ההכנסות של ישראכרט צמחו ב-8% מתחילת השנה, הרווח הנקי הוכפל

הישראלים שוב מגהצים בחו"ל: חברת כרטיסי האשראי פרסמה תוצאות טובות לרבעון ול-9 החודשים הראשונים של השנה, עם עלייה ברוב המדדים • מחזור העסקאות בכרטיסי אשראי ברבעון השלישי עלה בכ-15% ועמד על כ-49 מיליארד שקל

רון וקסלר, מנכ"ל ישראכרט / צילום: איל יצהר
רון וקסלר, מנכ"ל ישראכרט / צילום: איל יצהר

קבוצת ישראכרט  פרסמה הבוקר (ג') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021, והציגה צמיחה בהכנסות הן ביחס לרבעון המקביל אשתקד והן ביחס לרבעון הקודם. לצד זאת, רשמה החברה גם עלייה חדה ברווח הנקי בעיקר כתוצאה מהקיטון בהוצאות בגין הפסדי אשראי.

ההכנסות ברבעון השלישי צמחו ב-9% לכ-585 מיליון שקל, ועלו ב-4% גם בהשוואה לרבעון הקודם של השנה. השיפור מיוחס בעיקר לצמיחה דו-ספרתית גבוהה בהכנסות מפעילות בכרטיסי אשראי ומגידול בהיקף המחזורים בתיירות היוצאת, אם כי עדיין ברמה נמוכה משמעותית מהמחזורים בתיירות היוצאת טרום הקורונה.

ההכנסות מפעילות בכרטיסי אשראי עלו בכ-16% ברבעון והסתכמו ב-485 מיליון שקל,לאור גידול של 14.7% במחזור העסקאות בכרטיסי אשראי ומעלייה בהכנסות המיוחסות לתיירות היוצאת והנכנסת (שהובילו לגידול בעמלות מעסקאות מט"ח).

הכנסות ריבית (נטו) הסתכמו ברבעון ב-109 מיליון שקל, עלייה קלה מאוד בהשוואה ל-110 מיליון שקל ברבעון המקביל. יחד עם זאת, נרשמה עלייה של כ-2% בהכנסות הללו ביחס לרבעון הקודם.

ההוצאות בגין הפסדי אשראי צנחו

מה שתרם רבות לתוצאות החברה זו הצניחה בהוצאות בגין הפסדי אשראי שירדו ב-79% והסתכמו ל-12 מיליון שקל, לעומת 57 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה החדה נבעה, בעיקר, מהקטנת שיעור ההפרשה הקבוצתית לאור השיפור באומדנים המאקרו-כלכליים וחזרת המשק לפעילות ברמה דומה לטרום קורונה, מקיטון ביתרת האשראי לאנשים פרטיים ומירידה חדה של כ-51% בהיקף המחיקות (נטו) מפעולות שנקטה החברה להגברת פעילות הגבייה.

בשורה התחתונה, סיימה ישראכרט את הרבעון עם עלייה של 62% ברווח הנקי לסך של 99 מיליון שקל. הרווח הרבעוני משקף תשואה להון ממוצע (חישוב שנתי) של 15.6%, בהשוואה ל-10.3% ברבעון המקביל אשתקד ול-7.4% (בנטרול אירועים חד פעמיים) בסוף שנת 2020.

הרווח הנקי הוכפל ב-9 החודשים הראשונים של השנה

ממבט על התוצאות לתשעת החודשים הראשונים של השנה עולה שההכנסות צמחו ב-8% לכ-1.66 מיליארד שקל, בעוד שהרווח הנקי יותר מהוכפל (112%) והסתכם ב-286 מיליון שקל. גם כאן העלייה החדה מיוחסת בין השאר לירידה בהוצאות בגין הפסדי אשראי שהסתכמו בתקופה ב-17 מיליון שקל, בהשוואה ל-225 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

מתחילת השנה מחזור העסקאות בכרטיסי אשראי עלה ב-15.7% והסתכם ב-135.9 מיליארד שקל. מצבת הכרטיסים של ישראכרט עמדה על 5.63 מיליון כרטיסים בסוף הרבעון, גידול של 4% בהשוואה לרבעון השלישי של 2020, מהם 4.22 מיליון כרטיסים פעילים (בהשוואה ל-4.1 מיליון אשתקד). מספר כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים הפעילים עלה ב-7% ועמד על 1.2 מיליון, כשהיקף השימוש בכרטיסים החוץ בנקאיים עלה מתחילת השנה ב-22.9%.

יתרת האשראי לאנשים פרטיים הסתכמה בסוף הרבעון השלישי ב-3.99 מיליארד שקל לעומת 4.07 מיליארד שקל בסוף 2020, לצד עלייה קלה בריבית השנתית הממוצעת ליום לשיעור של 9.2% אל מול 9% בסוף השנה. 

ד"ר רון וקסלר, מנכ"ל ישראכרט שפורש בקרוב לאחר 6 שנים, אמר כי השיפור בכל הפרמטרים הוא תוצאה של סדרת פעולות שנקטה החברה, "בהן הפחתת עלויות, טיוב תיק האשראי ושיפור תמהיל הפעילות בכל המגזרים. כחלק מההתמודדות המוצלחת עם התחלואה אנו עדים לשיפור מתמשך בכלכלה ובסביבה העסקית שהתאפיינה בצמיחה ובעלייה בהיקפי הצריכה והביקוש. אני בטוח שבאמצעות ההנהלה בראשות מנכ״ל הקבוצה הנכנס, רן עוז, ובתמיכת הדירקטוריון, בראשות תמר יסעור, לצד העובדים והמנהלים המחויבים והמקצועיים ביותר שיש, ישראכרט תמשיך לשיאים חדשים״.