וילי פוד: "פועלת לצמצם את השפעת ההתייקרויות על המכירה ללקוחותיה"

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של וילי פוד, שבשליטת האחים יוסי וצביקה ויליגר, התכווץ בכ-80% ברבעון • החברה אומרת שהיא "פועלת ככל יכולתה לשימור קצב קבלת הסחורות על מנת לצמצם את השפעת ההתייקרויות והעיכובים על המכירה ללקוחותיה"

צביקה ויליגר / צילום: אלעד גוטמן
צביקה ויליגר / צילום: אלעד גוטמן

הדוחות הכספיים לרבעון השלישי חושפים את הקשיים שעימן מתמודדות כיום חלק מהספקיות הבולטות של רשתות המזון. זאת בשל התייקרות עלויות הפעילות שלהן, בעיקר ההובלה ימית וחומרי הגלם, מה שעשוי לאותת על עליית מחירים קרובה ללקוחות.

דוגמה מובהקת לשינוי בתנאי השוק סיפקו דוחות וילי פוד השקעות, העוסקת ביבוא, ביצוא, בשיווק ובהפצה של יותר מ-600 מוצרי מזון בישראל ומחוץ לה, ואשר רוכשת את הסחורה שלה מכ-135 ספקים ברחבי העולם.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של וילי פוד, שבשליטת האחים יוסי וצביקה ויליגר, התכווץ בכ-80% ברבעון, והסתכם בקצת יותר מ-2 מיליון שקל. זאת בעוד שרווחיה לתשעת החודשים הראשונים של השנה עלו ב-6% והגיעו לכ-24 מיליון שקל.

מלבד שינויים בסעיפי מימון, שהשפיעו על השורה התחתונה ונבעו מתיק ניירות הערך של החברה, הכנסותיה של וילי פוד נשחקו בכ-2%-5%, ועמדו על 106 מיליון שקל ברבעון ועל 337 מיליון שקל בין ינואר לספטמבר. לכך נלוותה שחיקה גם ברווחיות הגולמית והתפעולית של החברה, בעיקר בגין התייקרות של מוצרים ועלויות ההובלה הימית.

וילי פוד מסבירה, כי לאחרונה היא מתמודדת "עם חוסר זמינות של מכולות ועם התייקרויות משמעותיות בעלויות חומרי גלם וההובלה הימית, הנובעים, להערכת החברה, ממשבר הקורונה בעולם. התייקרויות אלה משפיעות על עלות המוצרים המיובאים על-ידי החברה".

בנוסף וילי פוד מתמודדת "עם עיכובים בכניסת אוניות עם סחורה לנמלים בישראל, ונוכח אלה מציינת, כי היא "פועלת ככל יכולתה לשימור קצב קבלת הסחורות על מנת לצמצם את השפעת ההתייקרויות והעיכובים על המכירה ללקוחותיה".

בשלב הנוכחי "אין ביכולת החברה להעריך מתי ישתנו תופעות אלו, שכן בשל התפשטות מוטציות של נגיף הקורונה העת הנוכחית עדיין מאופיינת באי-ודאות".

עוד מתריעה וילי פוד, כי "קצב היציאה מהמשבר משתנה מעת לעת וממדינה למדינה, כך שייתכנו מגבלות שונות בייצור מוצרים על-ידי מי מספקי החברה, אשר עלולות להקשות עליה לייבא סחורות בכמויות מספקות מאותם ספקים".

מניית וילי פוד הגיבה לתוצאות הכספיות בצלילה של כ-9%, וסבלה מחולשה גם בהמשך השבוע, שקיזזה לה את העלייה מתחילת השנה לכ-10%, כך שהיא משקפת לחברה שווי שוק נוכחי של כ-520 מיליון שקל - המשקף עליית ערך של מאות אחוזים במניה בשנים האחרונות.