פיוניר פרסמה דוחות טובים, והמניה קפצה ב-8.4% במסחר המאוחר

ברבעון השלישי הסתכמו הכנסות החברה בכ-123 מיליון דולר, דומה לתחזיות האנליסטים, נתון המשקף צמיחה של 35.5% בהשוואה לרבעון המקביל

הנפקת פיוניר בנאסד''ק' / צילום: Nasdaq.Inc
הנפקת פיוניר בנאסד''ק' / צילום: Nasdaq.Inc

מניית פיוניר קפצה במסחר המאוחר בנאסד"ק ב-8.4% אחרי שהחברה עקפה את התחזיות בדוחות הרבעון השלישי, כשהציגה איזון בשורה התחתונה בזמן שהאנליסטים ציפו להפסד. במקביל, היא העלתה את התחזית השנתית שלה.

פיוניר  פיתחה פלטפורמת תשלומים עבור ספקים ונותני שירותים, והיא הפכה לחברה ציבורית בוול סטריט כשמוזגה לחברת SPAC לפני מספר חודשים, לפי שווי של 3.3 מיליארד דולר. לאחר העלייה אתמול במסחר המאוחר שווי החברה הוא כ-2.5 מיליארד דולר.

ברבעון השלישי הסתכמו הכנסות החברה בכ-123 מיליון דולר, דומה לתחזיות האנליסטים, נתון המשקף צמיחה של 35.5% בהשוואה לרבעון המקביל. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), גידול בהוצאות התפעוליות העביר את פיוניר להפסד תפעולי של 6.5 מיליון דולר, לעומת רווח נקי ברבעון המקביל, אך עלייה בהכנסות הפיננסיות סייעה לחברה להציג רווח נקי של 837 אלף דולר. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-0 סנט, לעומת תחזית האנליסטים להפסד של 4 סנט. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) צמח בהשוואה לרבעון המקביל ב-138% והסתכם ב-6.1 מיליון דולר. היקפי העסקאות בפיוניר גדלו ב-16% ל-13.6 מיליארד דולר וההכנסות כשיעור מהיקף העסקאות ( take rate) גדלו גם הן.

התוצאות מתחילת השנה מצביעות על צמיחה של 33.2% בהכנסות ל-334 מיליון דולר, הפסד נקי של 15.1 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם חיובי של 14.6 מיליון דולר, לעומת 7.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2020.

פיוניר מעלה כאמור את התחזית השנתית שלה, והיא מצפה לרשום השנה הכנסות של 458-462 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 442-448 מיליון דולר. תחזית ה-EBITDA המתואם השנתי עולה בשיעור גבוה יותר - מתחזית קודמת של 1-3 מיליון דולר, לתחזית נוכחית של 16-18 מיליון דולר.

סקוט גליט, מנכ"ל פיוניר, מסר: "המשך הביצועים החזקים שלנו והמומנטום עם הלקוחות מדגישים את המעמד הייחודי שלנו בשוק. אנו מציעים את הפתרון המקיף ביותר לעסקים קטנים ברחבי העולם המבקשים לקחת חלק במסחר בכל מקום. אנחנו ממשיכים לראות הזדמנויות חדשות ומרגשות בשווקים רבים, כולל יצואנים, ספקי שירותים ועוד. אנחנו גם מרחיבים את ההשקעה שלנו במחקר ופיתוח ובמכירות".

לדברי גליט, בעוד שסוגיות הנוגעות לשרשרת האספקה מאיטות זמנית את צמיחת המסחר המקוון ברחבי העולם, הגיוון בשירותים, בלקוחות ובאזורים הגיאוגרפיים והצמיחה בהכנסות סייעו לפיוניר להשיג take rate גבוה יותר ולעקוף את התחזיות בהכנסות וב-EBITDA.