מיטב דש וקרנות השקעה מישראל השקיעו בוויביט ננו 59 מיליון שקל

לאחר הגיוס יחזיקו הגופים מישראל בשיעור חד-ספרתי מהון המניות של וויביט הישראלית, שנסחרת באוסטרליה • החברה עוסקת בתחום הזיכרונות הלא נדיפים, ושווי השוק שלה הוא 415 מיליון דולר אוסטרלי (950 מיליון שקל) • הגיוס בוצע בדיסקאונט של 15% על מחיר המניה

וויביט תשתמש בכספי הגיוס להאצת פיתוח טכנולוגיות זיכרון מתקדמות / צילום: Shutterstock, nikko tee
וויביט תשתמש בכספי הגיוס להאצת פיתוח טכנולוגיות זיכרון מתקדמות / צילום: Shutterstock, nikko tee

חברת הטכנולוגיה הישראלית Weebit Nano שנסחרת בבורסה האוסטרלית גייסה סכום של כ-59 מיליון שקל מגופים מוסדיים מישראל. את הגיוס הוביל בית ההשקעות מיטב דש  ואליו הצטרפו עוד שתי קרנות השקעה, ששמותיהן לא דווחו. לאחר הגיוס יחזיקו הגופים מישראל בשיעור חד-ספרתי מהון המניות של וויביט.

וויביט ננו עוסקת בתחום הזיכרונות הלא נדיפים, ושווי השוק שלה הוא 415 מיליון דולר אוסטרלי, שהם כ-950 מיליון שקל. הגיוס בוצע לפי מחיר של 2.84 דולר אוסטרלי למניה, שמשקף דיסקאונט של 15% על מחיר המניה בחמשת ימי המסחר האחרונים. בשנה שעברה ביצעה החברה שני גיוסי הון במחירי מניה נמוכים יותר: 28 סנט בגיוס של 9 מיליון דולר אוסטרלי ביוני 2020, ו-1.7 דולר בגיוס של 15 מיליון דולר אוסטרלי בנובמבר 2020. מחיר המניה כיום בבורסה הוא 3.08 דולר אוסטרלי, כאשר בשיא בתחילת השנה היא נסחרה במחיר גבוה יותר, של מעל 4 דולר.

הגיוס הנוכחי עשוי להתרחב בהמשך בהנפקת זכויות לבעלי המניות הנוכחיים, בהיקף של כ-20.6 מיליון שקל (9 מיליון דולר אוסטרלי). כספי הגיוס ישמשו את החברה להאצת פיתוח טכנולוגיות זיכרון בגיאומטריות ייצור הקטנות מ-28 ננומטר, וכן להאצת פעילויות השיווק והמכירות מול יצרניות ומפתחות שבבים ולהון חוזר. לפני כחודשיים וויביט דיווחה על הסכם רישוי ראשון לאספקת טכנולוגיית הזיכרון שלה ליצרנית השבבים SkyWater מארה"ב.

מנכ״ל וויביט, קובי חנוך, אמר: "אנו מעודדים מאוד מהאמון שהביעו משקיעים מוסדיים ישראלים בטכנולוגיה פורצת הדרך שלנו. הגופים שהשקיעו בנו מנוסים בהשקעות בחברות טכנולוגיה, ובחרו להשקיע בוויביט בתקופה מלהיבה בה אנו מתבססים ומתקדמים במהירות בתוכניותינו. לטכנולוגיית הזיכרון של וויביט יש פוטנציאל עצום במגוון שווקים רחב. הסכום שגויס מאפשר לנו להאיץ הזדמנויות צמיחה משמעותיות ולנצל את נקודת הזמן הנוכחית באופן מיטבי".