אימי עירון תמונה למנכ"ל ליאו ברנט; פובליסיס תרכוש את Likearainbow שבבעלותה

פובליסיס "הורגת" שתי ציפורים במכה אחת: לגלובס נודע כי קבוצת הפרסום הצרפתית רוכשת את השליטה בחברת Likearainbow שבבעלות אימי עירון המתמחה במיתוג מעסיק • עירון תמשיך לנהל את החברה ובמקביל תמונה למנכ"לית משרד הפרסום ליאו ברנט שבשליטת פובליסיס

אימי עירון / צילום: איל יצהר
אימי עירון / צילום: איל יצהר

קבוצת פובליסיס "הורגת" שתי ציפורים במכה אחת: לגלובס נודע כי קבוצת הפרסום הצרפתית רוכשת את השליטה בחברת Likearainbow שבבעלות אימי עירון המתמחה במיתוג מעסיק. עירון תמשיך לנהל את החברה ובמקביל תמונה למנכ"לית משרד הפרסום ליאו ברנט שבשליטת פובליסיס.

נזכיר כי עד לפני חודשים ספורים כיהן בתפקיד מנכ"ל ליאו ברנט אורי גל, שניהל לפני כן את מגזר הטלקום באפל ישראל. גל לא בא מתחום הפרסום וגם לא נשאר בו לאורך זמן. 

אימי עירון היא אחת מנשות הפרסום המוערכות שגדלו בענף. חלק משמעותי מהקריירה שלה היה במגוון תפקידים שנעו מקריאטיב, לאסטרטגיה, פלנינג ותוכן דיגיטלי. בהמשך היא הפכה ליזמית והקימה ביחד עם שותפים נוספים את אתר הנשים סלונה, בו פיתחה מודלים כלכליים חדשניים. האתר הצליח במשך מספר שנים, אך בהמשך, בעיקר כתוצאה משינוי המדיניות של פייסבוק, נדרש לייצר מודליים כלכליים אחרים.

עירון מכרה את חלקה בסלונה למקאן תל אביב והקימה ב-2019 את חברת Likearainbow. החברה מתמחה בניהול תקשורת, תרבות ארגונית ומיתוג מעסיק - נושא שהלך ותפס תאוצה בשנים האחרונות סביב הצורך של חברות הייטק לשווק את עצמן גם החוצה ללקוחות אך גם פנימה לעובדים. 

Likearainbow מקימה ומנהלת תשתיות תקשורת ארגוניות לניהול הנרטיב הארגוני בשיתוף העובדים (Thought Leadership), ועם לקוחותיה נמנות חברות ישראליות וגלובליות כגון גוגל, אינטל, HP indigo, 888, ישראכרט, אפלייד מטיריאלס, סיסקו, אלביט, ICL ועוד. 

טלטלות בתחום הניהול 

ליאו ברנט נמצא כאמור בבעלות קבוצת פובליסיס ישראל, המחזיקה בבעלות גם במשרדי הפרסום באומן-בר-ריבנאי וגליקמן-שמיר-סמסונוב. המשרד עבר בשנים האחרונות טלטלות בתחום הניהול: נזכיר כי בסוף 2019 הודיע במפתיע אדם פולצ'ק, שכיהן כמנכ"ל המשרד, על פרישה.

פולצ'ק הצטרף לליאו ברנט ארבע שנים לפני כן (לאחר שלוש שנים בתפקיד משנה למנכ"ל במשרד פובליסיס), ובמהלכן הפך את המשרד לאחד ממשרדי הפרסום המעוטרים בישראל מבחינת פרסים ולמשרד שמזוהה עם חדשנות קריאטיבית ועסקית. גם מבחינה עסקית נחל המשרד תחת ניהולו הצלחה והציג שיעורי צמיחה מרשימים.

