בצל הסערות: מגדל עם רווח שיא של כמעט מיליארד שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2021

ברבעון השלישי נרשם רווח כולל של 416 מיליון שקל ותשואה כוללת של 22.3% על ההון (במונחים שנתיים) • המנכ"ל רן עוז שיעזוב בשבוע הבא את התפקיד: "מודה להנהלת החברה על ההובלה במהלך השינוי" • זינוק של 180% ברווח הכולל של מגדל שוקי הון

רן עוז / צילום: איל יצהר
רן עוז / צילום: איל יצהר

מגדל אחזקות  מדווחת היום (ה') על תוצאותיה לרבעון השלישי של שנת 2021, בו רשמה החברה רווח כולל בסך של כ-416 מיליון שקל, לעומת רווח כולל בסך כ-47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 הציגה מגדל רווח שיא של 983 מיליון שקל, לעומת הפסד כולל בסך 13 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, וזאת על רקע אי השקט ששורר בין ההנהלה בראשות המנכ"ל היוצא רן עוז והיו"ר החדש יפתח רון-טל לבין בעל השליטה בחברה, שלמה אליהו.

בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 חל שיפור ניכר ברווח לעומת התקופה המקבילה אשתקד בשל עלייה ניכרת ברווח ההשקעתי וכן בשל עלייה ברווח החיתומי. הרווח הרבעוני משקף תשואה על ההון במונחים שנתיים של 22.3%.

הרווח הכולל בתשעת החודשים הראשונים של השנה הושפע מעליות שערים בשוקי ההון, בעקבותיהן נרשמו הכנסות מהשקעות בתיק הנוסטרו בסך כ-1.09 מיליארד שקל לפני מס (ללא אג"ח מיועדות), לעומת התקופה המקבילה אשתקד בה נרשמו הכנסות בסך של 173 מיליון שקל (ללא אג"ח מיועדות). בנוסף, החברה רשמה דמי ניהול משתנים בהיקף של כ-776 מיליון שקל, זאת לעומת אי גבייה של דמי ניהול משתנים בתקופה המקבילה אשתקד, מאחר שנאסר על חברות הביטוח לגבות דמי ניהול משתנים כאשר התשואה היא שלילית.

קיטון בפרמיות ביטוחי הרכב

היקף הנכסים המנוהלים עמד על כ-350 מיליארד שקל נכון לסוף ספטמבר, לעומת 295 מיליארד שקל בסוף הרבעון השלישי של 2020, עלייה של כ-19%. נכון ל-15 בנובמבר, היקף הנכסים של מגדל הסתכם בכ-363 מיליארד שקל.

הפרמיות ברוטו ודמי הגמולים בתקופה המדווחת הסתכמו ב-17 מיליארד שקל, עלייה של כ-3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שהתבטאה בעיקרה בתחומי ביטוח חיים וחסכון ארוך טווח ובריאות וקוזזה בחלקה בשל קיטון בפרמיות ביטוח כללי, בעיקר בביטוחי הרכב.

ברבעון השלישי של השנה הסתכמו הפרמיות בכ-6 מיליארד שקל, עלייה של כ-5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

רן עוז, מנכ"ל מגדל ביטוח שיסיים את תפקידו בתחילת השבוע הבא , התייחס לתוצאות פעילות החברה ברבעון השלישי לשנת 2021 ואמר כי ברבעון זה נמשכו המגמות החיוביות שאפיינו את הרבעונים הקודמים והן צפויות ללוות את החברה גם בהמשך.

"הישגים אלו משתקפים הן ברווחיות הגבוהה והן בתשואות שהשגנו וחזרתה של מגדל לחלק העליון של טבלאות ההשוואה. קיבלתי לידי חברה עם רווחיות שנתית ממוצעת מתחת ל-400 מיליון שקל בשנה ואני נפרד ממנה בתחושת סיפוק גדולה עם רווח של קרוב למיליארד שקל - בתשעה חודשים בלבד. מגדל ביטוח כיום היא חברה מובילה בתחומי ההשקעות, החדשנות והדיגיטציה, שעשתה כברת דרך משמעותית, עקפה את התחזיות, והגיעה בתקופה רווית אתגרים לרווחי שיא. אני משוכנע שלמגדל תשתית איתנה להמשך מגמת הצמיחה והשיפור בכל המדדים", הוסיף עוז.

