לאומי פרטנרס ישקיע 110-140 מיליון דולר במיזם להשקעות בהייטק

הבנק ייצר שותפות ייחודית עם יוצאי יחידות מודיעין וטכנולוגיה מובחרות בקרן שתשקיע בחברות פינטק, סייבר ו-AI ויחזיק באמצעות זרוע ההשקעות הריאליות שלו 20% מהמיזם • הפרויקט שייקרא "The Garage" ינוהל על ידי יזמי ההייטק עומר נגר, איל רדלר ושי דן וישקיע בכ-15 חברות

עומר נגר / צילום: כפיר סיון
עומר נגר / צילום: כפיר סיון

בנק לאומי, באמצעות זרוע ההשקעות הריאליות שלו לאומי פרטנרס, ישקיע במיזם לקידום והשקעה בחברות הייטק. הבנק יחזיק ב-20% מהמיזם החדש, שייקרא "The Garage", יחד עם שותפים נוספים מהארץ ומחו"ל כאשר סכום ההשקעה הראשוני של לאומי יעמוד על בין 110 ל-140 מיליון דולר.

מבנק לאומי נמסר כי התוכנית האסטרטגית היא להקים ולהשקיע ב-15 סטארט-אפים בחמש השנים הקרובות. מי שחברו ללאומי בהקמת המיזם הם יזמי ההייטק עומר נגר, איל רדלר ושי דן, כאשר הקרן תקים ותלווה חברות סטארט-אפ בתחומי הפינטק, הסייבר וה-דאטה ו- AI . נגר, רדלר ודן הם שלושה יזמים יוצאי יחידות מודיעין וטכנולוגיה מובחרות שיכהנו בתפקידי המנכ"ל, סמנכ"ל האסטרטגיה וסמנכ"ל הטכנולוגיה, בהתאמה, בעוד נציגי לאומי יכהנו בדירקטוריון הקרן, לצד השותפים הנוספים.

הקרן תאפשר לחברות לעבוד בסביבה הטבעית שלהן, יחד עם מתן אפשרות לקבל מלאומי ומשותפים אסטרטגיים נוספים שירותים, ליווי וייעוץ בנושאים רגולטוריים, פיננסיים, ניהוליים וטכנולוגיים. כמו כן, הקרן תאפשר לחברות גישה למומחים ולדאטה על בסיס שיתוף הפעולה האסטרטגי עם לאומי ושאר השותפים. נוסף ליתרונות המעטפת הרחבה שיוכלו הטאלנטים הטכנולוגיים לקבל ב- Garage תיבחן האפשרות להטמיע במערכות לאומי את המוצרים והשירותים שיפתחו החברות .

מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן: "לאומי חרט על דגלו להיות חוד החנית הטכנולוגי של המגזר הפיננסי בישראל, ומוביל את. המהלך הנוכחי יוצר הלכה למעשה זרוע פעילות נוספת בתחום הליווי הבנקאי של תעשיית ההיי-טק המקומית" .

סמנכ"ל הטכנולוגיות של לאומי, חיים שקולניק: "המטרה המשותפת לנו ולשותפינו, מייסדי The Garage , היא גם לסייע פיננסית וטכנולוגית לאותן חברות להתפתח וגם לשדרג בצורה משמעותית את יכולות הבנק באמצעים טכנולוגיים".

מנכ"ל The Garage , עומר נגר: "The Garage הוא מיזם ייחודי הטווה חיבורים עמוקים בין שותפויות אסטרטגיות לבין צוות ניהולי המתמחה בפיתוח הון אנושי, ניהול סיכונים וטכנולוגיה. תפיסת עולמנו מורכבת משילוב של עשרות שנות ניסיון בעולמות הטכנולוגיה והמבצעים המיוחדים. הבסיס לעשייה שלנו, כמו גם המצפן - הם האנשים . אנחנו עובדים עם הכישרונות הטכנולוגיים והאופרטיביים המובילים בישראל על מנת להקים את חברות הסטארט-אפ הטובות בעולם".