ועד עובדי בתי המשפט משהה את השביתה לצורך מיצוי המו"מ

"קצנו בהתנהלות הפוגענית בעובדים", נכתב בהודעה שהוציאה יו"ר הוועד הדס אוחיון • העיצומים היו אמורים להתחיל מחר, והחל מיום שני עובדי הנהלת בתי המשפט היו אמורים לפתוח בשביתה כללית ללא הגבלת זמן, אולם כאמור המהלך הושהה

מנהל בתי המשפט, יגאל מרזל / צילום: כדיה לוי
מנהל בתי המשפט, יגאל מרזל / צילום: כדיה לוי

לאחר שוועד עובדי בתי המשפט הודיע כי הוא פותח בעיצומים החל ממחר (ה'), אשר שיאם בשביתה כללית ללא הגבלת זמן החל מיום שני הבא, כעת פורסם שבשלב זה  החליט הוועד להקפיא את השביתה בשבוע לצורך מיצוי המשא ומתן.

בהודעה שהוציאה מוקדם יותר יו"ר הוועד הדס אוחיון, נטען כי הנהלת בתי המשפט מתנהלת כלפיהם תוך התעמרות והתנכלות בעניינים שונים. בעקבות כך הוחלט כי החל מיום חמישי 11 בנובמבר, תופסק גביית כל אגרות בתי המשפט וקנסות עד להודעה חדשה. החל מיום ראשון, אין לבצע נוהל מהו"ת, פיקדונות ותובענות ייצוגיות.

בהודעה נכתב כי החל מיום שני, עובדי הנהלת בתי המשפט יפתחו בשביתה כללית ללא הגבלת זמן. לבסוף נכתב כי "קצנו בהתנהלות הפוגענית בעובדים" וכי הם קוראים למנהל בתי המשפט יגאל מרזל לקחת אחריות על עובדיו ולהביא לפתרון המשבר .

לפני כשבעה חודשים ועד עובדי בתי המשפט, הכולל את צוות המזכירות, הקלדנים וכו', הודיע על שביתה כוללת בבתי המשפט, על רקע סכסוך עבודה מתמשך מול הנהלת בתי המשפט. הוועד הורה לכלל העובדים לסיים מיידית את העבודה ולא לאפשר אף דיון בכל בתי המשפט, כולל דיוני מעצרים.

הנהלת בתי המשפט מסרה בתגובה כי "הודעת ועד העובדים של הנהלת בתי המשפט אשר ניתנה היום ביחס לנקיטת שביתה מלאה או חלקית - היא בניגוד לדין.

"ההודעה הופצה באופן חד צדדי, על אף שיח שמתקיים בימים אלו ממש בין ההנהלה והוועד, מבלי שהוכרז סכסוך עבודה בנושאים שהוזכרו בה, בניגוד גמור למקובל ביחסי עבודה תקינים ואף חרף החלטת בית הדין בעניין תקנות הסד"א שקבעה כי אי יישום התקנות על ידי העובדים הינו בבחינת נקיטת עיצומים לא מוצדקים.

"ועד העובדים פועל בחוסר תום-לב תוך שימוש בטענות כלליות שאינן מבוססות על טיעונים קונקרטיים וגורר את הנהלת בתי המשפט ועובדיה למאבק מיותר, תוך העלאת טענות שאינן מגובות בנתונים או בעובדות.

"ההנהלה קשובה לצרכיהם של עובדיה והיא רואה חשיבות רבה בקיום שיח שוטף עם ועד העובדים בנושאים שונים הנוגעים ליחסי העבודה במערכת. שעות רבות ומשאבים רבים מוקדשים על ידי הנהלת בתי המשפט ונציגיה הבכירים ביותר לקיום דו שיח עם ועד העובדים וליבון סוגיות שונות על מנת לצמצם פערים ככל שאלו קיימים.

"צר לנו על הודעת ועד העובדים אשר אינה משקפת את ההתרחשויות והלכי הרוח בין ההנהלה ועובדיה".