אשטרום נכנסת לפרויקטים סולאריים בטקסס בהיקף של 1.1 מיליארד דולר

באוגוסט השנה הודיעה אשטרום כי בכוונתה להיכנס לפעילות בתחום האנרגיה המתחדשת בארה"ב • היום הודיעה החברה כי חתמה, בשותפות שווה עם חברת קנלוב אנרגיה מתחדשת, על הסכמים לרכישת 4 פרויקטים סולאריים בשלבי פיתוח, מרביתם בטקסס, בהיקף של 1,100 מגה וואט • סך ההשקעה הכולל צפוי לעמוד על 1.1 מיליארד דולר

גיל גירון, מנכ''ל אשטרום, ורמי נוסבאום, יו''ר הקבוצה / צילום: ישראל הדרי
גיל גירון, מנכ''ל אשטרום, ורמי נוסבאום, יו''ר הקבוצה / צילום: ישראל הדרי

שוק האנרגיות המתחדשות ממשיך לרתוח, ונראה כי חברות רבות מבינות שהן חייבות להכניס לקשת הפעילות שלהן גם התבססות בשוק זה. היום (ה') הודיעה חברת אשטרום , שבשליטת משפחות גירון, נוסבאום, משורר, רובין ומור-ליפשיץ, כי חתמה על הסכם לרכישת ארבעה פרויקטים סולאריים בארה"ב שנמצאים בשלבי פיתוח.

כבר באוגוסט השנה הודיעה אשטרום כי בכוונתה להיכנס לתחום בהשקעה ניכרת. לפי הדיווח של החברה כעת, היא נכנסת להשקעה בשותפות מלאה עם חברת קנלוב אנרגיה מתחדשת בע"מ שבשליטת אוליבייה קוניג.

מדובר בארבעה פרויקטים בהיקף מצטבר של 1,100 מגה וואט, כאשר מרביתם (900 מגה וואט) ממוקמים בטקסס. לפי הודעת החברה, ההשקעה המוערכת היא בסך כולל של כ-1.1 מיליארד דולר.

לדברי החברה, לגבי לוחות הזמנים לפיתוח הפרויקטים, "הפרויקט הראשון בצבר הפרויקטים הראשונים צפוי להגיע לשלב של מוכנות להקמה וסגירה פיננסית בסוף שנת 2022 או תחילת שנת 2023, בכפוף להשלמת שלבי הפיתוח השונים והבטחת המימון הנדרש לתחילת הקמה".

הפעילות של אשטרום בתחום מבוצעת על-ידי החברה-הבת, אשטרום אנרגיה מתחדשת, בניהולו של איציק מרמלשטיין.

יו"ר דירקטוריון קבוצת אשטרום, רמי נוסבאום, מסר: "שוק האנרגיה המתחדשת בארה"ב נהנה כיום מתהליכי צמיחה מהירה ורגולציה התומכת במעבר לאנרגיות מתחדשות. מגמה זו נתמכת באופן מוצהר גם על-ידי מדיניות ממשל ביידן להפחתת פליטות פחמן ב-50% עד 2030.

"הכניסה לארה"ב היא חלק מתהליך יישומה של אסטרטגיה נרחבת לכניסת הקבוצה לתחום האנרגיה המתחדשת ברחבי העולם, כאשר השבוע הושלמה גם העסקה לרכישת החזקות בפרויקט רוח בפולין בהיקף של 257 מגה וואט, ובכוונתנו להרחיב בשנים הבאות את הפעילות במדינות אלה ובמקביל להיכנס לפעילות גם במדינות נוספות".