רשימת המדינות האדומות תמשיך להישאר ריקה

משרד הבריאות מעדכן את המלצותיו לסיווג מדינות, ומשאיר את רשימת המדינות שהנסיעה אליהן אסורה אלא באישור ועדת חריגים - ריקה • המשמעות שלפיה אין מדינות שמוגדרות כאדומות היא גם שלא נאסרה כניסה לישראל של תיירים מחו"ל

שר הבריאות, ניצן הורוביץ / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
שר הבריאות, ניצן הורוביץ / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

משרד הבריאות מעדכן את המלצותיו לסיווג מדינות כמידע לנוסעים בהתאם למצב התחלואה בהן. המשרד משאיר את רשימת המדינות האדומה, כלומר מדינות שהנסיעה אליהן אסורה אלא באישור ועדת חריגים - ריקה. במילים אחרות - נכון לעכשיו לא חל איסור לטוס למדינה כלשהי.

הסיווג הבא מוגדר כמדינות כתומות, כלומר מדינות שבהיבט התחלואה קיימת אליהן אזהרת מסע חמורה ולמעשה המשרד ממליץ להימנע מנסיעה למדינות שמסווגות ככתומות.

מדינות צהובות נכללות בסיווג הקל ביותר כלומר שהסיכון לחלות בהן בקורונה מוגדר נמוך. ברשימה זו נמצאות המדינות: ארה"ב, איחוד האמירויות, אוסטרליה, ארגנטינה, קפריסין, ספרד, פורטוגל, קנדה, צרפת, הודו, הונג קונג, טאיוואן, ניו זילנד, נמיביה, פינלנד, פנמה, קולומביה, רואנדה, שוודיה, שוויץ. מדינות שנוספו לרשימה כוללות את האיים המלדיביים, את מלטה, קוסטה ריקה תאילנד ובחריין.

הרשימה של המדינות הכתומות כוללות את כל המדינות שלא מוזכרות כצהובות כך למשל אוסטריה, בריטניה, גרמניה, יוון. לאחרונה נוספו לרשימה זו גם איטליה, ויאטנאם, קוריאה הדרומית, צ'ילה ולוקסמבורג.

המשמעות שלפיה אין מדינות שמוגדרות כאדומות היא גם שלא נאסרה כניסה לישראל של תיירים, היות שמתווה התיירות קובע שלא יוכל להיכנס לישראל תייר ששהה במדינה אדומה ב-14 הימים שקדמו לנסיעתו לישראל.

בתוך כך נזכיר כי הממשלה אמורה לאשר החלטה שפרסם משרד הבריאות ועל פי הנכנסים לישראל, אזרחים ישראלים או תיירים (כולל בקבוצות) יוכלו לבצע בדיקת אנטיגן במקום בדיקת PCR לפני ההמראה לישראל ממדינת היעד. את בדיקת האנטיגן יש לבצע בטווח של 24 שעות לפני הטיסה והמטרה היא להקל בעלויות היות שבדיקה זו זולה משמעותית מבדיקת ה-PCR. ההחלטה תיכנס לתוקף לאחר שתאושר בממשלה.