שוב לא שקט במגדל: אליהו הצביע נגד אישור השכר של רון-טל

אסיפת בעלי המניות של מגדל אחזקות הצביעה היום על חבילת השכר של מנכ"ל ויו"ר מגדל ביטוח, שעומדת על 3.4 מיליון שקל בשנה • מגדל אחזקות משלמת 10% משכרו של יפתח רון-טל, כך שמשמעות התנגדותו של שלמה אליהו היא קיצוץ של כ-340 אלף שקל

יפתח רון-טל ושלמה אליהו / צילום: יוסי וייס - חברת החשמל, תמר מצפי
יפתח רון-טל ושלמה אליהו / צילום: יוסי וייס - חברת החשמל, תמר מצפי

אסיפת בעלי המניות של מגדל אחזקות  הצביעה היום על אישור שכרו של מנכ"ל החברה ויו"ר חברת הביטוח מגדל, יפתח רון-טל. במהלך ההצבעה הצביע בעל השליטה בחברה, שלמה אליהו, נגד אישור שכרו של רון-טל, העומד על 3.4 מיליון שקל בשנה (כולל בונוסים).

מכיוון ששכרו של יו"ר חברת הביטוח במגדל מורכב מ-90% המשולמים על ידי חברת הביטוח ו-10% המשולמים על ידי חברת האחזקות, המשמעות היא שמדובר על קיצוץ, לפחות על הנייר, של 340 אלף שקל. מדובר בתנאים דומים לשל היו"ר הקודם מוטי רוזן, שנאלץ לעזוב את תפקידו לאחר שבועות ספורים בלבד. 

עם זאת, דירקטוריון חברת הביטוח רשאי להשלים את 10% הנותרים אם ימצא לנכון לעשות זאת. לא מדובר בצעד של מה בכך, לאור העובדה כי רוב דירקטוריון חברת הביטוח משמש גם כדירקטוריון חברת האחזקות, ורובם מונו על ידי אליהו עצמו.

רון-טל יהיה זכאי להפרשות סוציאליות בהתאם למקסימום האפשרי, במסגרתן יהיה זכאי להפרשות מעסיק מחברת הביטוח לתגמולים בשיעור של 6.5% מהמשכורת, להפרשות לפיצויי פיטורין בשיעור 8.33% מהמשכורת, לכיסוי אובדן כושר עבודה כמקובל במגדל ביטוח, ולהפרשות עבור קרן השתלמות עד לתקרה המותרת לצרכי מס. הוא יהיה זכאי גם לרכב והוצאות נלוות, אך לא יהיה זכאי למענק שנתי משתנה.

בחודש האחרון התנהל מאבק בין אליהו לרון-טל סביב זהות המנכ"ל החדש של חברת הביטוח. באמצע אוקטובר הוחלט אמנם על מינוי שגיא יוגב לתפקיד, אך הוא לא היה המועמד המעודף על בעל השליטה אליהו, שהעדיף לתפקיד את רונן אגסי מבנק לאומי. אך ועדת האיתור שהקימה מגדל החליטה שלא להמליץ עליו, ואגסי הסיר את מועמדותו. יוגב ייכנס לתפקיד ב-21 בונבמבר.