הרווחיות בשיא, וגם המניה: דוחות פרשקובסקי מספקים הצצה לטירוף שעובר על שוק הדיור

חברת הנדל"ן המשפחתית מציגה רווח נקי של 230 מיליון שקל בינואר-ספטמבר, תקופה שבה מכרה כ-240 דירות • מניית פרשקובסקי השלימה זינוק של 700% בחמש שנים

יוסי פרשקובסקי - חברת פרשקובסקי / צילום: תמר מצפי
יוסי פרשקובסקי - חברת פרשקובסקי / צילום: תמר מצפי

הדוחות הכספיים של חברת הנדל"ן פרשקובסקי  לסיכום הרבעון השלישי ממחישים היטב את חגיגת היזמים, על רקע הנסיקה בביקוש ובמחירי הדירות בישראל, עם עלייה חדה ברווח ובמספר הדירות שמכרה מתחילת השנה.

בשורה התחתונה, פרשקובסקי הכפילה את הרווח הנקי הרבעוני שלה, שהגיע ליותר מ-90 מיליון שקל, אחרי שיפור חד ברווח התפעולי, ולמרות שהכנסותיה הרבעוניות נשחקו ב-14% ועמדו על פחות מ-280 מיליון שקל. בין ינואר לספטמבר נשחקו הכנסות פרשקובסקי קלות ל-845 מיליון שקל, וגם בתקופה זו הרווח התפעולי השתפר והרווח הנקי קפץ ב-60% כמעט, והתקרב ל-230 מיליון שקל.

את הפער בהכנסות מייחסת פרשקובסקי להבדלים בכמות הדירות המכורות ובשיעור הביצוע שלהן, ולמרות זאת, החברה הצליחה לשפר את הרווח הגולמי שלה בשתי התקופות (רבעון ותשעה חודשים), אחרי צמצום בעלויות, ובדרך לשורת הרווח נהנתה גם מעליית ערך נכסים, גם בארץ וגם בארה"ב.

 
  

עלייה של 25% במספר הדירות הנמכרות

לצד התוצאות הכספיות מציגה פרשקובסקי בדוחותיה עלייה של כ-25% במספר הדירות שמכרה מתחילת השנה ועד סוף ספטמבר, שהתקרב ל-240 (לעומת 190 בתקופה המקבילה אשתקד), בתמורה מצרפית של כ-430 מיליון שקל - עלייה של קרוב ל-20% לעומת הכנסות של פחות מ-370 מיליון שקל בתקופה המקבילה של 2020.

על עיקר העלייה במכירות אחראי פרויקט של פרשקובסקי ברמלה ("נווה דורון"), הכולל הקמת כמה מאות דירות, חלקן מיועדות להשכרה לטווח ארוך כחלק ממיזם "דירה להשכיר" שקידמה הממשלה הקודמת.

עיקר פעילותה של פרשקובסקי מתרכז בתחום הייזום, ההקמה והשיווק של דירות בישראל. במקביל פועלת החברה שבשליטת משפחת פרשקובסקי בתחום הדירות להשכרה בארה"ב ואף מפתחת פעילות מניבה גם בישראל, בתחומי המסחר, משרדים ודיור להשכרה.

ביצועי מנייתה, בדומה למרבית יתר מניות חברות הבנייה בבורסה, מבטאים גם הם את ביקושי השיא לפעילות נדל"ן בישראל, בעיקר בתחום המגורים.

טיפוס שנתי של כ-60% שמציגה המניה משלים לה קפיצה של כ-700% בחמש שנים, כך שהיא משקפת לחברה שווי שוק נוכחי של יותר מ-2 מיליארד שקל, ולהחזקות משפחת פרשקובסקי, בעלת השליטה בה, שווי מצרפי של יותר מ-1.4 מיליארד שקל - המתחלק בין בני המשפחה.

דיווחה על כמה עסקאות בעלי עניין

מלבד הנתונים המרשימים שמציגה פרשקובסקי חושפים הדוחות גם כמה עסקאות בעלי עניין שביצעה החברה. בין אלה עולה, כי פרשקובסקי חתמה על הסכם לרכישת נתח מכמה חלקות בראשון לציון ("משולש נים") מידי אחייניות של ארנון פרשקובסקי, נשיא החברה, ומבעלי השליטה בה, ומידי צדדים שלישיים, תמורת כ-36 מיליון שקל. הסכם זה קיבל את אישור ביהמ"ש, אחרי התמחרות שנעשתה אצל כונס נכסים שמונה על-ידיו במסגרת הליך פירוק שיתוף של החלקות המדוברות.

כמו כן עדכנה פרשקובסקי על זכייה מחודש אוגוסט במשותף עם חברה פרטית בבעלות אריה פרשקובסקי, אחיו של ארנון פרשקובסקי, בהתמחרות במסגרת הליך כינוס נכסים לקרקע בנס ציונה, שעליה זכויות להקמת כ-17 אלף מ"ר עיקרי בייעוד תעסוקה, תמורת כ-54 מיליון שקל, ובכפוף לאישור ביהמ"ש.

לפי הנתונים שפרשקובסקי מציגה, החברה בונה כיום יותר מ-920 דירות, מתוך כ-2,640 דירות הנמצאים בשלבים שונים של בנייה, תכנון ועתודות קרקע, שבהן היא מעורבת.

עוד מחזיקה פרשקובסקי במחצית מהזכויות בפרויקט במתחם האלף בראשון לציון, הצפוי לכלול שני בנייני משרדים עם רחבת מסחר ביניהם וחניון תת-קרקעי, בשטח כולל של יותר מ-87 אלף מ"ר, אחרי שבמהלך 2019 מכרה מחצית מהפרויקט כגמור לחברת הביטוח מגדל.