אמזון מנצלת הזינוק במניית קורנית דיגיטל לממש רווח של יותר מ-100 מיליון דולר

יצרנית מערכות הדפוס הדיגיטליות מישראל יוצאת בהנפקה לגיוס 240 מיליון דולר, ואמזון, שהשקיעה בה בתחילת 2017 במסגרת שיתוף פעולה אסטרטגי, מנצלת זינוק של יותר מפי 10 במחיר המניה מאז

רונן סמואל, מנכ''ל קורנית דיגיטל / צילום: כפיר זיו
רונן סמואל, מנכ''ל קורנית דיגיטל / צילום: כפיר זיו

מניית קורנית דיגיטל  אמנם נחלשה מאז השיא שאליו הגיעה בתחילת נובמבר, אך היא עדיין נסחרת ברמות גבוהות היסטורית, ובחברה מנצלים את ההזדמנות ויוצאים לעוד הנפקה משנית.

קורנית תגייס לקופתה 240 מיליון דולר (לפי המחיר כיום), עם אפשרות להגדיל את היקף הגיוס ב-53 מיליון דולר נוספים, במקרה שהחתמים בהנפקה יממשו אופציה לרכישת עוד כ-331 אלף מניות תוך 30 יום.

קורנית דיגיטל, בניהולו של רונן סמואל, מפתחת ומשווקת מערכות דפוס דיגיטליות להדפסה על טקסטיל. החברה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 7.4 מיליארד דולר, אחרי עלייה של 80% במחיר המניה מתחילת השנה הנוכחית.

 
  

קורנית מציינת כי היא מתכננת להשתמש בכספי הגיוס הנוכחי לצורך מימון רכישות פוטנציאליות של עסקים או טכנולוגיות, וכן לצרכים עסקיים כלליים ובהם הון חוזר והוצאות הוניות. החתמים בהנפקה הם סיטיגרופ, ברקליס, גולדמן זאקס ומורגן סטנלי. עוד בנקים שמעורבים בהנפקה הם נידהאם, סטיפל, וויליאם בלייר, ברנברג, CJS Securities ו-Craig-Hallum.

הסכם אופציות חדש שכולל השקעה במשך 5 שנים

במסגרת ההנפקה תתבצע גם הצעת מכר של מניות קורנית על ידי ענקית המסחר האלקטרוני אמזון , המממשת רווח עצום. במחיר השוק הנוכחי של המניה, מדובר במכירה שתניב לאמזון רווח של כ-104 מיליון דולר, לאחר שאשתקד מכרה מניות קורנית ברווח של 73 מיליון דולר.

אמזון תמכור למעלה ממחצית מהחזקתה בקורנית, כ-706 אלף מניות שבמחיר הנוכחי שוויין עומד על כ-113 מיליון דולר, ותישאר עם החזקה של 1.2%. אמזון הפכה לבעלת מניות בקורנית בעקבות הסכם שת"פ אסטרטגי בין השתיים שנחתם בשנת 2017, אשר  כלל הקצאת אופציות לאמזון לרכישת מניות קורנית, כפונקציה על ההוצאות שלה על מוצרי קורנית.

אמזון קיבלה אופציה לרכישת עד כ-2.9 מיליון מניות, והמחיר נקבע אז על 13.04 דולר למניה על בסיס ממוצע מחירי המניה בחודש שלפני ההקצאה; כיום מחיר מניית קורנית הוא מעל 160 דולר - יותר מפי 10.

בשנה שעברה נחתם בין החברות הסכם אופציות חדש לאחר שהקודם הסתיים, ובמסגרתו נקבע כי קורנית תקצה לאמזון אופציות לעד 7% ממניות החברה בדילול מלא, בכפוף להשקעה של 400 מיליון דולר של אמזון בפתרונות של קורנית במשך 5 שנים, מתוכם 150 מיליון דולר בקווי מוצר חדשים.

הצעות מכר וגיוסים בהנפקות משניות

קורנית הונפקה לראשונה בנאסד"ק באפריל 2015, כשגייסה 71 מיליון דולר לפי שווי של 288 מיליון דולר ובמחיר של 10 דולר למניה. מאז היא ביצעה מספר הנפקות משניות, שחלקן היו רק לצורך הצעת מכר מצד בעלי מניות ובחלקן גויס כסף לחברה עצמה.

לאורך השנים, מחיר המניה בהנפקות הללו הלך וגדל. כך למשך, בתחילת 2017 המחיר היה 16.5 דולר, קורנית גייסה בהנפקה זו 33 מיליון דולר ובעלת השליטה בה באותה תקופה, קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו, מכרה מניות ב-90 מיליון דולר.

בהמשך אותה שנה בוצעה הצעת מכר נוספת של פורטיסימו, הפעם במחיר של 20.6 דולר למניית קורנית. ב-2019 קורנית גייסה 137 מיליון דולר בהנפקה לפי 27.5 דולר למניה, ובספטמבר 2020 המחיר בהנפקה נקבע על 56.5 דולר למניה. בהנפקה זו מכרה אמזון חלק ממניותיה תמורת 95.5 מיליון דולר.

"במסלול להפוך לחברה של מיליארד דולר הכנסות ב-2026"

קורנית פרסמה בשבוע שעבר את דוחות הרבעון השלישי, בו רשמה הכנסות של 86.7 מיליון דולר, בנטרול השפעה חשבונאית בסך 7.9 מיליון דולר בגין כתבי אופציות לאמזון. מדובר על צמיחה של 51% בהשוואה לרבעון המקביל (בנטרול ההשפעה בשני הרבעונים).

הרווח הנקי Non-GAAP היה 11.5 מיליון דולר, שהם 24 סנט למניה. ההכנסות מתחילת השנה הסתכמו ב-234 מיליון דולר, צמיחה של 93.7% לעומת התקופה המקבילה ב-2020, ותחזית החברה לרבעון הרביעי היא להכנסות של 89-93 מיליון דולר, עם רווח תפעולי Non-GAAP של 13%-15% מההכנסות.

המנכ"ל סמואל אמר עם פרסום הדוחות כי "אנו עדים לשינוי בתעשיית האופנה עם האצה לכיוון של ייצור בר-קיימא ולפי דרישה - רגע מהפכני בדרך שבה כולנו חושבים ופועלים בנוגע לאופנה, החל מהצורך בביטוי עצמי ועד לייצור אחראי. קורנית מובילה את הטרנספורמציה הדיגיטלית שתעשייה האופנה חייבת לבצע". הוא הוסיף שהחברה נכנסת לשנת 2022, "עם נתונים עסקיים חזקים מאוד וביקוש רחב וגובר לפתרונות המובילים שלנו, המציבים אותנו בצורה איתנה במסלול להפוך לחברה של מיליארד דולר הכנסות ב-2026".