעה לתדירות של ארבע טיסות יומיות. 

מטוס חברת Emirates / צילום: יח''צ Emirates
 מטוס חברת Emirates / צילום: יח''צ Emirates

הדגש העיקרי של אמירייטס יהיה בטיסות קונקשן שהיא תציע מדובאי לעשרות היעדים אליהם היא טסה במזרח הרחוק, בדרום אמריקה ובדרום אפריקה. החברה מציעה גם חבילת סטופ אובר הכוללת לינה, בטיסות ההמשך לארה"ב.

בקווים למזרח תתחרה אמירייטס בעיקר בטורקיש אייירליינס ובחברות המציעות טיסות קונקשן לישראלים וכמובן באל על שמפעילה טיסות ישירות לתאילנד ובקתאי פסיפיק המפעילה טיסות להונג קונג. נציין כי לאחרונה תאילנד נפתחה רשמית לתיירים מישראל. 

הטיסות של אמירייטס יופעלו כאמור במטוס בואינג 777-300ER המודרני המחולק לשלוש מחלקות, בהן תאים פרטיים במחלקה הראשונה, מחלקת עסקים עם מושבי מיטה שטוחה ומחלקת תיירים. 

חברת התעופה Emirates / צילום: יח''צ Emirates
 חברת התעופה Emirates / צילום: יח''צ Emirates

הטיסה היומית שמספרה EK931 תמריא מדובאי בשעה 14:50 ותנחת בנמל התעופה בן גוריון ב-16:25 (שעון ישראל). טיסת החזרה, EK932, תמריא מתל אביב בשעה 18:25 ותנחת בדובאי ב-23:25 (שעון איחוד האמירויות).

החברה תפעיל במקביל גם טיסות במטוסי המטען שלה, בהם קיבולת של 20 טון לכל כיוון.

עדנאן קאזים, המנהל המסחרי הראשי של חברת התעופה אמירייטס, מסר: "אמירייטס נרגשת להכריז על תל אביב, אחד היעדים המרכזיים באזור, כיעד החדש שלה. השקת הקו החדש בעוד מספר שבועות תאפשר לאמירייטס להציע לנוסעים אפשרויות טיסה טובות יותר לטיסה לתל אביב וממנה דרך דובאי. אנו מצפים גם להטיס נוסעים עסקיים ותיירים מישראל לדובאי, כמו גם לאפשר להם לטוס בטיסות המשך ברשת הנתיבים שלנו.

"אנו רוצים להודות לרשויות של איחוד האמירויות וישראל על תמיתכן, ומצפים להזדמנות להפעיל שירות טיסות לישראל, לצד פיתוח אפשרויות נוספות לשתי המדינות לחיזוק היחסים, צמיחה כלכלית וקידום התיירות בעתיד הקרוב".  

כמה יעלה כרטיס?

בדיקה אקראית של מחירי הטיסות מגלה כי בטיסות הישירות הטיסות של אמירייטס יקרות ביחס למתחרות. כך למשל, בתחילת ינואר מחירי הטיסה הישירה מגיעה ל-430 דולר. לשם השוואה - טיסה עם החברה-האחות פליי דובאי באותו המועד תעלה 316 דולר. טיסה עם ישראייר באותו המועד תעלה כ-230 דולר, והמחיר באל על ובארקיע לאותו מועד הוא כ-300-350 דולר. 

טיסות אמירייטס לבנגקוק עולות כ-700 דולר, כך למשל בשבוע הראשון של ינואר. הטיסה הלוך תימשך כ-12 שעות כולל עצירה. טיסת החזור תימשך כ-19 שעות. 

טיסה לסידני שבאוסטרליה בתחילת ינואר תעלה כ-2,000 דולר.