בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; פיוניר וסימילירווב זינקו, ולנס מחקה 14%

וולט דיסני וביונד מיט צללו, אנבידיה ו-AMD התחזקו • נעילה חיובית בבורסות אירופה • הביטקוין נסחר סביב 65 אלף דולר • מחירי הנפט בירידה, בעוד שהזהב מתחזק • הישראליות מרכזות עניין לאחר פרסומי הדוחות

בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי
בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:03

יום המסחר בבורסות ארה"ב הסתיים במגמה מעורבת. בעוד שמדדי S&P500 ונאסד"ק עלו ב-0.6% וב-0.5% בהתאמה, דאו ג'ונס איבד כ-0.4%.

אנבידיה  ו-AMD  ריכזו עניין היום וטיפסו מעלה, וכך גם דורדאש , לוסיד ו-ניאו . גם ריביאן זינקה שוב בשיעור דו ספרתי (22%), ביומה השני בלבד בוול סטריט. החברה עקפה בשווי השוק שלה ענקיות רכב ותיקות ומוכרות, בהן פורד מוטורס  וג'נרל מוטורס .

פלטפורמת התשלומים פייסייף  (Paysafe) נפלה ביותר מ-41% לאחר שפרסמה דוחות רבעוניים עם תחזית מאכזבת. מניית החברה נפלה בצורה דומה באוגוסט האחרון, עת דיווחה על ביצועיה לרבעון השני ופרסמה תחזית לרבעון השלישי (הנוכחי). אז העריכה שההכנסות יעמדו בין 360-375 מיליון דולר, והיום דיווחה כי לא עמדה בתחזיות של עצמה ורשמה הכנסות בגובה 353 מיליון דולר בלבד. מדובר בירידה של 1% בהשוואה לאשתקד. החברה רשמה הפסד נקי עצום של 147.2 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 38.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

ביונד מיט  צללה בכ-13% בעקבות דוחות חלשים, מניית באמבל  התרסקה ואיבדה כ-19%, מניית היצרנית הטרנדית למשקאות שיבולת שועל, אוטלי, ירדה בכ-8%, וגם וולט דיסני, בוקינג.קום  וריינאייר איבדו גובה.

בקרב המניות הישראליות פיוניר גלובל , קומפיוג'ן , סימילרווב , גלובל-אי אונליין , אינוויז , נייס  ואינטרקיור  בלטו עם עליות חדות. מנגד, ולנס  מחקה כ-14% משוויה וגם אייסקיור מדיקל , אלוט , קלטורה , וויקס , אוטונומו  ואאוטבריין  הראו חולשה.

הנפט הגולמי נסחר הערב בירידות קלות מאוד, בעוד שהזהב התייקר ב-0.9% ועלה לרמה של 1,864 דולר לאונקיה. גם בזירת המסחר בקריפטו המצב יציב יחסית, או עם תנודות קלות מטה ומעלה. הביטקוין נסחר סביב 65 אלף דולר, האת'ר תמורת כ-4,730 דולר.

21:45

המסחר בוול סטריט ממשיך להתקיים במגמה מעורבת. S&P500 עולה ב-0.2%, נאסד"ק מתחזק ב-0.7% ואילו דאו ג'ונס יורד בקרוב ל-0.4%.

ריביאן ממשיכה לרכז עניין והיא מוסיפה 16%. מנגד, מניית דיסני  ממשיכה לבלוט לרעה עם ירידה חדה של 6.7%, ביונד מיט מאבדת כ-15%, מניית אפליקציית ההכרויות באמבל  צוללת ב-20%. בקרב הישראליות, ולנס מוחקת מעל 10%, אייסקיור מדיקל  יורדת ב-7.5% ואלוט  ב-5%.

