חברה בת של אלביט מערכות זכתה בחוזה של כ-100 מיליון דולר באנגליה

חברת Elbit Systems UK Ltd תספק לצי המלכותי הבריטי יכולות לוחמה אלקטרונית חדשות • העסקה, בהיקף של כ-100 מיליון דולר וטווח יישום של 13 שנים, כוללת מלבד מכירת המערכות והתקנתן גם שירותי תמיכה לכל אורך התקופה • מרטין פוסייט, מנכ"ל אלביט מערכות אנגליה: "אנו גאים להיות בעמדה שמאפשרת לנו לספק יכולת חשובה זו לצי המלכותי"

ספינת קרב בריטית בהדמיה של מערכת לוחמה אלקטרונית / הדמיה: אלביט מערכות
ספינת קרב בריטית בהדמיה של מערכת לוחמה אלקטרונית / הדמיה: אלביט מערכות

חברת אלביט מערכות  הודיעה היום (ג') כי החברה הבת שלה באנגליה Elbit Systems UK Ltd ("אלביט מערכות אנגליה"), זכתה בחוזה בהיקף של כ-100 מיליון דולר (כ-73 מיליון ליש"ט) מחברת Babcock International Group Plc. (LSE: BAB), לספק לצי המלכותי הבריטי יכולות לוחמה אלקטרונית חדשות.

Babcock היא הקבלנית הראשית של הצי הבריטי בתחום הזה, וחברת הבת של אלביט באנגליה תהיה אחראית על חליפות לוחמה אלקטרוניות ימיות המורכבות מספקטרום דיגיטלי מלא של מכ"מ סיוע אלקטרוני ומערכות שליטה ובקרה ללוחמה אלקטרונית. טכנולוגיות דור חדש אלו מיועדות בעיקר להגנה מפני טילים נגד ספינות של הפלטפורמות הנמצאות בחזית הלחימה. העסקה היא במסגרת תוכנית הצטיידות והתחדשות רחבת היקף של הצי המלכותי הבריטי, טווח הישום הוא 13 שנים, וכולל מלבד מכירת המערכות והתקנתן גם שירותי תמיכה לכל אורך התקופה.

מרטין פוסייט, מנכ"ל אלביט מערכות אנגליה, אמר: "אנו גאים להיות בעמדה שמאפשרת לנו לספק יכולת חשובה זו לצי המלכותי. אלביט מערכות אנגליה תעבוד עם שותפיה המקומיים על הפיתוח והאספקה של היכולות הטכנולוגיות המתקדמות הללו, תוך יצירת מקומות עבודה מקצועיים ומתן ריבונות מבצעית וחופש פעולה".

במהלך שלוש השנים האחרונות החברה פרסמה מספר חוזים שבהם זכתה בתחום זה: חוזה לפתח ולספק מאמן חדש למפעילי מערכות ניהול קרב בבית הספר העתידי לצוללות, ומודרניזציה וניהול של מערכות האימון בצי המלכותי הבריטי; בחוזים למדינות באסיה-פסיפיק לספק יכולות נגד צוללות (נצ"ל), לרבות כלי שיט בלתי מאוישים (כשב״מ); חוזה לספק לרפובליקה של קוריאה מערכות שידור תת-ימיות וחוזה לספק חליפות לוחמה ימיות ולבצע אינטגרציה על כלי שייט למשמר החופים של יוון. בנוסף, אלביט מערכות רכשה את Sparton Corporation, חברה אמריקנית שמפתחת, מייצרת וספקית מובילה של מערכות אלקטרוניות התומכות בלחימה תת-ימית עבור חיל הים האמריקני וצבאות של בנות ברית של ארצות הברית.

אתמול דיווחה אלביט על עסקה בהיקף של 88 מיליון דולרים עם חיל האוויר המלכותי הבריטי במשותף עם חברת Affinity הבריטית להפעלת מטוסי ומערכי אימון מתקדמים.