קשת 12 | בלעדי

טלטלה בקשת: סמנכ"ל השיווק צביקה ליבליך עובר לפאפאיה גלובל

ליבליך הוא חלק מקבוצה מצומצמת של מנהלים בכירים שליוו את אבי ניר ב-22 השנים האחרונות • פפאיה גלובל מספקת שירות ביותר מ־140 מדינות. לאחר סבב הגיוס האחרון אמרה מנכ"לית החברה עינת גז כי היא מאמינה שהגיוס הנוכחי הוא אחרון לפני הנפקה, כך שליבליך מצטרף בנקודת זמן קריטית

צביקה ליבליך / צילום: ינאי יחיאל
צביקה ליבליך / צילום: ינאי יחיאל

טלטלה משמעותית בקבוצת קשת: לגלובס נודע כי צביקה ליבליך, סמנכ"ל השיווק המיתולוגי של הערוץ, מסיים את תפקידו לאחר 22 שנה, וימונה למנהל האסטרטגיה הראשי (CSO) בחברת פאפאיה גלובל. בשלב זה טרם מונה לו מחליף, וסביר להניח שקשת תתחיל לבחון את האופציות להחלפתו בימים הקרובים בתוך הארגון ומחוץ לו.

קשה להפריז בחשיבות שהייתה לליבליך בליבת ההנהלה של קבוצת קשת ובחלק שלו בהפיכתה למעצמת תוכן. קשת מנוהלת אמנם ביד רמה על ידי אבי ניר, אולם לצידו הולכים במשך שנים ארוכות קבוצה מצומצמת של מנהלים בכירים, בהם סיגל אלבוחר בתפקיד משנה למנכ"ל, טלי גורן סמנכ"ל רגולציה ותקשורת, אורי רוזן מנכ"ל מאקו וחיליק שריר משנה למנכ"ל התוכן שהצטרף מאוחר יותר מהאחרים. להנהלה מעין DNA ברור ולכל אחד מהם חתיכה משמעותית מהפאזל של קשת.

ליבליך הצטרף לקשת לפני 22 שנה לאחר שכיהן כסמנכ"ל בחברת המחקר גאלופ. תפקידו גדל עם השנים ואחריותו כללה את הטוויית האסטרטגיה השיווקית והמסחרית של הקבוצה בטלוויזיה ובערוצי הדיגיטל. ליבליך היה הרוח החיה ביצירת שיתופי הפעולה על המסך שלמעשה "הצילו" את קשת ממשבר דרמטי מול המפרסמים כשפרץ משבר הקורונה. שיתופי הפעולה שיצר, ההנחות שהשכיל לתת וההתעקשות לשמור את הפרסום בקשת רלוונטי למרות החשש של המפרסמים הפך את הקערה על פיה, ובסופו של דבר דווקא מהלכים אלה חיזקו את הטלוויזיה המסחרית כולה - ואת קשת בפרט. בשנה האחרונה ליבליך הוביל את עולם ההייטק למסך הטלוויזיה, החל ממיתוג מעסיק ועד למענה רוחבי למותגי היוניקורנים השונים.

נזכיר כי בעבר, כאשר קבוצת קשת רכשה את ערוץ 24, ליבליך היה אחראי על ניהולו ואף זכה על כך בפרס איש השיווק של איגוד השיווק.

נקודת הזמן הקריטית בה ליבליך מצטרף לפפאיה גלובל

עולם ההייטק עבר בשנים האחרונות תהליך התבגרות, במסגרתו החלו חלק לא מבוטל ממייסדי החברות להפנים כי לצד היכולות הטכנולוגיות ופיתוח המוצר שמגיעות מתחום זה, נדרשות גם יכולות אסטרטגיה ושיווק המצויים דווקא בעולמות המסורתיים יותר. כפועל יוצא מכך, בשנים האחרונות מנסים בעולמות אלה "לשאוב" מנהלים בכירים מענפי השיווק הפרסום והמדיה באופן שמקשה מאוד על החברות בתחומים אלה לשמר את כוח האדם הבכיר שלהם. אבל גם בפריזמה הזאת המעבר של ליבליך יוצא דופן.

