למונייד מפרסמת דוחות לצד עסקת הענק: ההכנסות הוכפלו, גם ההפסד

חברת הביטוח הדיגיטלי הודיעה על רכישת מטרומייל הציבורית, שעוסקת בניתוח מידע בתחום ביטוחי הרכב, תמורת חצי מיליארד דולר • החברה הישראלית, שהונפקה בשנה שעברה בניו יורק, עקפה את תחזיות האנליסטים - שציפו להפסד עמוק יותר • החברה מחקה כמעט 6% במסחר המאוחר אמש

דניאל שרייבר ושי וינינגר, מנכ"לים משותפים של למונייד / צילום: שלומי יוסף
דניאל שרייבר ושי וינינגר, מנכ"לים משותפים של למונייד / צילום: שלומי יוסף

חברת הביטוח הדיגיטלי הישראלית למונייד  פירסמה אמש את דוחותיה לרבעון השלישי של השנה, ועקפה את תחזיות האנליסטים על אף שרשמה הפסד עמוק שצמח משמעותית הן בהשוואה לרבעון הקודם והן בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

במקביל, החברה הודיעה על רכישת חברת ביטוחי הרכב הדיגיטלי מטרומייל, בעסקת מניות של חצי מיליארד דולר. מטרומייל איבדה קרוב ל-80% מאז תחילת השנה, ושווי השוק העכשווי שלה עומד על 400 מיליון דולר. בתגובה לדיווח על העסקה, למונייד איבדה קרוב ל-6% במסחר המאוחר אמש בעוד שמטרומייל עלתה בכ-7%. בשעה זו, בטרום המסחר, למונייד נסחרת ביציבות בעוד שמטרומייל ממשיכה להתחזק בכ-6%.

עסקת הענק מגיעה מספר ימים בלבד לאחר שלמונייד השיקה את המוצר החדש שלה, Lemonade Car, שהכניס אותה לראשונה לשוק ביטוחי הרכב. לפני מספר חודשים, כשהודיעה על כניסתה המתוכננת לשוק זה, העריכה את היקפו בארה"ב ב-300 מיליארד דולר. עד כה החברה, שהוקמה על-ידי שי וינינגר ודניאל שרייבר המכהנים כמנכ"לים משותפים, הציעה ביטוחי דירות, ביטוחי בעלי חיים וביטוחי חיים. 

הפתיעה לטובה את האנליסטים

לפי תוצאות למונייד, ההפסד שלה ברבעון השלישי עמד על 1.08 דולר למניה - בהשוואה להפסד של 57 סנט בלבד בתקופה המקבילה אשתקד (הפסד של 66 מיליון דולר לעומת כ-31 מיליון אשתקד). מדובר בנתון מאכזב גם בהשוואה לרבעון הקודם, אז ההפסד עמד על 90 סנט למניה. יחד עם זאת, ההפסד נמוך מתחזיות השוק שהעריכו הפסד רבעוני של 1.16 דולר למניה. 

על אף ההפסד העמוק, זה היה רבעון חיובי לחברה מבחינת הכנסותיה, שזינקו ל-35.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-17.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בשוק העריכו שהכנסותיה יעמדו על 33.3 מיליון דולר, כך שגם בשורה זו הפתיעה לטובה.

למונייד הונפקה בניו יורק ב-2020 לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר ומיד ביום המסחר הראשון, יותר מהכפילה את ערכה. בשיא, בינואר 2021, המניה נסחרה ב-183 דולר, לעומת 29 דולר בהנפקה, ושיקפה לה שווי של 10 מיליארד דולר. היום מחיר המניה עומד על כ-70 דולר, ושווי השוק של החברה נע סביב 4.3 מיליארד דולר.

את עיקר העלייה בהכנסות יכולה החברה לזקוף לטובת זינוק של 45% במספר המבוטחים שלה, שעמד בסוף הרבעון על 1.35 מיליון איש ואישה. בסוף המחצית הראשונה של 2021, היו לה כ-1.2 מיליון לקוחות.

גם שווי הפרמיות מלקוחותיה עלו ב-26% במהלך הרבעון (254 דולר ללקוח) ותרמו לצמיחה. החברה מעריכה שהפרמיות המצטברות לשנה כולה יגיעו לטווח שבין 380-384 מיליון דולר. נכון לסוף הרבעון השלישי, הפרמיות המצטברות הגיעו ל-346.7 מיליון דולר.

ההפסד הגדול נובע בין השאר בעקבות הכפלת ההוצאות התפעוליות שעמדו ברבעון על 82 מיליון דולר, בהן הוצאות מחקר ופיתוח וכן הוצאות מכירות ושיווק. ה-EBITDA היה שלילי אף הוא והסתכם ב-51.3 מיליון דולר, כמעט פי שניים בהשוואה לשנה שעברה.

צופה EBITDA שלילי גבוה מהתחזית הקודמת

באשר לתחזיותיה לרבעון האחרון של השנה, למונייד מצפה להכנסות של 39-40 מיליון דולר ול-EBITDA שלילי של 50-52 מיליון דולר. בשורת ה-EBITDA היא הורידה את התחזיות השנתיות ב-12 מיליון דולר, וכעת מעריכה שה-EBITDA השלילי יעמוד בין 183-185 מיליון דולר. 

כעת בעלי המניות של מטרומייל צריכים לאשר את העסקה. לפי ההסכם המתגבש, הם יקבלו מניה אחת של למונייד עבור כל 19 מניות מטרומייל.