המניות הסיניות בולטות לטובה הערב, ובהן JD.COM , באידו  ופינדודו 

בקרב הישראליות פיוניר בראש עם זינוק של 16%, אחריה קומפיוג'ן שמתקדמת 13%, סימילרווב שעולה ב-10% ונייס  שמתחזקת ב-8%. נייס עקפה את סנטינל וואן  בשווי השוק שלה והיא כעת הישראלית בעלת השווי הגבוה בוול סטריט, עם שווי שוק של 19.8 מיליארד דולר.

19:40

ביונד מיט , שפרסמה אמש דוחות רבעוניים ואיכזבה את המשקיעים הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה (ראו עדכון מהבוקר) נופלת ביותר מ-12% במחזור מסחר גבוה משמעותית מהממוצע שלה.

ריביאן, יצרנית כלי רכב מסחריים חשמליים שהצטרפה אתמול למסחר (וזינקה ב-28%), ממשיכה לרכז עניין גם היום והיא מזנקת כבר ביותר מ-23%. החברה הנפיקה לפי שווי של 77 מיליארד דולר וכעת נעה סביב שווי שוק של 121 מיליארד דולר.

18:38

המסחר בוול סטריט ממשיך להתקיים במגמה מעורבת, כאשר S&P 500 עולה ב-0.2%, הנאסד"ק מתקדם כמעט 0.8% ודאו ג'ונס מאבד 0.2% - בין השאר בעקבות הירידה החדה שמניית דיסני רושמת.


חברת השבבים הישראלית ולנס  מוחקת מעל 7% לאחר שפירסמה דוחות כספיים ראשונים מאז שמוזגה ל-SPAC בסוף ספטמבר, שלפיהן ההכנסות צמחו ב-49%. ההפסד הנקי ברבעון היה 8.5 מיליון דולר, ירידה קלה בהשוואה לאשתקד, אך מתחילת השנה ההפסד זינק ב-36% והוא מסתכם ב-18.6 מיליון דולר. החברה העלתה במעט את תחזית ההכנסות לשנה כולה לטווח של 69.4-70.6 מיליון דולר, מעל התחזית הקודמת ל-69 מיליון דולר. 

בצד השני, פיוניר  הישראלית מזנקת מעל 15% לאחר פרסום תוצאותיה הרבעוניות אמש (שלאחר פרסומן קפצה ב-8.4% במסחר המאוחר). ברבעון השלישי הסתכמו הכנסות החברה בכ-123 מיליון דולר, דומה לתחזיות האנליסטים, נתון המשקף צמיחה של 35.5% בהשוואה לרבעון המקביל. החברה הציגה איזון בשורה התחתונה בזמן שהאנליסטים ציפו להפסד. במקביל, היא העלתה את התחזית השנתית שלה.

באירופה ננעל המסחר בעליות שערים קלות. מדד דאקס התקדם כ-0.1%, פוטסי עלה ב-0.5% וקאק בקרוב ל-0.2%.

בלונדון נרשמה ירידה חדה אצל קבוצת האופנה ברברי  שפרסמה דוחות, וגם נקסט  איבדה גובה. מנגד, אמריקן איירליינס בלטה עם עלייה של 5.9%. בפרנקפורט סימנס בלטה עם עלייה של קרוב ל-3% בעוד שסימנס אנרגיה איבדה כמעט 4%.

16:32

וול סטריט נפתחה בעליות שערים. מדד S&P 500 עולה ב-0.3%, נאסד"ק מתקדם 0.7% ודאו ג'ונס נסחר ביציבות. קומפיוג'ן, פיוניר , נייס וגלובל אי  מרכזות עניין ורושמות עליות יפות.

מניית וולט דיסני  מאבדת קרוב ל-8% לאחר שפספסה את תחזיות האנליסטים ברבעון האחרון. החברה דיווחה על רווח של 37 סנט בלבד למניה כשבשוק ציפו ל-51 סנט. גם בשורת המכירות איכזבה - המכירות הרבעוניות עמדו על 18.5 מיליארד דולר כאשר ההערכות חזו מכירות של כ-18.8 מיליארד דולר. גם מספר המנויים החדשים בשירות דיסני+ איכזב את המשקיעים.

