פנינסולה סוגרת רבעון עם קפיצה של פי 3 ברווח הנקי

הכנסות הריבית, נטו, ברבעון עמדו על כ-31 מיליון שקל, גידול של כ-130% בהשוואה לכ-13.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

מיכה אבני, מנכ''ל פנינסולה / צילום: שלומי יוסף
מיכה אבני, מנכ''ל פנינסולה / צילום: שלומי יוסף

חברת פנינסולה, הפועלת בתחום האשראי החוץ בנקאי, דיווחה היום כי הכנסות הריבית  שלה ברבעון השלישי של השנה הסתכמו בכ-34.4 מיליון שקל, גידול של כ-112% לעומת 16.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מציינים כי הגידול נובע בעיקר מצמיחה בפעילות השוטפת, מהכרה בדיסקאונט בגין רכישת תיק האשראי ליהלומנים ומגביית חובות בתיק אשראי היהלומנים המסופק.

הוצאות הריבית הסתכמו ברבעון בכ-3.4 מיליון שקל לעומת כ-2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מצמיחה בפעילות החברה, וההוצאות בגין הפסדי אשראי (בנרמול שנתי) הסתכמו ברבעון בכ-0.41% מסך תיק האשראי הממוצע לתקופה בהשוואה לכ-86% מסך תיק האשראי הממוצע ברבעון המקביל אשתקד. 

הכנסות הריבית, נטו (רווח גולמי) ברבעון עמדו על כ-31 מיליון שקל, גידול של כ-130% בהשוואה לכ-13.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה פנינסולה  כי הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-14 מיליון שקל, גידול של פי 3 בהשוואה לרווח של כ-4.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

מיכה אבני, מייסד ומנכ"ל פנינסולה מסר: "אנו מסכמים רבעון חזק נוסף עם גידול בהיקף ההכנסות וברווח הנקי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כאשר גם היקף תיק האשראי ממשיך לצמוח באופן עקבי ובמועד פרסום הדוח עומד על 1.2 מיליארד שקל. שוק האשראי החוץ בנקאי הופך לשוק של שחקנים גדולים ואנו מעריכים כי מגמה זו תלך ותתעצם, כאשר גודל תיק האשראי, היציבות, האיתנות הפיננסית, היכולת לגייס כסף במחירים אטרקטיביים ולבצע עסקאות מיזוג ורכישה משמעותיות יבואו לידי ביטוי ביתר שאת בשנים הקרובות".