גוגל פיי | בלעדי

גוגל פיי תתחיל את פעילותה בישראל בשבוע הראשון של דצמבר

אחרי מספר דחיות, עדכנו בענקית הטכנולוגיה את הגופים הפיננסיים בישראל על מועד תחילת הפעילות של הארנק הדיגיטלי • האם גוגל תצליח לייצר אפקט דומה למשתמשי האנדרואיד כפי שעשתה אפל במוצרים שלה? • גוגל: לא מגיבים לשמועות או ספקולציות

גוגל פיי / צילום: Shutterstock
גוגל פיי / צילום: Shutterstock

הארנק הדיגיטלי של גוגל, גוגל פיי, צפוי להתחיל לפעול בישראל בשבוע הראשון של חודש דצמבר, כך נודע לגלובס. בגוגל פיי עדכנו את הבנקים ואת חברות כרטיסי האשראי בתאריך תחילת הפעילות, על מנת שאלו יוכלו להתכונן למאבק מי יהיה כרטיס האשראי ברירת המחדל בארנק של ענקית הטכנולוגיה, כלומר הכרטיס שבו יבוצעו מרבית הרכישות.

גוגל תכננה להשיק את גוגל פיי במהלך הקיץ, אך לבסוף החליטה לדחות את ההשקה. הכניסה של גוגל פיי לישראל צפויה להשפיע מאוד על הארנקים הדיגיטליים שכבר פועלים בארץ, דוגמת ביט קארד של בנק הפועלים, הארנק הדיגיטלי של לאומי ושל חברות כרטיסי האשראי. הסיבה לכך היא שגוגל פיי פועלת על מערכת אנדרואיד שבה משתמשים הרוב המוחלט של משתמשי הטלפונים הניידים בארץ, יותר מ-70% מהישראלים. זאת בניגוד למשתמשי אפל, היכולים להשתמש רק באפל פיי. נציין כי למרות שמשתמשי אפל מהווים פחות מ-30% מהשוק, כניסת אפל פיי לישראל הזניקה במאות אחוזים את השימוש בארנקים הדיגיטליים, ובתחילת החודש הבא נדע עם גוגל תייצר אפקט דומה בקרב משתמשי האנדרואיד.

על פי המסתמן, גוגל לא תפעיל את הארנק הדיגיטלי שלה באמצעות אפליקציה ייעודית. זאת בניגוד לאפל פיי שכניסתה לישראל בתחילת חודש מאי הקפיצה בכ-800% בתוך חודש את השימוש בארנקים דיגיטליים. בגוגל בוחנים מספר אפשרויות להפעלת הארנק הדיגיטלי, בין היתר באמצעות צירופו לאפליקציות תשלום קיימות.

מגוגל נמסר: "אנחנו לא מגיבים לשמועות או ספקולציות".