15:45

סלברייט  הישראלית נופלת ב-8% בטרום מסחר בוול סטריט, לאחר שפירסמה אתמול את הדוחות הכספיים הראשונים שלה כחברה ציבורית - שבהם סיפקה תוצאות פיננסיות חיוביות והעלתה את התחזית השנתית. החברה החלה להיסחר בנאסד"ק לפני כחודשיים לאחר שהשלימה מיזוג לחברת SPAC לפי שווי של 2.4 מיליארד דולר, ונסחרת כעת בשווי נמוך יותר משווייה במיזוג - 1.9 מיליארד דולר.

מנגד, קומפיוג'ן  מזנקת ב-14% במסחר המוקדם, לאחר שהודיעה היום כי חברת בריסטול מאיירס סקוייב (NYSE: BMY) השלימה השקעה של 20 מיליון דולר בקומפיוג'ן בתמורה לכ-2.3 מיליון מניות, שנרכשו במחיר של 8.57 דולר למניה המשקף פרמיה של 33% ביחס למחיר הסגירה של המניה בנאסד"ק ב-9 בנובמבר.

גם נייס, פיוניר, דריו הלת', טאבולה, מאנדיי וקלטורה מרכזות עניין.

מניית יצרנית כלי הרכב החשמליים ריביאן (סימול: RIVN), שהחלה להיסחר רק אתמול וכבר זינקה ב-29%, ממשיכה להלהיב את המשקיעים גם היום והיא מטפסת בטרום ב-6%. מנגד, ביונד מיט  צוללת ב-17% לאחר דוחות מאכזבים (ראו עדכון מהבוקר).

13:55

רבעון חזק לחברת הטכנולוגיה נייס: החברה עקפה את תחזיות האנליסטים ובמקביל העלתה שוב את התחזית השנתית, על רקע המשך הצמיחה בהכנסותיה מתחום הענן. נייס  רשמה צמיחה של 19.9% ברבעון להכנסות (Non-GAAP) של 494 מיליון דולר. הרווח הנקי GAAP המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון השלישי ב-47 מיליון דולר, לעומת 50.8 מיליון דולר ברבעון הקודם. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים שבראשם התגמול ההוני לעובדים והפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, נרשם רווח נקי של כ-113 מיליון דולר, עלייה של 20.3% מהרבעון המקביל. הרווח למניה היה 1.68 דולר, 10 סנטים מעל תחזיות האנליסטים.

12:05

בזירת המסחר על החוזים העתידיים של וול סטריט נרשמות עליות קלות. גם בבורסות אירופה נרשמות עליות קלות כעת.

לאחר שחברת פייבר  עקפה את התחזיות בתוצאות הרבעון שפרסמה אתמול וסיפקה תחזית מעל הצפי גם לרבעון הבא מעריכים באופנהיימר כי "החברה תתרחב לפלח השוק הארגוני במהלך השנים הקרובות, ובכך משמרים את המלצת Outperform עם מחיר יעד של 225 דולר למניה, בהתבסס על מכפיל 18 לתחזית מכירות 2023" .

לגבי מאנדיי  מציינים באופנהיימר כי החברה "הציגה דוחות חזקים במיוחד, עם האצה בצמיחה שנתית לקצב שנתי גבוה של 95% והפתעה ניכרת לעומת תחזיות הקונצנזוס.  מאנדיי ממשיכה להשקיע אגרסיבית בפיתוח, בשיווק ובמכירות, ואינה צפויה לעבור לרווחיות עד שנת 2023. השקעות אלה צפויות להוביל לצמיחה גבוהה מ-50% בהכנסות, עם פוטנציאל להמשך הפתעה חיובית. אנו מדרגים את MNDY בהמלצת Outperform ומעלים את מחיר היעד מ-420 ל-460 דולר למניה, בהתאם להעלאת תחזיות".

10:20

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב ניכרת יציבות.