פפאיה גלובל פיתחה מערכת לניהול שכר עובדים ברחבי העולם. החברה שהוקמה ב־2016 על ידי עינת גז המשמשת כמנכ"לית החברה, ראובן דרונג ועופר הרמן גייסה 250 לאחרונה מיליון דולר לפי שווי 3.7 מיליארד דולר ובסה"כ גויסו על ידה כ-440 מיליון דולר/

החברה שפיתחה מערכת המאפשרת לארגונים גלובליים לנהל את כל נושא השכר דרך המערכת שלהם מספקת שירות ביותר מ־140 מדינות. לאחר סבב הגיוס האחרון אמרה גז בריאיונות לתקשורת כי היא מאמינה שהגיוס הנוכחי הוא אחרון לפני הנפקה, כך שלמעשה ליבליך מצטרף בנקודת זמן קריטית. בתפקידו החדש כמנהל אסטרטגיה ראשי, ליבליך יקדם את האסטרטגיה והמיצוב הגלובלי של Papaya Global ויהיה אחראי להתוות את הפיתוח התאגידי הבינלאומי, את השיווק והמיצוב השוק של החברה בעולם וינהל ואת תחום הבריתות והשותפויות.

צביקה ליבליך אמר בתובה: "קשת היא עבורי בית, חברים, לב. במשך 20 שנה היתה לי הזכות לעבוד לצד אבי ניר ולהיות שותף להתפתחות החברה בעידן המשתנה, תוך חידוד חזונה של חברת התוכן הישראלית המובילה בעולם. קשת היא מודל לחברה לומדת, מתפתחת, המחפשת מנועי צמיחה מגוונים, במטרה להיות בשורה אחת עם גופי התוכן המובילים בעולם.

"אני עובר לאתגר הבא שלי בעולם ההייטק, בידיעה שחטיבת השיווק של הארגון מבוססת על חבורת אנשים מעולים, מוכשרים שימשיכו להצטיין. אני רוצה להודות לאבי ניר, לדירקטוריון ולעובדיי על הזכות לקחת חלק בבניית ספינת הדגל של הטלוויזיה בישראל. זכות שלעד אודה עליה".

משהו על מערכת היחסים המיוחדת שבתוך הנהלת קשת ניתן ללמוד מהמילים שבחר מנכ"ל קשת להגיד על ליבליך: "צביקה נפרד מקשת", כתב ניר. "זה אולי עובד תחבירית, אבל זה מנוגד לכמה חוקי טבע וחוקי רגש בסיסיים. צביקה הוא לא רק איש שיווק ומכירות בחסד, מנהל יוצא דופן וחבר טוב, הוא גם משתייך לקבוצה קטנה מאד מאד של מנהלים, שאפשר להגיד עליהם בלי מירכאות - עשו את הטלוויזיה של ישראל.

"מהמקום בו אנחנו ניצבים היום, קשה גם ביום בהיר לראות כל כך רחוק אחורה בזמן, אבל עשרים ומשהו שנים אחורה, היינו במקום אחר, מקום לדאגה. צביקה בנה במו ידיו, שכלו ואהבתו חלק חשוב מהפיגומים, החומר והלבנים מהם בנויה קשת (והטלוויזיה המסחרית בישראל) ושבזכותו היא יכולה ותוכל ליצור עוד ולממש את החזון שלה לחברת תוכן ישראלית.

"אני כותב את המשפטים האלו ומנסה לנווט בין הכרת התודה העצומה, הרגשות והענייניות הנדרשת. נדמה לי שהניווט הזה קשה במיוחד, כיוון שצביקה הביא תמיד לשולחן, לחדר ולבניין את הסערה הזו, הוריקן ושמו צביקה, שהביא עמו הישגים גדולים וגם היה חלק בלתי נפרד מה די אן איי הקולקטיבי שלנו, שאחרי 22 שנים יישאר עם 23 זוגות כרומוזומים פחות אחד".