התעשייה האווירית וחברת EDGE מהאמירויות חתמו על הסכם לפיתוח וייצור כלי שייט אוטונומיים

במסגרת שיתוף הפעולה עליו סוכם, תמנף EDGE את יכולותיה המספנה האזורית של אבו דאבי והתעשייה האווירית תפתח את מערכת הבקרה האוטונומית ותשלב מגוון מטע"דים ייעודיים ביחידות הבקרה • מנכ"ל התעשייה האווירית: "צעד נוסף להרחבת שותפויות החברה באזור"

התעשייה האווירית וחברת EDGE מהאמירויות חותמים על הסכם לפיתוח וייצור כלי שייט אוטונומיים לישומים צבאיים ומסחריים / צילום: תעשיה אוירית
התעשייה האווירית וחברת EDGE מהאמירויות חותמים על הסכם לפיתוח וייצור כלי שייט אוטונומיים לישומים צבאיים ומסחריים / צילום: תעשיה אוירית

יממה לאחר ביקורו של יורש העצר שליט האמירויות מוחמד בין זאייד בביתן התעשיה האווירית בסלון האווירי בדובאי ונראה שהפוטנציאל והאופטימיות מתחילים להתממש, אם כי בתחום הימי. התעשייה האווירית וחברת EDGE מהאמירויות חתמו על הסכם לפיתוח וייצור כלי שייט אוטונומיים ליישומים צבאיים ומסחריים. במסגרת שיתוף הפעולה עליו סוכם, תמנף EDGE את יכולותיה של ADSB, המספנה האזורית של אבו דאבי המובילה בתכנון, בייצור, בתחזוקה, בהתאמות ובהסבות של כלי שיט וכלים מסחריים. EDGE תתכנן את הפלטפורמה, ותשלב את מערכות הבקרה, התעשייה האווירית תפתח את מערכת הבקרה האוטונומית ותשלב מגוון מטע"דים ייעודיים ביחידות הבקרה, וזאת בהתאם לדרישות המשימה.

היישומים הצבאיים שמאפשרים כלי השייט האוטונומים כוללים יכולות מודיעין, מעקב, תצפית, סיורי גבולות וחופים, אמצעי אבטחה ימיים, זיהוי מוקשים, איתור צוללות ולוחמה נגד צוללות, ופריסת פלטפורמות לכלי המראה ונחיתה אנכיות. הספינות יותאמו גם ליישומים אזרחיים כגון אוקיינוגרפיה, ניטור זיהום, קידוחי נפט וגז, שינוע חומרים ונוזלים, חיפוש והצלה, כיבוי שרפות והתערבות מוקדמת.

הוד מעלתו פייסל אל-בנאי, מנכ"ל ונשיא קבוצת EDGE, אמר כי "כינון שיתוף הפעולה עם חברות הגנה מובילות כמו התעשייה האווירית, הוא ציון דרך חשוב עבור EDGE, הצפוי לחזק את קו המוצרים הטכנולוגיים המתקדמים שלנו. ברית אסטרטגית זאת תאפשר לנו לוודא את זמינותם של פתרונות תפעוליים אוטונומיים המצמצמים את הסיכון לחיי אדם, תוך התמודדות עם אתגרים משמעותיים בתעשיות שונות, המאפשרים עתיד בטוח לכל. התפתחויות אלו יפתחו בפנינו דלתות רבות בשווקי העולם, צבאיים ומסחריים כאחד".

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי הוסיף: "אנו גאים לשלב כוחות עם חברת EDGE במיזם זה, שהינו צעד נוסף להרחבת שותפויות החברה באזור. שיתוף פעולה זה משלב את הידע הטכנולוגי הטוב ביותר של שתי החברות המומחיות הימית והמסחרית של EDGE ו-ADBS, וביחד עם התעשייה האווירית לישראל בתחום המערכות האוטונומיות הרובוטיקה והבינה המלאכותית. הטכנולוגיה המשותפת שתיוצר באיחוד האמירויות, תאפשר למנף הזדמנויות עסקיות למען צמיחתן של שתי החברות".