זקוקה לטיפול: הבלגן בטוקספייס נמשך גם לאחר עזיבת המייסדים הישראלים

לאחר פרישתם של בני הזוג אורן ורוני פרנק, גם הנשיא ומנהל התפעול עוזב את החברה, המספקת טיפול נפשי וירטואלי, גם הנשיא ומנהל התפעול "לאחר בדיקה של התנהלותו עם חברה חיצונית" • המניה מאבדת בשעה זו 8%; צנחה 75% מאז החלה להיסחר

הנפקת טוקספייס בנאסד''ק / צילום: צילום מסך מתוך אתר נאסדק
הנפקת טוקספייס בנאסד''ק / צילום: צילום מסך מתוך אתר נאסדק

נמשכות הטלטלות בחברת Talkspace: שבוע לאחר שנודע על עזיבת המייסדים הישראלים אורן ורוני פרנק, מדווחת החברה גם על עזיבתו המיידית של הנשיא ומנהל התפעול (COO), מארק הירשהורן. טוקספייס פרסמה הודעה קצרה ולקונית ולפיה עזיבתו מגיעה "לאחר בדיקה פנימית של התנהלותו של מר הירשהורן עם חברה חיצונית". לפי ההודעה, צוות ההנהלה של טוקספייס יקבל על עצמו את האחריות הנוגעת לתפקידו של הירשהורן.

הירשהורן, שבעברו היה גם סמנכ"ל הכספים של החברה, הצטרף לטוקספייס בפברואר 2020 לאחר שכיהן כסמנכ"ל כספים בחברות אחרות. בניגוד להודעה מהשבוע שעבר על עזיבת המייסדים, בהודעה שפורסמה על עזיבתו של הירשהורן לא נכללו ציטוטים וברכות מצד הדירקטוריון.

טוקספייס  היא חברה המספקת טיפול נפשי וירטואלי, אשר מוזגה לפני חמישה חודשים לחברת SPAC בוול סטריט לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר. לאחר המיזוג, נפל שווי החברה בכמיליארד דולר עד שבשבוע שעבר דווח על העזיבה של היזמים, בני הזוג פרנק, שכיהנו כמנכ"ל וכמנהלת השירותים הקליניים של החברה.

יו"ר החברה דאגלס בראונסטין, מונה למנכ"ל זמני עד למציאת מחליף, וצמד המייסדים מונה לתפקידי יועצים אסטרטגיים לדירקטוריון לתקופה של חצי שנה. השניים זכאים לתשלום של 750 אלף דולר כל אחד עם עזיבתם "כהכרה בתרומתם לחברה כמייסדים", וכן דווח כי כל האופציות שהוקצו להם לפני המיזוג ל-SPAC יבשילו מוקדם יותר ויישארו ניתנות למימוש עד יוני 2024.

טוקספייס נסחרת כעת בנאסד"ק לפי שווי של 341 מיליון דולר - ירידה של 75% מאז מהשווי במיזוג. החברה, שהוקמה בשנת 2012, גייסה עד למיזוג סכום מצטבר של 110 מיליון דולר, כאשר סבב גיוס פרטי אחרון בוצע ב-2019 לפי שווי חברה של 300 מיליון דולר.

במיזוג ל-SPAC, היקף הגיוס היה אמור להסתכם ביותר מ-700 מיליון דולר, אך הוא קוצץ ל-251 מיליון דולר (נטו לאחר עלויות המהלך) לאחר שרוב משקיעי ה-SPAC העדיפו לפדות את הכסף שלהם ולא להשתתף בעסקה.