התעשייה האווירית תסב מטוסי נוסעים של Emirates למטען

היקף העסקה שנחתמה במסגרת הסלון האווירי בדובאי עומד על 100 מיליון דולר •  בהסכם נשמרה אופציה להרחבת העסקה לעוד שני מטוסים

בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית / צילום: התעשייה האווירית
בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית / צילום: התעשייה האווירית

התעשייה האווירית (תע"א) חתמה על הסכם להסבת ארבעה מטוסי נוסעים מדגם B777-300ER לתצורת B777-300ERSF מטען - עבור חברת התעופה Emirates. העסקה נחתמה במסגרת הסלון האווירי בדובאי שבו יש לתע"א ביתן. היקף העסקה כ-100 מיליון דולר ובהסכם נשמרה אופציה להרחבת העסקה לעוד שני מטוסים.

המטוסים יוסבו באתר ההסבות שיוקם במרכז ה-MRO של אתיחאד באבו-דאבי. המטוס הראשון צפוי להיכנס להסבה באפריל 2023, וההסכם טומן פוטנציאל עתידי לעשרות הסבות נוספות של מטוסי נוסעים לתצורת מטען.

Emirates, חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות, היא הגדולה והמשמעותית מבין חברות התעופה באזור המפעילה את מטוסי ה-B777-300ER. חתימת ההסכם עמה מהווה עדות נוספת לחיזוק הקשר של התעשייה האווירית עם איחוד האמירויות.

מנכ"ל התעשייה האווירית בועז לוי: "התעשייה האווירית גאה לשתף פעולה עם חברות מובילות באזור המפרץ, וביחד לספק פתרונות מתקדמים ומובילים לדרישה ההולכת וגוברת למטוסי מטען. בהיותה בית ההסבות המוביל בעולם, מפתחת חטיבת התעופה של התעשייה האווירית בימים אלה את הסבת מטוס ה B777-300ERSF בשיתוף GECAS, וזאת במטרה לספק מענה מקצועי ומוביל לביקוש העולה בעולם הובלת המטענים".

שייח אחמד בין סעיד אל מכתום, יו"ר ומנכ"ל קבוצת אמרייטס איירליינס: "השנתיים האחרונות הדגישו היטב את נחיצותם וחשיבותם של מטוסי המטען לקהילה ולכלכלה העולמית. אמירייטס ממלאת תפקיד משמעותי בהספקת סחורות חיוניות לכל מקום בעולם באמצעות צי המטוסים רחבי הגוף שברשותנו, הרשת הגלובלית הרחבה שלנו והתשתית המתקדמת של המרכז שלנו בדובאי. היום אנו גאים לבשר על הרחבת צי מטוסי המטען שלנו בכדי להבטיח את מחויבותנו כלפי לקוחותינו, ומשקף את הביטחון שלנו בעתיד החברה כספק מרכזי של מטוסי מטען."