אמריקן איירליינס דוחה את השקת קו תל אביב-דאלאס

חברת התעופה הגדולה בעולם הייתה אמורה להתחיל את פעילותה המחודשת בישראל עם הקו לדאלאס עוד בספטמבר 2020, אלא שהיא נאלצה לשנות את התוכניות שלה בעקבות מגפת הקורונה • כיום מפעילה החברה טיסות לניו יורק בתדירות של שבע פעמים בשבוע ולמיאמי בתדירות של שלוש פעמים בשבוע

אמריקן איירליינס בישראל / צילום: יוסי אלוני
אמריקן איירליינס בישראל / צילום: יוסי אלוני

אמריקן איירליינס דוחה את השקת קו תל אביב-דאלאס לחודש מרץ 2022, כך מפרסם האתר Simpleflying. החברה הגדולה בעולם הייתה אמורה להתחיל את פעילותה המחודשת בישראל עם הקו לדאלאס עוד בספטמבר 2020 אלא שהיא נאלצה לשנות את התוכניות שלה בעקבות מגפת הקורונה. כיום מפעילה אמריקן איירליינס טיסות לניו יורק בתדירות של שבע פעמים בשבוע ולמיאמי בתדירות של שלוש פעמים בשבוע.

הקו לדאלאס נדחה בתחילה לחודש אוקטובר 2021 ולאחר מכן לינואר 2022 אולם כעת הוא זז שוב לכיוון חודש מרץ 2022. לפי הפרסום החברה תשיק את הקו לדאלאס ב-5 במרץ כשהיא תפעיל אותו בתדירות של שלוש פעמים בשבוע, קו שיפעל גם הוא במטוסי ה-777 של החברה.

החברה דיווחה גם על דחיית השקת קו אחר עליו הכריזה עוד לפני המגפה, סיאטל-בנגלור שבהודו. 

במאי 2021 חנכה אמריקן איירליינס את פעילותה המחודשת בישראל כשהיא השיקה קו ישיר לניו יורק. כניסת החברה הגדולה בעולם לקו המבוקש ביותר בישראל חוללה תחרות מידית וכיום מחירי הטיסות הישירות לארה"ב נעים סביב 500 דולר בקרב כל החברות שמפעילות קווים ישירים לניו יורק: אל על, יונייטד איירליינס ודלתא איירליינס. זמן קצר אחרי שהשיקה את הקו מתל אביב ל-JFK היא נאלצה להשהות את הטיסות בעקבות מבצע שומר החומות, אך חידשה פעילותו היא חידשה לאחר תום המבצע.

אמריקן איירליינס חזרה לישראל חמש שנים אחרי שעזבה את השוק שבו היא הפעילה טיסות ישירות לפילדלפיה. בראיון שהעניק לגלובס טום לטיג, מנהל מכירות EMEA של החברה, עם חזרת הפעילות של החברה לישראל, הוא סיפר כי התוכנית המקורית של החברה הייתה להשיק קו לדאלאס בלבד כ"קו שאף חברה לא טסה אליו מתל אביב".

אחרי שהוא ביקר בישראל, הוחלט שלא להסתפק בכך. "ישראל היא שוק שתמיד רצינו, והמגפה זימנה לנו את ההזדמנות, כולל השקת קו למיאמי שאף חברה אמריקאית לא מפעילה מתל אביב", אמר.

לטיג אמר כי "העובדה שהוספנו גם את ניו יורק ומיאמי קשורה למגפה, ששינתה את כל החשיבה על תעופה בינלאומית, בעיקר בטיסות טראנס אטלנטיות. ממיאמי ודאלאס אנחנו מציעים טיסות המשך למקסיקו, לקריביים וליעדים באמריקה הלטינית, ואנחנו יודעים שאת הישראלים זה מעניין גם לטיול אחרי צבא וגם לקרוזים. אנחנו מצפים שכאשר המגבלות יוסרו, הביקוש יעלה. לטיסות לארה"ב יש ביקוש לאורך כל השנה, וכבר ראינו שכאשר מדינות הסירו מגבלות, הביקוש זינק מייד. זה יקרה גם בישראל".

אמריקן כמו שאר החברות בארצות-הברית מחכה בכיליון-עיניים ל-8.11, המועד שבו תאפשר ארצות-הברית כניסה של תיירים מאירופה, שנה וחצי לאחר שזו נעצרה.