עזריאלי מסכמת רבעון עם צמיחה דו ספרתית במדדים התפעוליים

הרווח הנקי של קבוצת הנדל"ן המניב ירד ב-3% במהלך הרבעון השלישי והסתכם ב-187 מיליון שקל • הציגה צמיחה בשיעור דו-ספרתי הן בהכנסה הנקייה מפעילות שוטפת והן בתזרים מפעילות נדל"ן

דנה עזריאלי / צילום: רמי זרנגר
דנה עזריאלי / צילום: רמי זרנגר

קבוצת הנדל"ן המניב עזריאלי , שבשליטת משפחת עזריאלי ובניהולו של אייל חנקין, פירסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה והציגה צמיחה חדה בכל הפרמטרים התפעוליים, אך בשורה התחתונה הציגה ירידה של 3% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, שהסתכם ברבעון ב-187 מיליון שקל לעומת כ-193 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מדוחות החברה עולה גידול של 22% ב-NOI (הכנסה נקייה מפעילות שוטפת) ברבעון, שהסתכם ב-428 מיליון שקל. ה-NOI בנכסים זהים גדל ב-16%. הגידול נובע בעיקר מאחר שברבעון המקביל ב-2020 ניתנו הקלות נרחבות לשוכרים בקניונים בעקבות משבר הקורונה, אך גם אכלוס מגדלי המשרדים "עזריאלי טאון" בת"א ו"המנור" בחולון סייעו לתוצאות.  

צמיחה יפה נרשמה גם בשורת ה-FFO (תזרים מפעילות נדל"ן) שעלה ב-27% והסתכם ב-357 מיליון שקל. בניכוי תרומת הדיור המוגן, הסתכם ה-FFO הרבעוני ב-315 מיליון שקל - עלייה של 21% לעומת אשתקד. 

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות כאמור ירד ב-3% והסתכם ברבעון ב-187 מיליון שקל. במבט על הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה יש שיפור משמעותי בהשוואה לאשתקד: 680 מיליון שקל לעומת 213 מיליון בתקופה המקבילה.

הוצאות המימון של החברה זינקו ל-134 מיליון שקל לעומת 44 מיליון שקל ברבעון השלישי בשנה שעברה. לפי החברה, הגידול נובע בעיקר מגידול בהוצאות הצמדה על הלוואות, איגרות חוב ופקדונות דיירים בדיור המוגן בשל עליית המדד ב-0.8% ברבעון לעומת 0.1% ברבעון המקביל.

עלייה בפדיונות הקניונים

קבוצת עזריאלי היא חברת הנדל"ן הגדולה בישראל ומניותיה נסחרות בבורסה לפי שווי חברה של כ-36 מיליארד שקל - שווי השוק הרביעי בגודלו בתל אביב. מתחילת השנה הוסיפה מניית החברה 50% לערכה, וזאת לאחר שאת שנת 2020 סיימה עם תשואה שלילית של 18%.

שיעור התפוסה הממוצע (בנטרול נכסים באכלוס) עמד על 99% בסוף הרבעון הן במגזר הקניונים והן במגזר המשרדים בישראל, ובדיור המוגן עמד על 98%. במגזר הנדל"ן המניב בארה"ב שיעור התפוסה נמוך יחסית ועומד על 75%.

במהלך החודשים פברואר-ספטמבר (שכן בינואר הקניונים עדיין היו סגורים בישראל) נרשמה עלייה של 2.4% בפדיונות הקניונים לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019 (בנטרול שוכרים שלא שבו לפעילות מלאה בשל המגבלות). 

בידי עזריאלי כיום 19 קניונים בשטח של כ-343 אלף מ"ר (לא כולל קניון מול הים באילת שעל רכישתו דיווחה בתחילת החודש שעבר), ובסך הכל החברה שבשליטת היו"רית דנה עזריאלי מחזיקה בשטחים מניבים בהיקף של כ-1.4 מיליון מ"ר. עיקר השטחים כוללים 17 נכסי משרדים בשטח של 638 אלף מ"ר, נוסף על 8 נכסי משרדים בחו"ל בשטח של 248 אלף מ"ר, וארבעה בתי דיור מוגן בשטח של כ-105 אלף מ"ר, הכוללים קצת יותר מ-1,000 יחידות דיור. בנוסף, החברה מחזיקה במלון הר ציון בירושלים.

בשנים האחרונות נכנסה עזריאלי גם לפעילות בתחום מרכזי המידע (דאטה סנטרס) וחוות שרתים. במסגרת זו, ב-2019 נכנסה להשקעה בחברת קומפאס העוסקת בתחום מרכזי המידע בצפון אמריקה, ובחודש אוגוסט האחרון השלימה את רכישת גרין מאונטיין (Green Mountain) הנורבגית בהשקעה רחבת-היקף של כ-2.8 מיליארד שקל. לפי דוחות החברה, הכנסותיה ממרכזי המידע עמדו בסוף הרבעון השלישי על 4.5 מיליון שקל.

לקבוצה מזומנים, פיקדונות והשקעות לטווח קצר בהיקף של כ-7 מיליארד שקל, וכולל מניות בנק לאומי, מזומנים ושווה מזומנים וני"ע סחירים בהיקף של 3.9 מיליארד שקל. החוב נטו הסתכם בכ-6 מיליארד שקל.

מנכ"ל הקבוצה אייל חנקין מסר כי "תחום המשרדים ממשיך ליהנות מביקושים ערים עם צמיחה מרשימה של 6% ב-NOI מנכסים זהים, ולצידו גם פעילות המסחר ממשיכה את המגמה החיובית שאנו רואים מאז פתיחתם מחדש של הקניונים, עם צמיחה בפדיונות אל מול התקופה המקבילה ב-2019. תחום הדיור המוגן ממשיך להוות מנוע צמיחה משמעותי עם השלמת השיווק בפאלאס מודיעין והקדמת בניית שלב ב' בפאלאס להבים".