בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה יציבה בניו יורק; טסלה איבדה 2% אך נשארה במועדון הטריליון

נעילה ירוקה בבורסות אירופה • ירידות בשוק הנפט הגולמי • בסין פורסם היום כי המכירות הקמעונאיות רשמו עלייה של 4.9% באוקטובר, לעומת החודש המקביל ב-2020 ומעל צפי הכלכלנים לעלייה של כ-3.5%

בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי
בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

נעילה יציבה בוול סטריט, לאחר יום הפכפך שנע בין עליות לירידות שערים קלות.

טסלה  סיימה את הערב בירידה של 1.9%, שהותירה עם שווי שוק של מעל טריליון דולר - זאת לאחר שבמהלך הערב נפלה בקרוב ל-5% ושוויה ירד ל-990 מיליארד דולר. אוטלי מחקה כ-20% משוויה וספלאנק , שעוסקת בתחום ניתוח מידע, עיבודו והצגתו, גם ירדה בשיעור דו ספרתי (18%-) לאחר שהמנכ"ל דאג מריט הודיע על פרישתו. יו"ר הדירקטוריון גרהם סמית' ייכנס לתפקיד כממלא מקום באופן מיידי.

בלטו לטובה דולר טרי  שקפצה כ-14%, AMC  שזינקה 7%, מטא פלטפורמס (פייסבוק)  שהתקדמה כ-2%, בואינג  שעלתה ב-5% וסנאפ  שהוסיפה כ-3.5%. באשר למניות הישראליות שנסחרו בניו יורק, אינוויז  בראש לאחר שזינקה בכ-9%, וגם בריינסוויי , סימילרווב , פיוניר גלובל , סאפיינס  ואאוטבריין  התחזקו.

עבור ישראליות רבות אחרות זה היה יום חלש ביותר, בהן ארבה רובוטיקס  שמחקה כמעט 10%, רדהיל , איירון סורס , קומפיוג'ן , סלברייט , טרמור , אייסקיור מדיקל , סנטינל וואן , ווקמי , היפו , אינטרקיור  ועוד רשמו ירידות בולטות.

22:00

הירידות בוול סטריט התמתנו וכעת המדדיםה גדולים נסחרים ביציבות.

טסלה שאיבדה מוקדם יותר מעל 4.5% מאבדת בשעה זו 0.8% בלבד ושווי השוק שלה שוב מעל טריליון דולר. מחיר המניה עלה ל-1,024 דולר לאחר שהגיע מוקדם יותר ל-985 דולר.

דולר טרי ובואינג ממשיכות לבלוט עם עליות חדות, וגם זום, סנאפ, פינטרסט וטייסון פודס מתחזקות. מנגד, אוטלי ממשיכה לצלול, אובר מאבדת כ-2.5% ופינדודו ודידי הסיניות מאבדות גובה גם הן.

בקרב המניות הישראליות, הירידה של ארבה רובוטיקס העמיקה ל-9% בעוד שאינוויז ובריינסוויי ממשיכות להתקדם.

20:50

המסחר בוול סטריט ממשיך להתקיים במגמה מעורבת, עם ירידה מזערית ל-S&P 500 וירידה של כמעט 0.3% לנאסד"ק. דאו ג'ונס נסחר בעלייה קלה.

טסלה  מאבדת כבר מעל 4.6% ויוצאת ממועדון הטריליון, כאשר שווי השוק שלה יורד לכ-990 מיליארד דולר. מחיר המניה ירד היום מתחת ל-1,000 דולר ועומד כעת על 985 דולר. גם אוטלי ממשיכה בצניחה החופשית ומוחקת כבר מעל 22% מערכה.

בקרב המניות הישראליות ביומיקס  בולטת לשלילה עם ירידה של 11%, ארבה רובוטיקס  משילה 8.5% וגם אייסקיור , איירון סורס , קומפיוג'ן , טרמור , היפו  ורדהיל  מאבדות גובה. מנגד, אינוויז  קופצת מעל 9%, בריינסוויי  עולה ב-7%, סימילרווב  ופיוניר  מוסיפות כ-4.5%.

18:40

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות שערים. מדד דאקס התקדם ב-0.3%, קאק הצרפתי עלה ב-0.5% ופוטסי ננעל ביציבות.

בוול סטריט נרשמת כעת עלייה מזערית בדאו ג'ונס בעוד ש-S&P 500 יורד ב-0.1% ונאסד"ק יורד ב-0.2%.

דולר טרי  ממשיכה לבלוט עם זינוק של קרוב ל-15%, וגם בואינג  עם עלייה מרשימה של יותר מ-5%. היום אושר בבימ"ש אמריקאי ההסכם של בואינג להכיר באחריות לפיצויים בתביעות שהגישו משפחות של 157 ההרוגים בהתרסקות 737 MAX של אתיופיאן איירליינס ב-2019. כתוצאה מההסכם שהוסדר בשבוע שעבר בין בואינג למשפחות, עורכי דין של הקורבנות לא יבקשו פיצויים עונשיים ובואינג לא תערער על התביעות המוגשות באילינוי.

