כישלון עדיקה הקטין את הרווח הנקי של גולף ברבעון השלישי

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-6 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-11 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

חנות של גולף קידס / צילום: יח''צ
חנות של גולף קידס / צילום: יח''צ

עם עלייה קלה בהכנסות וירידה ברווח הנקי, קבוצת גולף  מסכמת רבעון שלישי לשנת 2021. מכירות הקבוצה, שמונה את רשת האופנה, רשת המוצרים לבית ואת עדיקה, הסתכמו בכ-235 מיליון שקל. מדובר בשיפור של 5 מיליון שקל (2%) בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

בקבוצה, הכוללת כיום 310 חנויות פיזיות, מציינים כי "העלייה קוזזה בחלקה מסגירת פעילות טופשופ וירידה בהכנסות תחום פעילות עדיקה, ומירידה בפדיון למ"ר של חנויות תחום אופנת הבית". ירידה זו מנומקת ב"פדיון גבוה במיוחד בתחום פעילות אופנת הבית בתקופת הרבעון המקביל אשתקד, עם סיום תקופת סגירת החנויות הראשונה ולפני תקופת הסגר השנייה". הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-6 מיליון שקל (המהווים 2.6% מההכנסות), לעומת רווח של כ-11 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ממכירות מגזרי אופנת ההלבשה והבית הסתכמו ברבעון לסך של 193 מיליון שקל, גידול של 7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מתוך זה, מגזר הבית שיקף כ-57% מהמכירות - בהתאם לטרנד הנמשך מתקופת הסגרים, של רכישות ציוד לבית ובעיקר למטבח.

הקבוצה מדווחת גם כי פעילות האונליין שלה צמחה, כשהיא מחזיקה 6 אתרים מקוונים, אחד מהם הוא של מותג האופנה עדיקה, שהציג ממצאים מאכזבים לאורך התקופה האחרונה, ובשונה מאתרים מתחרים שהציגו צמיחה לנוכח הזינוק בקניות המקוונות.

מכירות  עדיקה  (כולל חנויות פיזיות) הסתכמו ברבעון השלישי ב-42 מיליון שקל, לעומת כ-50 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים כי "הירידה נובעת בעיקר מירידה במכירות הפעילות בארץ, והיא קוזזה בחלקה מעלייה במכירות הפעילות הבינלאומית". לאור זאת מדגישים בגולף כי "עדיקה נמצאת בעיצומו של תהליך כולל לשיפור הרווחיות הגולמית והתפעולית, שצפוי להימשך מספר רבעונים, וצפוי לבוא לידי ביטוי בעיקר ברבעונים הבאים".

במקביל מודיעה גולף הודיעה על חלוקת דיבידנד ביניים בהיקף של 10 מיליון שקל.

לדברי אייל גרינברג, מנכ"ל החברה ומנהל העסקים הראשי שלה, "גולף ממשיכה להציג תוצאות טובות בתחומי אופנת ההלבשה ואופנת הבית. תוצאות אלו הושגו בעיקר הודות לשימור תהליכי ההתייעלות שביצענו במהלך השנה האחרונה, לצד הרחבת הפעילות באונליין. כמו כן, אנו ממשיכים לפעול להרחבת ושיפור התשתית הטכנולוגית ושיפור המערך הלוגיסטי".