הוא התייחס בדבריו לעובדים, להנהלה וגם לבעל השליטה בחברה, שלמה אליהו, עמו ידע לא מעט סכסוכים בשנתיים בהן ניהל את מגדל. "אני מבקש להודות מקרב לב לכלל עובדי מגדל על ההשקעה והירתמות בתקופה מאתגרת, להנהלת החברה על ההובלה במהלך השינוי, לבעל השליטה, שלמה אליהו ולדירקטוריון החברה על האמון לאורך כל הדרך, וכמובן לאחל בהצלחה מקרב לב ליו"ר הדירקטוריון הנכנס, יפתח רון טל, ולמחליפי בתפקיד, שגיא יוגב", סיכם עוז.

יפתח רון-טל / צילום: יוסי וייס חברת החשמל
 יפתח רון-טל / צילום: יוסי וייס חברת החשמל

יו"ר מגדל ביטוח, יפתח רון טל, מסר: "אני מודה למנכ"ל החברה, רן עוז, אשר ניווט אותה בתקופה מורכבת להישגים משמעותיים ולרווחיות שיא, בעידן של תחרות הולכת וגוברת. שגיא יוגב מקבל לידיו חברה טובה ויציבה, עם בסיס לקוחות איתן ופוטנציאל התפתחות בכל קווי העסקים של החברה, ואני בטוח כי ידע להמשיך ולהוביל את החברה למקומה הטבעי והראוי בראש חברות הביטוח".

מגדל שוקי הון: הרווח זינק כמעט פי 3, שיא בהיקף הנכסים המנוהלים

במקביל לדוחות של חברת הביטוח, גם בית ההשקעות של קבוצת מגדל, מגדל שוקי הון, רושם תקופה טובה מאוד. בית ההשקעות, שמנוהל ע"י שגיא שטיין, ממשיך לצמוח בעקביות וחתם את הרבעון השלישי של 2021 עם זינוק של כ-180% ברווח הכולל, שהסתכם בכ-16.2 מיליון שקל (לעומת 5.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד). זאת, כשברקע גידול של כ-40% בהיקף הנכסים המנוהלים על ידו, שצמחו לשיא של כ-54.2 מיליארד שקל, ועלייה של כ-50% בהכנסות, שהסתכמו בכ-177 מיליון שקל.

במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה מגדל שוקי הון הכפיל את שורת הרווח שלו לכ-46 מיליון שקל לפני מס (לעומת 21.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד), והוא צפוי לחתום את שנת 2021 עם רווח כולל של כ-60 מיליון שקל - פי שניים מזה שרשם בשנת 2020 (28 מיליון שקל) ופי שלושה מהרווח בשנת 2019 (20 מיליון שקל).

בדומה לכלל התעשייה, בית ההשקעות נהנה מעליות ערך שנבעו מהמגמה החיובית בשווקים, אך הגידול בהיקף הנכסים המנוהלים נובע ברובו מהצמיחה הרוחבית בפעילויותיו: חברת קרנות הנאמנות של מגדל שוקי הון מובילה את הגיוסים בענף כבר 19 חודשים ברציפות - במהלכם היא גייסה סכום עצום של כ-12.6 מיליארד שקל ובפער ניכר מהמתחרים.

במקביל, חברת ניהול התיקים הכפילה את היקף הגיוס בתיקי ההשקעות, קרן הסייבר של MCM צמחה בקצב דו ספרתי, חברת עשיית השוק המשיכה ליהנות מהגידול בהיקף לקוחותיה ובנפחי המסחר ובית ההשקעות הנפיק מוצרים אלטרנטיביים חדשים.

שגיא שטיין, מנכ"ל מגדל שוקי הון: "הזינוק המתמשך בתוצאות הכספיות של בית ההשקעות, בראשן הרווח שהוכפל כמעט פי 3 ושיא כל הזמנים בהיקף הנכסים המנוהלים, משקף את הצמיחה הרוחבית בפעילויות שלנו. אנו ממשיכים לפתח מוצרים חדשניים בתחומים בהם אנו מזהים פוטנציאל, ובכך להשיא ערכים מוספים ללקוחות ולכלל המשקיעים".