מפעילת אפליקציית טינדר הגיעה לפשרה בתביעה על שווי החברה

מפעילת טינדר תשלם 441 מיליון דולר למייסדיה ומנהליה לשעבר של האפליקציה

טינדר / צילום: Shutterstock, Thaspol Sangsee
טינדר / צילום: Shutterstock, Thaspol Sangsee

מטצ' גרופ (Match Group) הגיעה להסכם בתביעה שהוגשה על ידי קבוצת מייסדים ומנהלים בכירים של אפליקציית ההיכרויות טינדר שמאשימה את החברה בכך שהעריכה את טינדר בהערכה נמוכה וכך רימתה אותם בסדר גודל של מיליארדי דולרים.

במטצ' אמרו בדיווח רגולטורי מיום רביעי שהחברה הסכימה לשלם 441 מיליון דולר לתובעים בתיק, שהוגש לפני שלוש שנים. התובעים, כולל המייסדים השותפים של טינדר שון ראד, ג'סטין מטין וג'ונתן בדין, טענו במרץ ש־IAC/InterActiveCorp רימתה אותם בסכום שהגיע עד 2 מיליארד דולר על ידי מניפולציה של המידע הפיננסי ובכך חתרה תחת הערכת השווי של טינדר.

כחלק מההסדר הסכימו התובעים לזנוח את כל טענותיהם נגד מטצ' הנבחנות בבתי משפט ובבוררות, אמרו במטצ', והוסיפו שהחברה מתכננת לשלם את סכום ההסדר בכסף מזומן שיש לה בידיה.

נציג של התובעים סירב להגיב על ההסדר.

טינדר, מוצר של חממת הסטרט-אפים של IAC, הושק ב־2012. מטצ', החברה האם, הייתה חברה בת של IAC אבל הונפקה ב־2015.

בתביעה, אמרו התובעים שחלק מהפיצוי ממטצ' ומ־IAC הגיע כאופציות במניות של טינדר שהיו אמורות להיות מומרות למניות מטצ' ב־2017.

הם טענו שמטצ' ו־IAC "ניהלו קמפיין דיסאינפורמציה" תוך שימוש במידע שגוי והערכות לקביעת הערך של טינדר ב־3 מיליארד דולר באמצע 2017, נתון שהתובעים טוענים שיכול היה להיות גבוה הרבה יותר.

בזמן הגשת התביעה, מטצ' ו־IAC אמרו שתהליך ההערכה היה נוקשה ונעשה לפי פרוצדורות המוגדרות בחוזה.

ל־IAC כבר אין בעלות על אף נתח במטצ', כך אמרה דוברת של מטצ'. כשהופרדה מטצ' מ־IAC, היא הסכימה לשפות את IAC על העלות של הליטיגציה הקשורה בטינדר, אמרה הדוברת.