ביטוח | בלעדי

באפליקציה ולפי דרישה: בקרוב הביטוח שלנו יהפוך גמיש יותר

רשות שוק ההון מקדמת רפורמה שתאפשר לחברות להציע ביטוחים לפי דרישה • כך, המבוטחים יוכלו לרכוש הרחבות בתעריף גבוה יותר רק עבור אירועים ספציפיים

באפליקציה ולפי דרישה / אילוסטרציה: Shutterstock
באפליקציה ולפי דרישה / אילוסטרציה: Shutterstock

אגף שוק ההון באוצר צפוי להוציא בימים הקרובים טיוטת חוזר להערות הציבור שמרחיבה את האפשרות של חברות הביטוח להציע לציבור ביטוחים על פי דרישה. בשלב הראשון מוצרים אלו יוצעו בתחום הבריאות, ולאחר מכן מתכוונים באגף שוק ההון להרחיב את המוצרים גם לתחומים נוספים, כמו רכוש.

כיום, ביטוחים על פי דרישה קיימים רק בתחום הנסיעות לחו"ל. אילו יישומים יכולים להיות לביטוח לפי דרישה בתחום הבריאות? נניח שאדם קונה ביטוח תאונות אישיות בו הוא מצהיר שאינו עובד בגובה. אולם, באופן חריג ביקשו ממנו לבצע עבודה בגובה רב. הוא יכול עבור אותו היום להרחיב את הכיסוי ולרכוש כיסוי ספציפי עבור עבודה בגובה.
במסגרת טיוטת החוזר שיוציא האוצר, מספר ההרחבות שניתן יהיה לרכוש בשנה יוגבל, וחריגה מהמספר הזה תחייב את המבוטח לרכוש ביטוח בתעריף הגבוה.

למעשה, אגף שוק ההון מאפשר לחברות לנצל את השינויים הטכנולוגיים ובעיקר את האפשרות לרכוש ביטוח באופן מידי דרך האפליקציה, על מנת לשכלל את המוצרים שהן מציעות. דוגמה טובה לענף בו הטכנולוגיה שינתה את אופי המוצרים אפשר לראות בענף ביטוח הרכב המשלים, בו המידע שחברות הביטוח יכולות לקבל על הרגלי השימוש שלנו הוביל למוצרים כמו ביטוח שמותנה בשימוש, הרחבות לנהג צעיר שמופעלות מהאפליקציה ועוד.

צריך לזכור שמוצרים אלו יכולים לעבוד רק בסוגי ביטוחים שבהם למבוטח עצמו יש אינטרס לרכוש את ההרחבה, ועליו מוטלת האחריות המלאה לוודא שיש לו הרחבה והיא בתוקף בימים שהוא זקוק לה. כלומר, בדוגמה שלנו, מבוטח שלא זכר בבוקר יום העבודה לרכוש את ההרחבה של העבודה בגובה, פשוט לא יהיה מכוסה.