17:40

המגמה בוול סטריט מעורבת כעת, כאשר מדד נאסד"ק נסחר בירידה של 0.1% בעוד שדאו ג'ונס עולה ב-0.2% ו-S&P500 ב-0.1%.

טסלה  יורדת ב-4.5%, WeWork  מטפסת ב-3.4% על אף שפרסמה דוחות חלשים שלפיהם ההכנסות ברבעון השלישי ירדו מ-810 מיליון דולר אשתקד ל-661 מיליון דולר. יחד עם זאת החברה צמצמה את ההפסד הנקי, שעמד ברבעון השלישי על 884 מיליון דולר, לעומת 999 מיליון דולר בשנה שעברה.

16:32

יום המסחר הראשון לשבוע זה בארה"ב נפתח במגמה חיובית, עם עליות של כ-0.3% במדדים המובילים. בשוק האג"ח של הממשל האמריקאי התמתנו הירידות, וכעת התשואה על האיגרת ל-10 שנים נעה סביב 1.57%.

לאחר שצנחה ב-20% במסחר המקדים, יצרנית משקה השיבולת שועל אוטלי (Oatly) מאבדת גובה גם בפתיחת המסחר. החברה פרסמה דוחות רבעוניים ובהם אזהרת הכנסות לשנה הנוכחית, לאחר שהחמיצה את תחזית האנליסטים בשורת ההכנסות (171 מיליון דולר, בעוד שבשוק העריכו שתרשום 185 מיליון דולר הכנסות). בשורה התחתונה הפתיעה לטובה ועקפה את התחזיות שצפו הפסד של 10 סנט למניה, ורשמה הפסד של 7 סנט.

דולר טרי  מזנקת ב-10% לאחר דיווח של הוול סטריט ג'ורנל כי המשקיע מנטל רידג' השקיע בחברה והודיע כי הוא רוצה שדולר טרי יפעלו להעלאת המחירים בחנויות הרשת. הידיעה גרמה לדויטשה בנק לשדרג את המניה ל"קנייה" מ"החזקה", תוך ציון שיפורים פוטנציאליים.

בקרב המניות הישראליות נרשמת חולשה אצל אייסקיור מדיקל  שמאבדת מעל 4%, ביומקס , טרמור  ואינטרקיור . מנגד, נרשמות עליות יפות אצל סלברייט , פריון נטוורק , ריסקיפייד  וארבה רובוטיקס .

באירופה נמשכת המגמה החיובית: מדד דאקס עולה בקרוב ל-0.3%, קאק עולה ב-0.5% ופוטסי נסחר ביציבות.

בשוק הנפט נרשמות ירידות של 1.2%, ונפט מסוג WTI יורד ל-78.7 דולר לחבית, נפט מסוג ברנט נסחר תמורת 81.2 דולר לחבית.

15:10

אודיוקודס  מדווחת היום כי רכשה את Callverso, ספקית של פתרונות בינה מלאכותית וטכנולוגיית עיבוד שפה טבעית ל-contact centers. פתרון הסוכן הווירטואלי של Callverso מופעל אצל ספקי שירותי בריאות, שירותי תשתית ושירותים נוספים בישראל, שם הוא ממכן את הפעולה של משימות עסקיות מורכבות במוקדי שירות כגון תזמון תורים רפואיים ותשלומי חשבוניות.

14:05

עליות קלות נרשמות כעת במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב. 

חברת מג'יק  דיווחה היום על הכנסות של 120.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2021, המשקף עלייה של 27.4%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP ברבעון השלישי עלה ב-14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם לסך של 16.2 מיליון דולר. מג'יק מעדכנת את תחזית ההכנסות שלה לשנת 2021 וצופה כי ההכנסות השנתיות יהיו בטווח שבין 470 ל-475 מיליון דולר, המשקף שיעור צמיחה שנתי של 27.6%-28.5%. 

רפי גוזלן, כלכלן ראשי בבית ההשקעות אי.בי.אי, מציין בסקירה שפרסם כי "העלייה באינפלציה בארה"ב תקשה על ה-FED להישאר במדיניות הנוכחית, גם אם התזה של האינפלציה הזמנית תתברר בסופו של דבר כנכונה. הציפיה המקורית הייתה לירידה בקצב האינפלציה בגורמים הזמניים, בעיקר אינפלציית הסחורות והמוצרים התעשייתיים, וזאת במקביל לעלייה באינפלציית השירותים. בפועל, אמנם נרשמת חזרה של אינפלציית השירותים לרמות טרום משבר של סביב 3%, אך זאת כאשר אינפלציית הסחורות נמצאת בשיא של למעלה מ-10% בשנה האחרונה". 

