לאחר שגייסה 10 מיליון שקל מאילקס מדיקל, קדימהסטם פועלת לרישום מניותיה בנאסד"ק

אילקס מדיקל תשקיע 10 מיליון שקל בחברת הביומד, עם אופציה להגדיל את היקף ההשקעה לכ-21 מיליון שקל • כספי הגיוס ישמשו להמשך פיתוח מוצרי קדימהסטם לטיפול ב-ALS וסוכרת • תמר גלילי, מנכ"לית אילקס, תצטרף לדירקטוריון

מעבדת קדימהסטם / צילום: קדימהסטם
מעבדת קדימהסטם / צילום: קדימהסטם

חברת הביומד קדימהסטם , הנמצאת בשלבי פיתוח קליני של מוצרים לטיפול במחלות ALS וסוכרת, הודיעה על גיוס 10 מיליון שקל מאילקס מדיקל  באמצעות הנפקת מניות פרטית. הגיוס בוצע לפי מחיר של 4.26 שקלים למניה (גבוה בכ-5% ממחיר הסגירה ערב ישיבת הדירקטוריון).

במסגרת הגיוס, הוענקו לאילקס 1.4 מיליון אופציות (60% כיסוי) בשתי סדרות, במחירי מימוש של 7 ו-8.5 שקלים למניה. מימושן יכול להגדיל את היקף הגיוס לכ-21 מיליון שקל. בכוונת תמר גלילי, מנכ"ל אילקס מדיקל, להצטרף לדירקטוריון קדימהסטם.

לפני מספר חודשים קדימהסטם עברה שינוי ניהולי כאשר לפני הצטרפה לחברה קבוצת משקיעים לאחר מינויו של יו"ר דירקטוריון החברה, רונן טויטו. בהמשך, מונה למנכ"ל החברה אסף שילוני.

מאז תחילת 2021 גייסה החברה מעל ל-50 מיליון שקל. הגיוס הנוכחי ישמש את החברה לטובת המשך הפיתוח והמחקר של שני מוצרי החברה המובילים: AstroRx לטיפול במחלת ה-ALS ו-IsletRx לטיפול במחלת הסוכרת תלוית אינסולין. כמו כן, ההשקעה תשמש לסיום ההכנות לניסוי הקליני ולהמשך יצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים.

המנכ"ל אסף שילוני ציין כי ״מהלך זה מעיד על התפתחותה של קדימהסטם ויסייע לנו לקדם את שתי תוכניות התרפיה התאית בסוכרת ו-ALS. זהו ציון דרך חשוב והכרה מאחד הגופים המשמעותיים בישראל בחברה ובצוות הניהולי שלה".

קדימהסטם קיבלה החלטה לפעול לרישום בנאסד"ק, הוסיף רונן טויטו, יו"ר הדירקטוריון, שציין כי מהלך כזה יאפשר לחברה ולפלטפורמה הטכנולוגית שלה חשיפה למשקיעים אמריקאים ומוסדיים מהתחום, "כמו גם קבלת הערכה ראויה באמצעות אנליזה מקצועית ושיתופי פעולה גלובליים משמעותיים לחברה. העסקאות האחרונות שהחברה השלימה חיזקו את ההון העצמי של קדימהסטם, בצורה שתאפשר לחברה לפעול לרישום בנאסד"ק".

קדימהסטם נסחרת בתל אביב לפי שווי שוק של 114 מיליון שקל, כאשר מתחילת השנה כמעט והכפילה את שוויה. את שנת 2020 סיימה בטון צורם כאשר השילה מעל ל-65% מערכה. אילקס מדיקל נסחרת בשווי שוק של 1.46 מיליארד שקל, כאשר מתחילת השנה המניה רשמה תשואה של כ-10%.