ישראכרט תשקיע 15-20 מיליון דולר בקרן מונטה המתמחה בתחום הפינטק

הקרן תעסוק בהשקעה בחברות פינטק ישראליות וזרות, כשבישראכרט מקווים להעמיק באמצעות שיתוף-הפעולה את הקשר עם פינטקים הפועלים בתחום הפיננסי • היותה של ישראכרט שותף עוגן תאפשר לה השתתפות ישירה בהשקעות בחברות בהן משקיעה הקרן

אדורם געש ומירב הר נוי, מייסדי קרן מונטה / צילום: קרן וינטראוב
אדורם געש ומירב הר נוי, מייסדי קרן מונטה / צילום: קרן וינטראוב

חברת ישראכרט  דיווחה הבוקר (ב') כי היא נכנסת להשקעה בקרן הון הסיכון מונטה קפיטל 2, המתמחה בתחום הפינטק. ישראכרט תשקיע 15 מיליון דולר (כ-47 מיליון שקל) בקרן הרביעית של מונטה המוקמת בימים אלה והיא תהווה משקיע עוגן בקרן. משמעות הדבר הוא שהיא תהיה זכאית להשתתפות ישירה בהשקעות בחברות בהן משקיעה הקרן (CO-INVESTMENTS) לצד הקרן, וכן תוכל להגדיל השקעתה בקרן עד ל-20 מיליון דולר (כ-63 מיליון שקל).

הגדלת ההשקעה תיעשה, אם תצא לפועל, במהלך תקופה של 12 חודשים לאחר מועד הסגירה הראשונה. עם זאת, בהסכמי השותפות נקבע כי שיעור ההתחייבות ישראכרט מתוך סך ההתחייבויות להשקעה בקרן מונטה לא יעלה בשום שלב על 19.9%.

הקרן, MONETA CAPITAL-2, תעסוק בהשקעה בחברות פינטק ישראליות וזרות, שלהן שיתופי-פעולה משמעותיים עם מוסדות פיננסים בארץ ובחו"ל. חלק מהחברות, בהן תשקיע הקרן, ייהנו מהפוטנציאל של הכוונה טכנולוגית ועסקית מישראכרט.

קדם להשקעה שיתוף-פעולה של שנה

מתוקף מעמדה כשותף עוגן, החברה תהא זכאית מלבד ה-CO-INVESTMENT, גם לקבל מידע אודות עסקאות הנבחנות על ידי הקרן וכן לשיתוף-פעולה של הקרן ביצירת גישה לחברות בהן משקיעה הקרן ויצירת שיתופי-פעולה בתחומי העניין של ישראכרט.

בישראכרט ציינו כי בשונה מהשקעות פיננסיות גרידא, כניסתה של ישראכרט כמשקיע עוגן אסטרטגי בקרן תאפשר שימוש בידע הנצבר על מנת להעמיק את הקשרים של ישראכרט עם חברות סטארט-אפ חדשניות הפועלות בתחומי הפיננסים.

ההשקעה במונטה מגיעה לאחר שיתוף-פעולה של כשנה בין ישראכרט לקרן במסגרת השקעות פינטק בשלבים מוקדמים (SEED). על פי הדיווח של ישראכרט לבורסה, בחודש דצמבר 2020 היא השקיעה סכום שאינו מהותי לחברה, כשותפה מוגבלת, בקרן P.L II Seeds Moneta המנוהלת גם היא על ידי השותף המנהל של קרן מונטה, כאשר גם במסגרת זו מתקיים שיתוף-פעולה בין החברה לבין מנהלי הקרן.

מונטה היא קרן הון סיכון מתמחה הפועלת בתחום הפינטק ומנהלת כ-150 מיליון דולר. היא הוקמה בשנת 2015 על ידי אדורם געש ומירב הר נוי, מנהלי הון סיכון הפועלים זה שני עשורים בזירת ההשקעות. בשש השנים מאז שנוסדה, מונטה הקימה שלוש קרנות, השקיעה ב-25 חברות, וכעת כאמור מקימה קרן רביעית גדולה יותר מקודמותיה על מנת למצות את "תור הזהב" שחווה סקטור הטכנולוגיה הפיננסית. בין החברות הבולטות של הקרן ניתן למנות את: TIPRANKS, REWIRE, RAILSBANK, INSURIFY, SPROUTT, PANORAYS, HUMAN API.

ערן וקנין, סמנכל כספים קבוצת ישראכרט / צילום: סיון פרג'
 ערן וקנין, סמנכל כספים קבוצת ישראכרט / צילום: סיון פרג'

ערן וקנין, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים בישראכרט, שהוביל את המהלך, אמר כי ״השקעת עוגן בקרן היא חלק מהתפיסה של ישראכרט למנף את יכולותיה כחברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, ולפתח את תחום ההשקעות במיזמי פינטק. ישראכרט רואה בהשקעה ובשיתוף-הפעולה עם מונטה כלי נוסף להגשמת המטרות והשאיפות האסטרטגיות שלה, לרבות הגברת המיקוד והחשיפה לחברות צעירות המבוססות על חדשנות טכנולוגית בעולמות התשלומים והפינטק. השקעה זו מגיעה לאחר כשנה של עבודה משותפת עם מנהלי מונטה ומתווספת לפעילות ההשקעות העצמאית שישראכרט מקדמת כיום במסגרת ישראכרט X".

אדורם געש, שותף מנהל במונטה: "כקרן מתמחה בסקטור הפיננסי, העיקרון המנחה את מונטה מהקמתה הינו שילוב משקיעים בעלי ערך אסטרטגי בשלבי הקמת הקרנות. לעבודה עם חברת תשלומים גדולה יתרון עצום מבחינת יכולת הקרן לבחון מיזמים חדשים ולהוסיף להם ערך לאחר ההשקעה".