אלא שבסוף 2019 קיבל פולצ'ק הצעה שקשה לסרב לה: להתמנות למשנה למנכ"ל חברת הביטוח הראל. עזיבתו אילצה את יו"ר הקבוצה יוסי לובטון למצוא בזריזות מנכ"ל חדש, ולובטון בחר להמר על דמות שאיננה מענף הפרסום. לתפקיד מונה כאמור אורי גל, שניסיונו הגיע מעולמות השיווק והאסטרטגיה: לפני תפקידו באפל הוא שימש כסמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי ב-yes וקודם לכן כמנהל אגף האסטרטגיה בפרטנר וכיועץ בחברת הייעוץ שלדור. לובטון האמין אולי שכמוהו עצמו, גל יעבור חלק את המעבר משיווק לפרסום. אך הניסיון עם גל לא צלח: זמן לא רב לאחר מינויו למנכ"ל ליאו ברנט הוא קיבל הצעה מפרטנר להתמנות לסמנכ"ל השיווק, ועזב. 

עתה חוזרים בפובליסיס להמר על מנהלת שצמחה בענף הפרסום אך התפתחה ממנו הלאה לתחומים נוספים. היתרון הגדול בכך הוא שעירון מכירה ואוהבת את התהליך הפרסומי, גם של העידן החדש וגם של הפרסום המסורתי, אך יכולותיה כיום שלובות חזק בעולם התוכן הדיגיטלי, הניהול והיזמות העסקית.

נציין כי פובליסיס היא כיום הקבוצה שיש בה רוב מוחלט של מנהלות: פרט לעירון שתנהל את ליאו ברנט, נזכיר את שלי שמיר, שנכנסה לאחרונה לתפקיד מנכ"לית באומן-בר-ריבנאי; ואת דורית גוילי, המנהלת את פובליסיס ואן. 

"תוספת סינרגטית לפעילות"

יוסי לובטון, מנכ"ל ויו״ר קבוצת פובליסיס ישראל, מסר בתגובה כי "ניסיונה של עירון בשוק הפרסום, היכולות האסטרטגיות שלה וניסיונה העסקי יתנו ערך רב ללקוחות המשרד ויחזקו את השותפות עימם".

לדבריו, "מינויה של עירון הוא המשך החזון לבניית פובליסיס ישראל כקבוצת תקשורת מובילה שפועלת במגוון רחב של תחומי תקשורת שיווקית, שבראשה עומדים אנשי מקצוע מהשורה הראשונה. Likearainbow היא תוספת סינרגטית לפעילות הקבוצה. המיתוג הארגוני ומיתוג המעסיק הם שני תחומים אסטרטגיים וצומחים בעולם, שהדרישה להם רק תלך ותגדל, ויידרשו אנשי מקצוע שיקבעו את הסטנדרטים בשוק.

"השינויים בשוק העבודה שקרו בעקבות הקורונה מחייבים את כל החברות במשק לתת מענה הן לגיוס והן לשימור עובדים, מענה המבוסס על מיתוג מעסיק שיאפשר להם יתרון תחרותי בשוק העבודה. אני רואה ברכישה הזדמנות לתת מענה שיווקי ותקשורתי הוליסטי הן ללקוחות הקבוצה והן ללקוחות פוטנציאליים". 

אימי עירון מסרה בתגובה: "אחרי שנים רבות מחוץ לענף הפרסום, אני שמחה לחזור ולהוביל את ליאו ברנט, משרד הפרסום הקריאטיבי בענף ואחד המשרדים המובילים של ליאו ברנט בעולם, מצוידת בניסיון ניהולי ובראייה עסקית וארגונית רחבה.

"החיבור לקבוצת פובליסיס יאפשר ל-Likearainbow לבצע קפיצת גדילה משמעותית בפעילותה בארץ ובחו"ל. השפעה ההולכת וגדלה של התדמית הארגונית על ביצועים עסקיים ועל השורה התחתונה של כל חברה העבירו השנה את המיתוג הארגוני ואת מיתוג המעסיק לראש סדר היום. ההבנה כי הנרטיב הארגוני הוא הון שיש לנהל בדיוק כפי שמנהלים כל נכס ארגוני אחר, הולכת ותופסת לה מקום בחברות רבות בארץ ובעולם.

"Likearainbow תרחיב את שירותיה ותסייע ללקוחותיה לעמוד בחזית עולם השיווק, הכולל שירותי פרסום מתקדמים, פיתוח אסטרטגיות מותג, מהלכים קריאטיביים ופלטפורמות פרסום ותוכן דיגיטליות חדשניות".