"העלייה המהירה באינפלציה בארה"ב גורמת לשחיקת העלייה בשכר, כך שהעלייה בשכר הנומינאלי של כ-5% בשנה האחרונה מתורגמת לירידה ריאלית של למעלה מ-1% בחודשים האחרונים. בנוסף, ניראה כי העלייה המהירה באינפלציה במקביל לעליית מחירי הדיור פוגעים באמון הצרכנים, כך שמדד אמון הצרכנים של מישיגן ירד לרמתו הנמוכה ביותר בעשור האחרון, התפתחות שאינה אופיינית ליציאה של משק ממשבר. מבין הגורמים הבולטים בירידה זו ניתן למצוא את הנכונות לרכישת דירה ואת הציפיה לרכישת מוצרים בני קיימא, כלומר ניראה כי עליות המחירים האחרונות לא מותירים את הצרכנים אדישים, והמסר ממדד אמון הצרכנים הוא בכיוון של התמתנות בצריכה הפרטית, שמשמעותה צמיחה מתונה יותר במהלך הרבעונים הקרובים", הוא כותב. 

12:00

החוזים על נפט גולמי רושמים כעת ירידות של כ-1%. ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, והכלכלן בניהו בולוטין מלאומי שוקי הון, מתייחסים הבוקר בסקירת הנפט והגז השבועית להתפתחויות בנושא תגובת ארה"ב לקבוצת OPEC +: "ההתפתחויות בפועל בתחום התפוקה והמלאי עדיין אינן עולות בקנה אחד עם הצהרות הנשיא ביידן, שאמר כי במידה וקבוצת OPEC+ לא תגדיל את תפוקת הנפט יותר מההסכם המקורי הוא יגיב על מנת לענות על הביקושים בשוק. לאחר שקבוצת OPEC+ לא נענתה לבקשתו, הממשל אמר כי הוא ממשיך לבחון את הכלים העומדים לרשותו על מנת למנוע את עליית מחירי הדלקים לצרכן. אחת הדרכים האפשריות של הממשל לרסן את עליית המחיר היא באמצעות אספקת נפט מהמאגרים האסטרטגיים אשר יענו על הביקוש הקיים, מה שכאמור איננו מתרחש עדיין".

"על אף דאגה זו של הממשל מהלחצים האינפלציוניים וממחיר הדלק הגבוה, יצוא הדלק של בתי הזיקוק של ארה"ב עלה לאחרונה והגיע ל-802,000 חביות ביום, הרמה הגבוהה ביותר מאז שנת 2018. המשך העלייה הזו בייצוא עלולה להגביל את ההשפעה של התערבות הממשל האמריקאי בהיצע הנפט בשוק המקומי על המחיר לצרכן. במצב כזה, של יצוא מוגבר של נפט גולמי ותזקיקים, הרי שגם הממשל יספק יותר נפט מהמאגרים האסטרטגיים, סביר כי חלק מהתזקיקים שיזוקקו מנפט זה ייוצאו למדינות אחרות, ולא יסופקו רק לשוק האמריקאי", הם כותבים.

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב ניכרת יציבות. 

08:00

שבוע המסחר העולמי התחיל היום עם מגמה מעורבת בבורסות אסיה. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב ניכרת יציבות. 

בסין פורסם היום כי המכירות הקמעונאיות רשמו עלייה של 4.9% באוקטובר, לעומת החודש המקביל ב-2020 ומעל צפי הכלכלנים לעלייה של כ-3.5%. התפוקה התעשייתית גדלה ב-3.5% לעומת צפי לעלייה של 3%. 

בגזרת המסחר בסחורות רושם חוזה לינואר על נפט מסוג ברנט ירידה קלה ל-81.8 דולר לחבית. גם חוזה על אונקיית הזהב נסחר בירידה קלה סביב 1,860 דולר.

בשוק הקריפטו רושם הביטקוין עלייה של 2.5% ונסחר סביב 65,800 דולר והאת'ריום מטפס ב-3.5% סביב 4,700 דולר.

בסקירתו השבועית, צופה האסטרטג הטכני של אופנהיימר המשך עלייה בשוק המניות האמריקאי בשבועות הקרובים, וממליץ לנצל את עצירת הראלי להגדלת אחזקות. ארי ואלד מעריך כי עלייה ביחס אופציות פוט/קול תומכת בהמשך מגמה חיובית בשוק, בדומה למצב מקביל לפני שנה, בדצמבר 2020, ששימש כנקודת פריצה במדד S&P 500  לשיאים חדשים. ואלד צופה המשך הראלי במדד ליעד של 4,800 נקודות, ורואה את הרמה של 4,545 נקודות בתור רמת תמיכה חשובה.

עוד הוא מציין כי שיעור האופטימיות בקרב המשקיעים עלה מ-47% לפני חודש ל-72% כעת, אך עדיין רחוק משיאים היסטוריים, מצב שמאפשר, להערכת ואלד, המשך מגמת עלייה בשוק המניות. מבחינת התנהגות היסטורית, מציין ארי ואלד כי אמצע נובמבר מתאפיין בעצירת מגמת עלייה בשווקים, שממשיכה לאחר מכן עד סוף שנה.