טאואר רוכבת על הביקוש החזק לשבבים: "אנחנו במקום נחמד מאוד להיות בו לקראת השנים הבאות"

ראסל אלוונגר, מנכ"ל חברת השבבים, אומר בעקבות הדוח החזק לרבעון השלישי: "העובדה שנתנו תחזית של 410 מיליון דולר לרבעון הרביעי ושהצבנו יעד של 15% רווח נקי ב-2022 מעידה שלא מדובר רק בצמיחה בשורה העליונה, אלא שזו צמיחה שגם תורמת מאוד לרווח"

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר / צילום: איל יצהר
ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר / צילום: איל יצהר

הביקוש הגדול לשבבים ותמהיל המוצרים המשופר מובילים לדוחות חזקים לחברת השבבים טאואר . החברה ממגדל העמק עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון השלישי של השנה, הן בהכנסות והן ברווח, ובמקביל סיפקה תחזית טובה לרבעון האחרון של השנה.

הרבעון הרביעי יניב הכנסות של 410 מיליון דולר (צמיחה של 19%, וצמיחה אורגנית של 26% לעומת הרבעון המקביל ב-2020), ובכך השנה הנוכחית תסתיים עם הכנסות של כ-1.55 מיליארד דולר, לעומת כ-1.26 מיליארד דולר ב-2020. הצמיחה צפויה להימשך גם ב-2022, אם כי טאואר עדיין אינה מספקת תחזית, אך כן קובעת יעד חדש לשנה הבאה: שיעור רווח נקי של מעל 15% (לעומת 10.6% מתחילת 2020).

הרבעון השלישי הסתיים עם צמיחה של 24.7% בהכנסות ל-387 מיליון דולר, גידול של 26.6% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ל-39.1 מיליון דולר, רווח נקי מתואם של 45 מיליון דולר לעומת 19.1 מיליון דולר ברבעון המקביל, ו-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) בגובה 113 מיליון דולר, לעומת 79.2 מיליון דולר.

הצמיחה בהכנסות מוטה מעט כלפי מעלה, משום שהרבעון השלישי של השנה שעברה היה חלש יותר, בשל פגיעה בייצור מאירוע סייבר ודחיית הכנסות לרבעון הרביעי של אותה שנה.

זינוק של 92% ברווח בתשעת החודשים הראשונים

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 צמחה טאואר בהכנסות ב-19.1% לכ-1.1 מיליארד דולר, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות שלה גדל ב-91.7% ל-98.3 מיליון דולר וה-EBITDA גדל ב-31.3% לכ-307 מיליון דולר. בסוף הרבעון השלישי היו לטאואר בקופה מזומנים בהיקף של כ-212 מיליון דולר.

"השנה הזאת מצוינת", אומר ראסל אלוונגר, מנכ"ל טאואר. "העובדה שנתנו תחזית של 410 מיליון דולר לרבעון הרביעי ושהצבנו יעד של 15% רווח נקי ב-2022 מעידה שלא מדובר רק בצמיחה בשורה העליונה, אלא שזו צמיחה שגם תורמת מאוד לרווח. זה מראה שהמיצוב שלנו מאוד מאוד טוב, אנחנו נמצאים בשווקים צומחים, הלקוחות שלנו מגדילים את נתחי השוק שלהם, ולנו יש תכנון נכון וביצועים טובים שעונים על הביקושים שלהם".

בחודשים האחרונים מדברים הרבה על המחסור בשבבים. איך זה נראה מהכיוון שלכם?
"הביקוש חזק מאוד, ללא ספק. זה שוק טוב מאוד לסמיקונדקטור וכמעט לכל מי שמעורב באספקת סמיקונדקטור. העניין הוא שכדי להשיג צמיחה חזקה צריך שיהיו לך גם כושר ייצור מתוכנן היטב ולקוחות נכונים. העובדה ששולי הרווח שלנו גדלים מראה שאנחנו לא רק עונים על הביקוש, אלא עונים על הביקוש עבור מוצרים עם ערך גבוה יותר".

אתם מצליחים לענות על כל הביקוש של הלקוחות שלכם?
"אני לא אומר שאנחנו עונים נקודתית על כל ביקוש שקיים, אבל יש לנו פעילויות שאנחנו מבצעים כדי לעזור ללקוחות שלנו להצליח".

איך הביקושים משפיעים על מחיר המכירה הממוצע (ASP)?
"אם מסתכלים על התחזית לרבעון הרביעי, שבה אנחנו מדברים על צמיחה אורגנית של כ-26% לעומת השנה שעברה, אז כ-50% מזה זה כושר הייצור, 25% מזה זה התמהיל שכולל מוצרים עם ערך גבוה יותר וכ-25% עלייה ב-ASP. הלקוחות משלמים כדי לאפשר את האספקה ואת הגדלת כושר הייצור".

אפשר להעריך ש-2022 תהיה שנת צמיחה נוספת?
"אנחנו עוד לא נותנים תחזיות ל-2022. תהיה צמיחה, אבל אנחנו עוד לא אומרים כרגע כמה. התחזית לרבעון הרביעי של 2021 משקפת קצב הכנסות שנתי של 1.64 מיליארד דולר, ואם רק נישאר בקצב הזה זה כבר אומר שתהיה צמיחה, ואני מעריך שתהיה יותר".

התחזית לרבעון גבוהה מתחזיות האנליסטים

סמנכ"ל הכספים אורן שירזי מוסיף בהקשר זה כי התחזית לרבעון הרביעי גבוהה בכ-17 מיליון דולר מתחזיות האנליסטים, לאחר שברבעון השלישי טאואר עקפה את התחזיות שלהם ב-5 מיליון דולר בשורה התחתונה.

מתי להערכתכם יסתיים המצב הנוכחי של מחסור בשבבים?
אלוונגר: "אני לא יכול לענות על זה. יש הרבה אנשים שמנתחים את השוק וצריך לשאול אותם. אני יכול לומר שהתוכניות שלנו מבוססות על שווקים צומחים. זה נכון שיש אמת באמירה שכשהגאות מגיעה כל הסירות עולות. מבחינתנו, עם השווקים שלנו, והיחסים הטובים עם הלקוחות שלנו, עם השותפויות החזקות לטווח ארוך - רק בשבוע שעבר הודענו על שיתוף פעולה עם אנלו פוטוניקס בפיתוח תהליך ייצור למוליכי גל אופטיים - כל זה מבטיח לנו שאנחנו במצב טוב מאוד ובמקום נחמד מאוד להיות בו לקראת השנים הבאות".

טאואר נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 3.8 מיליארד דולר אחרי עלייה של 58% במניה בשנה האחרונה.