בגלל זיהום אוויר: קנס של כ-3 מיליון שקל לשופרסל

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בגובה 2.97 מיליון שקל על רשת שופרסל, בגין הפרת הוראות חוק אוויר נקי הנוגעות לצמצום זיהום אוויר מכלי הרכב שברשות החברה • שופרסל: "נעתור נגד ההחלטה, לטענתנו היא איננה מוצדקת"

סניף של שופרסל דיל / צילום: איל יצהר
סניף של שופרסל דיל / צילום: איל יצהר

המשרד להגנת הסביבה הטיל היום (ב') עיצום כספי בסך של 2.97 מיליון שקל על חברת שופרסל , בגין הפרה של הוראות חוק אוויר נקי למניעה ולצמצום של זיהום אוויר מצי כלי-הרכב של החברה. משופרסל נמסר: "נעתור נגד ההחלטה, לטענתנו היא איננה מוצדקת".

לפי המשרד להגנת הסביבה, ההוראות שהופרו עוסקות בחובת השימוש בהנעה חלופית, חובת אישור וקיום הכשרה לנהיגה חסכונית, חובות הודעה ודיווח וכן חובת מינוי איש קשר מטעם החברה ליישום ההוראות שהוטלו על החברה מכוח חוק אוויר נקי.

ההוראה מחייבת את שופרסל לעשות שימוש באמצעי הנעה חלופית בצי כלי הרכב שלה באופן שלא יפחת מ-2% בכל רכב בהנעה חלופית החל מ-1 בינואר 2019, והדיווח שנמסר לא תאם את המציאות בשטח. אך במהלך סיור ביקורת שערך המשרד להגנת הסביבה במשרדי החברה ובשטח התפעולי שלה בשנת 2019 נמצא שהחברה לא הצטיידה בהנעה חלופית כנדרש ממנה בהוראות.

עוד לפי המשרד להגנת הסביבה, שופרסל אף הפרה הוראות נוספות כמו אי הגשת תוכנית הכשרה לנהיגה חסכונית, אי פרסום נתונים לציבור בשקיפות הנוגעים לדוח הפליטות השנתי של צי כלי הרכב שברשותה ועוד. לאור הפרות אלה, הוטל עיצום כספי על החברה בסך כולל של כ-3 מיליון שקל.