המפיץ האמריקאי שהלם בעלבד: מציגה הפסד רבעוני של כ-46 מיליון שקל

יצרנית המטליות הלחות הפרישה 35 מיליון שקל לירידת ערך מלאי וחוב מסופק ובמקביל הכירה בירידת ערך של רכוש קבוע בארה"ב

מפעל עלבד / צילום: איל יצהר
מפעל עלבד / צילום: איל יצהר

מניית עלבד  נפלה במהלך היום (ב') בבורסה ב-8% לאחר שהחברה, המייצרת ומשווקת מטליות לחות ובדים לא ארוגים ונמצאת בשליטת מושב משואות יצחק, דיווחה על הפסד רבעוני כבד של 45.8 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 41.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. עלבד נסחרת בבורסה בשווי של 336 מיליון שקל לאחר שמנייתה ירדה בכמעט 60% בשנה האחרונה.

לאחרונה הזהירה עלבד על הפסד צפוי במגזר המגבונים בארה"ב בסך כ-10 מיליון דולר, בשל "חשיפה הקיימת בגין קיום חלקי של התקשרות עם מפיץ מארה"ב", לאחר שמהרבעון השני של השנה הצטמצמו היקפי הביקוש ונוצר עודף היצע בתחום המגבונים בארה"ב.

בדוחות הרבעון השלישי, עלבד רשמה הפרשה לירידת ערך מלאי וחוב מסופק בארה"ב בסך 35 מיליון שקל, ובמקביל הכירה בירידת ערך של 11 מיליון שקל בגין ירידת ערך רכוש קבוע בארה"ב, כתוצאה מירידת מכירות מוצרי החיטוי. כתוצאה מכך, ברבעון השלישי תחום המגבונים הלחים עבר להפסד תפעולי של 46.7 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 46.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בחברה מציינים כי בשנה שעברה, על רקע משבר הקורונה והנסיקה בביקוש למוצרי חיטוי בארה"ב, היא התקשרה עם מפיץ אמריקאי להפצת מוצריה לחיטוי משטחים, אך השנה הצטמצמו הביקושים ובמקביל נוצר עיכוב בתשלום חובות המפיץ לחברה בסך 8 מיליון דולר. עלבד "בוחנת את האפשרויות המשפטיות שעומדות בפניה לגביית חוב המפיץ וצמצום נזקיה".

ירידה בהכנסות בכל תחומי הפעילות

בסך הכול הסתכמו הכנסות עלבד מתחום המגבונים הלחים ברבעון ב-334 מיליון שקל, ירידה של 6.7% לעומת הרבעון המקביל, ומתחילת השנה ההכנסות ירדו ב-4.5% ל-998 מיליון שקל.

החברה פועלת גם בתחומי הבדים וההיגיינה הנשית, וגם בהם ההכנסות ירדו. ההכנסות מבדים ירדו ב-25.8% ברבעון ל-69.6 מיליון שקל וב-10% מתחילת השנה ל-238 מיליון שקל, וההכנסות מהיגיינה נשית ירדו ב-11.9% ברבעון ל-34.8 מיליון שקל וב-7.8% מתחילת השנה ל-112 מיליון שקל. סך הכנסות החברה הסתכם ברבעון ב-371 מיליון שקל, קיטון של 8.3% ביחס לרבעון המקביל. בחודשים ינואר-ספטמבר 2021 ההכנסות התכווצו בהשוואה לתקופה המקבילה ב-5.5% לכ-1.1 מיליארד שקל.