הזהב ממשיך להתחזק ומטפס בכ-0.5% והנפט נסחר ביציבות.

09:00

מניית ביונד מיט  קרסה בכ-18% במסחר המאוחר בוול סטריט אמש, לאחר שהחברה דיווחה על הפסד של כ-55 מיליון דולר ברבעון האחרון, 87 סנט למניה, לעומת הפסד של 19.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ברבעון גדלו ב-13% לכ-106 מיליון דולר. אנליסטים ציפו להכנסות של 109 מיליון דולר והפסד של 37 סנט למניה. 

לרבעון הנוכחי צופים בחברה הכנסות של 85-110 מיליון דולר לעומת צפי אנליסטים לכ-130 מיליון דולר.  

WIX   דיווחה לאחר סיום המסחר בוול סטריט על עלייה של 26% בהכנסות ברבעון השלישי, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-321 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 16.7 מיליון דולר, 28 סנט למניה. 

08:00

המסחר בבורסות האסייתיות מתקיים היום במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. מדד ניקיי עולה בכ-0.6%, בורסת שנחאי עולה בכ-0.8% והונג קונג יציבה. התשואה על אג"ח ממשלת אמריקאי ל-10 שנים קופצת ל-1.54%.

מניית Evergrande מזנקת בכ-5.5% בהונג קונג על רקע דיווחים שחברת הנדל"ן שילמה ריבית לחלק מבעלי האג"ח שלה. 

המגמה השלילית בניו יורק נמשכה אתמול, לאחר פרסום נתוני האינפלציה בארה"ב. מדדי המניות המובילים ירדו בסיום ב-0.6% עד 1.7%. בזירת המסחר על החוזים העתידיים של וול סטריט המגמה מעורבת. 

סטפן מונייה, מנהל ההשקעות הראשי של הבנק השוויצרי לומברד אודייר, מציין בעקבות פרסום נתוני האינפלציה בארה"ב אתמול כי " השווקים מאמינים שהאינפלציה תהיה גבוהה יותר לאורך זמן. מול המציאות החדשה הזו, המשקיעים העלו את תשואות האג"ח לטווח קצר ותמחרו עליות ריבית מוקדמות יותר. עם זאת, בארה"ב ובאירופה, הבנקים המרכזיים דחו את ציפיות הריבית הללו - לעת עתה. החודשים הבאים יהוו מבחן לשווקים והבנקים המרכזיים, והסיכון לפספוס עלה. ציפיות הריבית עלו בצורה חדה בשבועות האחרונים, ועליית תשואות האג"ח לטווח קצר מרמזת שהשווקים צופים כעת שעליית הריבית תתרחש מוקדם יותר בכלכלות מפותחות רבות. במשך חודשים, הבנקים המרכזיים הגדירו את זינוקי המחירים כחולפים, אך המדיניות המוניטרית הנוכחית לא יכולה בקלות לרסן את האינפלציה המונעת מהיצע - וריבית גבוהה יותר לא יכולה לפתור את התורים בנמלים. האינפלציה בינתיים מטפסת הרבה מעל יעדי 2%".

עוד הוא כותב:  "מבחינה היסטורית, עליית אינפלציה עדיפה עבור תיקי השקעות מאשר סטגפלציה, שהייתה דאגה של השווקים לאחר הקיץ. גם ניתוח של התשואות הכוללות של S&P 500 לא מצביע על כך שהעלאת ריבית בהכרח רעה למניות: בין 2003-2006 הייתה עלייה של כ-5% בריבית והמניות הניבו תשואה כוללת של 39%. כל עוד השערים עולים מהסיבות הנכונות, כלומר משקפים את שיפור המצב הכלכלי, מניות יכולות להמשיך להציג ביצועים טובים". 

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות והביטקוין יורד בקרוב ל-3% לרמה של 64,800 אלף דולר. האת'ר גם נחלש קלות ונסחר תמורת 4,650 דולר. בשוק הסחורות הנפט נסחר בעליות קלות.