אבי גבאי עוזב מיידית את סלקום. אלה המועמדים להחליפו

מנכ"ל גולן טלקום אילן סיגל ומנכ"ל רשת דינמיקה אלי אדדי הם המועמדים המובילים לתפקיד ממלא מקום מנכ"ל סלקום

אלי אדדי ואילן סיגל / צילום: רמי זרנגר, יח''צ
אלי אדדי ואילן סיגל / צילום: רמי זרנגר, יח''צ

שי אמסלם, סמנכ"ל הכספים של סלקום, הודיע שאין בכוונתו להתמנות לממלא מקום במקומו של אבי גבאי שפורש. אמסלם עומד לסיים את כהונתו ממילא ולעבור לקבוצת אלקטרה ולכן ויתר על הרעיון. בסלקום כרגע עולים שמות של שני מועמדים לתפקיד: אילן סיגל, מנכ"ל גולן טלקום שמשמש גם סמנכ"ל הפיתוח של הקבוצה, ואלי אדדי, מנכ"ל רשת דינמיקה וסמנכ"ל בהנהלת החברה ומי שאחראי על מכירות ציוד הקצה.

אבי גבאי פורש מתפקידו מיידית על רקע הכוונה שלו להתמודד על רכישת פרטנר ביחד עם קבוצת משקיעים. המשמעות היא שהחברה נדרשת למנות ממלא מקום באופן מיידי ובמקביל לחשוב על מינוי מנכ"ל קבוע, כאשר המגמה היא לא למנות כרגע ועדת איתור ולהשאיר את ההחלטה בידי הדירקטוריון ובעלי השליטה.

על פי הערכות, אחד הנושאים שיעמדו בפני הדירקטוריון שאמור להתכנס השבוע לטובת הבחירה של ממלא המקום היא היכולת של ממלא המקום להמשיך את המגמה החיובית ביחסי העבודה עם ועד העובדים. סביר להניח שגם לנציג הוועד יהיה מה להגיד בישיבת הדירקטוריון.

המגעים על פרטנר

כרגע אין אישור לכך שהקבוצה שאבי גבאי ושלמה רודב מגבשים ביחד עם איש העסקים מורי ארקין לרכישת פרטנר, נמצאת בשלב של הגשת הצעה או אפילו קרובה לכך. שלמה רודב, יו"ר בזק לשעבר, ואבי גבאי שומרים על קשר מאז שעבדו יחד בבזק. מורי ארקין היה השותף הישראלי בקבוצת אייפקס-סבן שהייתה בעלת השליטה בבזק ומשם ההיכרות בינם.

נדמה שגם גבאי וגם רודב רואים לנגד עיניהם את המודל של עסקת גולן טלקום, כלומר גיבוש של קבוצת משקיעים ביחד עם גופים פיננסיים שבאים לרכוש את החברה ולהשביח אותה, ולאחר מכן למכור אותה. בעניין הזה גיל שרון, שהביא את אלקטרה צריכה וביחד איתה רכשו את גולן בתמורה ל-350 מיליון שקל פלוס הלוואה שקבלו מסלקום לקנייה, ומכרו אותה בתוך זמן קצר יחסית לסלקום בתמורה ל-560 מיליון שקל, משמש כמודל.