דירקטוריון תעשייה אווירית הצביע בעד מינוי עמיר פרץ לתפקיד היו"ר

מינוי פרץ אושר באופן חריג על ידי הממשלה בשבוע שעבר, לאחר שנפסל על ידי ועדת גילאור • התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירה לבג"ץ נגד המינוי

עמיר פרץ / צילום: שלומי יוסף
עמיר פרץ / צילום: שלומי יוסף

מינויו של השר לשעבר עמיר פרץ לתפקיד יושב ראש תעשייה אווירית אושר היום (א') על ידי דירקטוריון החברה הממשלתית. הדירקטורים הצביעו בעד פרץ שבוע לאחר שהמינוי השנוי במחלוקת אושר באופן חריג על ידי הממשלה.

בדיווח שהוציאה החברה לבורסה לניירות ערך נכתב כי הבחירה עדיין טעונה אישור של השרים וכי מועד תחילת כהונתו של פרץ כיו"ר הדירקטוריון כפוף לאישור זה. מדובר בהליך טכני שבו השרים הממנים צריכים לאשר סופית את המינוי, שייכנס לתוקף ברגע החתימה.

פרץ הוא מינוי של שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן. תחילה מינויו נפסל על ידי ועדת גילאור לבדיקת מינויים בכירים בטענה לזיקה פוליטית וחוסר בניסיון הדרוש לתפקיד. ואולם השרים עקפו את פסיקת הוועדה והביאו את המינוי כאמור להחלטת הממשלה, שם אושר אחרי שחלק מהשרים נמנעו והיתר הצביעו בעד.

כנגד מינויו של פרץ עדיין תלויה עתירה שהגישה לבג"ץ לפני שבוע התנועה לאיכות השלטון. "הפגיעה בסמכות הוועדה היא פגיעה תקדימית וחריגה אשר ממנה לא נוכל עוד לשוב לאחור. מעתה ינופף לעד כל ממנה ב'תקדים פרץ' המסוכן", נכתב בעתירה.